Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Moderator: Beheerdersteam
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ach, als er maar het juiste netsnoer aanzit !Pjotr schreef:Leuk te lezen dat het na zoveel tijd nog goed bevaltBen wel bang dat iemand die niets van transistorversterkers moet hebben, een vervormingsmeter heeft met zo'n draaiijzermeter er nog in. Zou ook maar een goede camera meenemen... En ja, de CA vloekt met alle wetten van een transistorhater: Er zitten naast transistoren opamps in, er zit héél veel tegenkoppeling in en last but not least, er zitten IC/Chip versterkers in (maar niet verklappen hoor
).
Anne
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ik heb zo,n ding
met een goed kabeltje er aan kan automatisch en handbediend
3 jaar geleden stond het te koop bij circuits online voor 50€ Doet het nog ook
Meet THD in dB of %
Ik vind het prachtig hoe dat werkt.
3 jaar geleden stond het te koop bij circuits online voor 50€ Doet het nog ook
Meet THD in dB of %
Ik vind het prachtig hoe dat werkt.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ja, nogal grutjes. Met het verkeerde wordt het idd lastig...Ah!buis schreef:................Ach, als er maar het juiste netsnoer aanzit !![]()
Anne
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Netsnoeren, audio verbindingen, trafo's, allemaal uit de "kliko" van de "baas" getrokken.
Bizar dat het toch nog goed klinkt
Ik ga zeker foto's maken van de meetsessie, of ik ze hier ga plaatsen weet ik nog niet.
De persoon in kwestie heeft namelijk niks met fora.
@Bert Jij hebt reserve buizen, ik reserve printen, buizen en print nagenoeg even duur
Ik heb, in het onwaarschijnlijke geval dat er een CA ploft 60 seconden nodig om de print
te wisselen, een buis wissel je inderdaad sneller
En dan is mijn kapotte print nog te repareren, dat zie ik met buizen niet gebeuren.
Bizar dat het toch nog goed klinkt
Ik ga zeker foto's maken van de meetsessie, of ik ze hier ga plaatsen weet ik nog niet.
De persoon in kwestie heeft namelijk niks met fora.
@Bert Jij hebt reserve buizen, ik reserve printen, buizen en print nagenoeg even duur
Ik heb, in het onwaarschijnlijke geval dat er een CA ploft 60 seconden nodig om de print
te wisselen, een buis wissel je inderdaad sneller
En dan is mijn kapotte print nog te repareren, dat zie ik met buizen niet gebeuren.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Dat zeg je nu wel maar ooit waren er tijden dat dat heel gewoon was:nanko schreef:...................
En dan is mijn kapotte print nog te repareren, dat zie ik met buizen niet gebeuren.
Alsmede ook de buizenliefde:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Er zijn nog maar heel weinig mensen die een elektronisch apperaat op component nivo kunnen repareren
Meestal is het tegenwoordig Printen repareren en of een kompete kabelboom.
Buizen worden nog wel door hobbyisten gerepareerd
Maar een hobbist die een lm3886 ( of was het nummer van dit IC) kan repareren thuis heb ik nog niet van gehoord
Meestal is het tegenwoordig Printen repareren en of een kompete kabelboom.
Buizen worden nog wel door hobbyisten gerepareerd
Maar een hobbist die een lm3886 ( of was het nummer van dit IC) kan repareren thuis heb ik nog niet van gehoord
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Komt ook omdat dat één component is Bert, issie stuk, vervang je hem, viola, je hebt iets op component niveau gerepareerd 
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ik reageerde hier op en reactie van pjotrShadow schreef:Komt ook omdat dat één component is Bert, issie stuk, vervang je hem, viola, je hebt iets op component niveau gerepareerd
nanko schreef:Netsnoeren, audio verbindingen, trafo's, allemaal uit de "kliko" van de "baas" getrokken.
Bizar dat het toch nog goed klinkt
Ik ga zeker foto's maken van de meetsessie, of ik ze hier ga plaatsen weet ik nog niet.
De persoon in kwestie heeft namelijk niks met fora.
@Bert Jij hebt reserve buizen, ik reserve printen, buizen en print nagenoeg even duur
Ik heb, in het onwaarschijnlijke geval dat er een CA ploft 60 seconden nodig om de print
te wisselen, een buis wissel je inderdaad sneller
En dan is mijn kapotte print nog te repareren, dat zie ik met buizen niet gebeuren.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
.
ZE GÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁN NIET STUK!
(Bij normaal gebruik.)
ZE GÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁN NIET STUK!
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 09 aug 2018, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Gelukkig, ik heb er nog één op stapel staan namelijk
Daarna maar eens iets bouwen dat wel stuk wil
Daarna maar eens iets bouwen dat wel stuk wil
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
VooruitdanmaarPjotr schreef:.
ZE GÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁN NIET STUK!
![]()
![]()
(Bij normaal gebruik.)
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ga nu eerst maar eens dat Pass ding maken, mag je daarna besluiten of je nog zo'n CA ding wil maken...
