Niet in HFD zelf, wel in de XML file die HFD opslaat. Maar ik raad je ten sterkste af om in die file te gaan editten.Wieger61 schreef:Kan je in de HFD biquad-coëfficiënten invoeren?
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Waar geef je die 20db gain? Let wel even op dat je op meerdere punten gain regelingen hebt, die bij de 1 kanaals uitvoering ook nog configureerbaar is ( de gain potmeter) en dan heb je ook nog de instelbare opstartvolume.Eelco77 schreef:Ik heb mijn fa-501 ontvangen. Deze wil ik inzetten voor mijn Focal electra sw1000, waar de bash versterker defect van was.
Ik krijg echter op de analoge input heel weinig output. Ik moet een gain van van 20db inzetten om enige output te krijgen.
De output van de subwoofer vanaf de versterker is verder ok, ik gebruikte tijdelijk een kanaal van mijn rotel rb985 voor de subwoofer.
Wie heeft tips ?
Re: Hypex Fusion Plate amps
In het filter ontwerp kun je de gain instellen. Die loopt dan wel uit de schaal van de grafiek
Volume overall stond al op -10db
Verder had ik alleen een low pas filter op 150hz staan
Ik zal eens digitaal en xlr proberen, kijken of dit beter gaat. Mijn av8802 kan zowel RCA als xlr de subwoofer aansturen.
Volume overall stond al op -10db
Verder had ik alleen een low pas filter op 150hz staan
Ik zal eens digitaal en xlr proberen, kijken of dit beter gaat. Mijn av8802 kan zowel RCA als xlr de subwoofer aansturen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Volume gewoon op 0db zetten en wat is je stand van de potmeter? Default instelling is + en - 12db, dus gewoon in de middenstand zetten. En kijk even in de spec's van je pre amp, de fusion heeft 2,2V nodig voor maximale insturing op de RCA.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Even voor de liefhebbers snel wat foto’s van de 501. Gezien het vermogen een bijzonder compact ontwerp. Hij wordt ook niet heel warm.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
waarom heeft Hypex er voor gekozen om die mogelijkheid uit te zetten? geeft toch wat extra mogelijkheiden die je nu mist.ds23man schreef:Niet in HFD zelf, wel in de XML file die HFD opslaat. Maar ik raad je ten sterkste af om in die file te gaan editten.Wieger61 schreef:Kan je in de HFD biquad-coëfficiënten invoeren?
PS: je weet toch dat zo'n waarschuwing juist een aansporing is hè
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Is gewoon vreselijk omslachtig, per biquad 5 polen met heel veel getallen:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
en een f***ing comma ipv decimale puntds23man schreef:Is gewoon vreselijk omslachtig, per biquad 5 polen met heel veel getallen:
biq.JPG
Re: Hypex Fusion Plate amps
48 uur spelen verder, en weer een hele transformatie .... naar almaar mooier. Respectabele machines.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Hypex Fusion Plate amps
ds23man schreef:Ja en? We leven hier in Europa....
Ps: de Angelsaksische decimaalnotatie (komma) is enkel gekend in gewone schrijf- en spreektaal. Binnen programmeeromgevingen wordt wat dit betreft consequent één standaard gevolgd. Maar bedenk gerust je eigen standaard. ;)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ja, en in Engeland rijden ze nog steeds aan de verkeerde kant van de weg en werken ze nog steeds niet consequent met het SI stelsel.Marp schreef:ds23man schreef:Ja en? We leven hier in Europa....Binnen de digitale wereld wordt wereldwijd een punt als decimaalteken gehanteerd.
En in Trumpistan doen ze alles nog steeds in mijlen en gallons.....
Re: Hypex Fusion Plate amps
Zo te zien werkt de stagair ‘kitspuit jantje’ niet meer bij Hypex...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
De kit is nu zwart..........Walt schreef:Zo te zien werkt de stagair ‘kitspuit jantje’ niet meer bij Hypex...
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik heb nog geen Fusion, maar ik wilde ook alvast een kijkje nemen in HFD. Maar...ik heb een Mac.
Ik lees dat het allemaal werkt in Parallels (of soortgelijks), maar zijn er ook mensen die succes hebben met Wine?
https://www.winehq.org/
Ik heb dit geïnstalleerd.
