Hypex Fusion Plate amps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Wieger61 schreef:
Kan je in de HFD biquad-coëfficiënten invoeren?
Niet in HFD zelf, wel in de XML file die HFD opslaat. Maar ik raad je ten sterkste af om in die file te gaan editten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Eelco77 schreef:
Ik heb mijn fa-501 ontvangen. Deze wil ik inzetten voor mijn Focal electra sw1000, waar de bash versterker defect van was.

Ik krijg echter op de analoge input heel weinig output. Ik moet een gain van van 20db inzetten om enige output te krijgen.

De output van de subwoofer vanaf de versterker is verder ok, ik gebruikte tijdelijk een kanaal van mijn rotel rb985 voor de subwoofer.

Wie heeft tips ?
Waar geef je die 20db gain? Let wel even op dat je op meerdere punten gain regelingen hebt, die bij de 1 kanaals uitvoering ook nog configureerbaar is ( de gain potmeter) en dan heb je ook nog de instelbare opstartvolume.
Eelco77
Berichten: 4
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 19:50

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Eelco77 »

In het filter ontwerp kun je de gain instellen. Die loopt dan wel uit de schaal van de grafiek
Volume overall stond al op -10db

Verder had ik alleen een low pas filter op 150hz staan

Ik zal eens digitaal en xlr proberen, kijken of dit beter gaat. Mijn av8802 kan zowel RCA als xlr de subwoofer aansturen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Volume gewoon op 0db zetten en wat is je stand van de potmeter? Default instelling is + en - 12db, dus gewoon in de middenstand zetten. En kijk even in de spec's van je pre amp, de fusion heeft 2,2V nodig voor maximale insturing op de RCA.
Eelco77
Berichten: 4
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 19:50

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Eelco77 »

Even voor de liefhebbers snel wat foto’s van de 501. Gezien het vermogen een bijzonder compact ontwerp. Hij wordt ook niet heel warm.
Bijlagen
E9C34BC3-C1A6-4AC4-8471-88C94F00D4C3.jpeg
6CD482F7-F256-4EA8-A671-DF57B2B66A9F.jpeg
89C2FFF1-EFE2-4FF1-9B5D-CF081E2E6201.jpeg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Wieger61 schreef:
Kan je in de HFD biquad-coëfficiënten invoeren?
Niet in HFD zelf, wel in de XML file die HFD opslaat. Maar ik raad je ten sterkste af om in die file te gaan editten.
waarom heeft Hypex er voor gekozen om die mogelijkheid uit te zetten? geeft toch wat extra mogelijkheiden die je nu mist.

PS: je weet toch dat zo'n waarschuwing juist een aansporing is hè :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Is gewoon vreselijk omslachtig, per biquad 5 polen met heel veel getallen:
biq.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Henkjan »

daar heeft knuisje een handig excel sheet voor gemaakt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Is gewoon vreselijk omslachtig, per biquad 5 polen met heel veel getallen:

biq.JPG
en een f***ing comma ipv decimale punt :shock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Ja en? We leven hier in Europa....
Helder
Berichten: 57
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 18:02

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Helder »

48 uur spelen verder, en weer een hele transformatie .... naar almaar mooier. Respectabele machines.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Marp »

ds23man schreef:
Ja en? We leven hier in Europa....
[-X Binnen de digitale wereld wordt wereldwijd een punt als decimaalteken gehanteerd.

Ps: de Angelsaksische decimaalnotatie (komma) is enkel gekend in gewone schrijf- en spreektaal. Binnen programmeeromgevingen wordt wat dit betreft consequent één standaard gevolgd. Maar bedenk gerust je eigen standaard. ;)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Marp schreef:
ds23man schreef:
Ja en? We leven hier in Europa....
[-X Binnen de digitale wereld wordt wereldwijd een punt als decimaalteken gehanteerd.
Ja, en in Engeland rijden ze nog steeds aan de verkeerde kant van de weg en werken ze nog steeds niet consequent met het SI stelsel.

En in Trumpistan doen ze alles nog steeds in mijlen en gallons.....