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Nee, nee Jan, eerst CA nr2 met Afdac-LB aan boord, dan de Copper speakers afmaken en tegen die tijd heb ik hopelijk het meeste voor de Pass-en wel bij elkaar 
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Kan welhannesie schreef:@ Bert Je moet ze ook niet als hamer gebruiken.![]()
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Dan moet je er wel erg veel aan een steel zetten wil je er een beetje spijker in plank kunnen jassenhannesie schreef:@ Bert Je moet ze ook niet als hamer gebruiken.![]()
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
HahaAh!buis schreef:Kan welhannesie schreef:@ Bert Je moet ze ook niet als hamer gebruiken.![]()
, TT15.jpg Anne
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Mooie advertenties, zo zie je ze niet vaak meer.Pjotr schreef:Dat zeg je nu wel maar ooit waren er tijden dat dat heel gewoon was:nanko schreef:...................
En dan is mijn kapotte print nog te repareren, dat zie ik met buizen niet gebeuren.
Buis-reparateur.jpg
Alsmede ook de buizenliefde:
Tube-love.jpg
Dat brengt me op een idee voor een nieuw topic.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 22&t=26704
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Nu het weer wat om begint te slaan ga ik ook maar eens beginnen met de bouw van mijn eigen CA.
Het idee is om de versterkers dual mono op te bouwen en te integreren met een Afdac-LB in een mooie behuizing maar te beginnen om alles werkend te krijgen op een plankje.
Ik heb de printjes en alle onderdelen voor de prints van de versterkers en de voeding al binnen, inclusief wat oefenprintjes om wat te oefenen met SMD. Via toroidy heb ik ook 2 trafo's gekocht en ergens anders nog wat soldeerdraad van 0,5mm.
Voorlopig uitdaging genoeg aangezien ik weinig ervaring met dit soort dingen heb.
Wat ik me nog afvraag is wat ik hierna nog meer nodig heb?
Ik zag ergens in het topic dat je zelf een spoeltje moet draaien met koperdraad en een accutol iets van 9 windingen met draad van 1mm?
Heb ik ook nog een softstart/kaku nodig zoals Shadow in zijn CA+Afdac bouwt?
gr Erik
Het idee is om de versterkers dual mono op te bouwen en te integreren met een Afdac-LB in een mooie behuizing maar te beginnen om alles werkend te krijgen op een plankje.
Ik heb de printjes en alle onderdelen voor de prints van de versterkers en de voeding al binnen, inclusief wat oefenprintjes om wat te oefenen met SMD. Via toroidy heb ik ook 2 trafo's gekocht en ergens anders nog wat soldeerdraad van 0,5mm.
Voorlopig uitdaging genoeg aangezien ik weinig ervaring met dit soort dingen heb.
Wat ik me nog afvraag is wat ik hierna nog meer nodig heb?
Ik zag ergens in het topic dat je zelf een spoeltje moet draaien met koperdraad en een accutol iets van 9 windingen met draad van 1mm?
Heb ik ook nog een softstart/kaku nodig zoals Shadow in zijn CA+Afdac bouwt?
gr Erik
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Nee die softstart heb je niet nodig, mijn huidige CA doet het zonder, maar ik wilde een kleinere schakelaar die alleen een lage spanning en stroom schakelt. Als ik je een tip mag geven; koop een goeie pincet en een soldeerbout waarvan je de temperatuur goed kan regelen, het viel mij 100% mee nadat ik eerst de voedingen gedaan had. Daarna stuk voor stuk de printen opgebouwd en gaandeweg krijg je er lol in, beetje soldeer op het vlakje, component in de pincet en erop houden, bout erbij en vast, andere kant even aantippen met de bout en soldeer en weg ben je. Achteraf alles ff met ipa schoonpoetsen en het ziet er nog mooi uit ook.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Zie de eerste pagina van dit topic.erik1977 schreef:Ik zag ergens in het topic dat je zelf een spoeltje moet draaien met koperdraad en een accutol iets van 9 windingen met draad van 1mm?
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Bij de wisseltentoonstelling over Art Nouveau en de industrialisatie van Delft, tot 9 september te zien in het Prinsenhof te Delft ( http://prinsenhof-delft.nl/uitgelicht-t ... heid-delft ), hebben ze een prachtige Art Nouveau reclameposter liggen van een voormalige Delftse hoogspanningskabelfabrikant: hooge ionisatieveldsterkte, lage dielectrische verliezen!ray5150 schreef:Mooie advertenties, zo zie je ze niet vaak meer.![]()
Dat brengt me op een idee voor een nieuw topic.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 22&t=26704
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
En draad van een spoel gebruiken, geen gestript vd draadknuisje schreef:Zie de eerste pagina van dit topic.erik1977 schreef:Ik zag ergens in het topic dat je zelf een spoeltje moet draaien met koperdraad en een accutol iets van 9 windingen met draad van 1mm?