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Walt »

Zo te zien werkt de stagair ‘kitspuit jantje’ niet meer bij Hypex...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Zo te zien werkt de stagair ‘kitspuit jantje’ niet meer bij Hypex...
De kit is nu zwart.......... :lol:
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door dynamike »

Ik heb nog geen Fusion, maar ik wilde ook alvast een kijkje nemen in HFD. Maar...ik heb een Mac.
Ik lees dat het allemaal werkt in Parallels (of soortgelijks), maar zijn er ook mensen die succes hebben met Wine?

https://www.winehq.org/
Ik heb dit geïnstalleerd.

Als ik HFD download, en het pakketje unzip, krijg ik een mapje met o.a. setup.exe. Die kan ik openen met Wine, en dan kom ik in de installer, maar het installeren zelf lukt niet. Hierna checkte ik het mapje Resources dat ook in het Hypex zipje zat. Hierin zit ook een HFD.exe. Als ik die open in in Wine krijg ik gewoon in 1x zonder install HFD voor me. Eerst een klein schermpje met 'Device Info', met een paar knoppen waaronder 'Filter design', en dan kom ik gewoon in het programma waar ik File - New - FusionAmp kan doen.

De vraag is natuurlijk of de connectivity het ook doet, naar de FusionAmp, en naar een Mic. Ik heb een MiniDSP UMIK-1 (USB). Er lijkt niet zoveel te gebeuren als ik die aansluit.

Iemand hier ook al een mee gespeeld?
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door FritsK »

Ik heb begrepen dat HFD niet met de UMIK werkt. Ik heb zelf de UMIK en voorlopig even een meetfile vanuit REW ingeladen in HFD en daar de boel mee gladgetrokken. Lijkt vooralsnog ook best te werken.
Laatst gewijzigd door FritsK op zo 08 jul 2018, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Henkjan »

HFD doet t idd niet met USB mics.

Maar voor eq alleen gaat t prima via REW of Arta
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door FritsK »

Henkjan schreef:
Maar voor eq alleen gaat t prima via REW of Arta
Ik heb afzonderlijke driver-meetingen vanuit REW geïmporteerd en op basis van die metingen mijn filtering gedaan met wat EQ. Wat is er eigenlijk precies niet goed hieraan?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Henkjan »

als die meting in REW goed is (incl fase) dan is er niets mis mee lijkt me
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Ivo »

FritsK schreef:
Wat is er eigenlijk precies niet goed hieraan?
Dat gaat Gerhard je zo in geuren en kleuren uitleggen. Zelfde als zijn USB-geluidskaart namelijk... :-# :rofl:

Maar ff serieus, de UMIK is qua tijd niet gesynchroniseerd met de computer of geluidskaart die het meetsignaal genereert. Fase en timing van de meting variëren daardoor. De frequentiekarakteristiek klopt, maar fase is niet te vergelijken tussen metingen.

Er is een workaround via REW, de acoustic timing reference. De fase en timing klopt dan voor metingen die je binnen de sessie hebt gedaan. Meer werk en niet beschikbaar binnen HFD.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door ds23man »

Ik dacht: laat ik nou maar eens niet ingaan op de problemen met usb microfoons, blijf bezig...

Dit is het effect als er variatie in tijd zit tussen de ad en da converter:

viewtopic.php?f=25&t=11024&start=150#p1888218
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Ivo »

ds23man schreef:
Ik dacht: laat ik nou maar eens niet ingaan op de problemen met usb microfoons, blijf bezig...

:wink:
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Rizzo »

Stel nou, je hebt de het hele DSP gedeelte niet nodig en je vindt de "normale" ncore modules te duur - is het heel moeilijk om de dsp los te koppelen? Ik ben op zoek naar een goede vervanging voor mijn UcD 400HxR op de subs. Het DSP gedeelte wordt bij door de Lyngdorf gedaan, vandaar.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Zweitse »

Rizzo schreef:
Stel nou, je hebt de het hele DSP gedeelte niet nodig en je vindt de "normale" ncore modules te duur - is het heel moeilijk om de dsp los te koppelen? Ik ben op zoek naar een goede vervanging voor mijn UcD 400HxR op de subs. Het DSP gedeelte wordt bij door de Lyngdorf gedaan, vandaar.
Interessante vraag inderdaad, ik zie daar ook wel iets in.
Plaats reactie