Als ik HFD download, en het pakketje unzip, krijg ik een mapje met o.a. setup.exe. Die kan ik openen met Wine, en dan kom ik in de installer, maar het installeren zelf lukt niet. Hierna checkte ik het mapje Resources dat ook in het Hypex zipje zat. Hierin zit ook een HFD.exe. Als ik die open in in Wine krijg ik gewoon in 1x zonder install HFD voor me. Eerst een klein schermpje met 'Device Info', met een paar knoppen waaronder 'Filter design', en dan kom ik gewoon in het programma waar ik File - New - FusionAmp kan doen.
De vraag is natuurlijk of de connectivity het ook doet, naar de FusionAmp, en naar een Mic. Ik heb een MiniDSP UMIK-1 (USB). Er lijkt niet zoveel te gebeuren als ik die aansluit.
Iemand hier ook al een mee gespeeld?
Ik lees dat het allemaal werkt in Parallels (of soortgelijks), maar zijn er ook mensen die succes hebben met Wine?
https://www.winehq.org/
Ik heb dit geïnstalleerd.
Als ik HFD download, en het pakketje unzip, krijg ik een mapje met o.a. setup.exe. Die kan ik openen met Wine, en dan kom ik in de installer, maar het installeren zelf lukt niet. Hierna checkte ik het mapje Resources dat ook in het Hypex zipje zat. Hierin zit ook een HFD.exe. Als ik die open in in Wine krijg ik gewoon in 1x zonder install HFD voor me. Eerst een klein schermpje met 'Device Info', met een paar knoppen waaronder 'Filter design', en dan kom ik gewoon in het programma waar ik File - New - FusionAmp kan doen.
De vraag is natuurlijk of de connectivity het ook doet, naar de FusionAmp, en naar een Mic. Ik heb een MiniDSP UMIK-1 (USB). Er lijkt niet zoveel te gebeuren als ik die aansluit.
Iemand hier ook al een mee gespeeld?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik heb begrepen dat HFD niet met de UMIK werkt. Ik heb zelf de UMIK en voorlopig even een meetfile vanuit REW ingeladen in HFD en daar de boel mee gladgetrokken. Lijkt vooralsnog ook best te werken.
Laatst gewijzigd door FritsK op zo 08 jul 2018, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
HFD doet t idd niet met USB mics.
Maar voor eq alleen gaat t prima via REW of Arta
Maar voor eq alleen gaat t prima via REW of Arta
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik heb afzonderlijke driver-meetingen vanuit REW geïmporteerd en op basis van die metingen mijn filtering gedaan met wat EQ. Wat is er eigenlijk precies niet goed hieraan?Henkjan schreef:Maar voor eq alleen gaat t prima via REW of Arta
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
als die meting in REW goed is (incl fase) dan is er niets mis mee lijkt me
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat gaat Gerhard je zo in geuren en kleuren uitleggen. Zelfde als zijn USB-geluidskaart namelijk...FritsK schreef:Wat is er eigenlijk precies niet goed hieraan?
Maar ff serieus, de UMIK is qua tijd niet gesynchroniseerd met de computer of geluidskaart die het meetsignaal genereert. Fase en timing van de meting variëren daardoor. De frequentiekarakteristiek klopt, maar fase is niet te vergelijken tussen metingen.
Er is een workaround via REW, de acoustic timing reference. De fase en timing klopt dan voor metingen die je binnen de sessie hebt gedaan. Meer werk en niet beschikbaar binnen HFD.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik dacht: laat ik nou maar eens niet ingaan op de problemen met usb microfoons, blijf bezig...
Dit is het effect als er variatie in tijd zit tussen de ad en da converter:
viewtopic.php?f=25&t=11024&start=150#p1888218
Dit is het effect als er variatie in tijd zit tussen de ad en da converter:
viewtopic.php?f=25&t=11024&start=150#p1888218
Re: Hypex Fusion Plate amps
ds23man schreef:Ik dacht: laat ik nou maar eens niet ingaan op de problemen met usb microfoons, blijf bezig...
![]()
Re: Hypex Fusion Plate amps
Stel nou, je hebt de het hele DSP gedeelte niet nodig en je vindt de "normale" ncore modules te duur - is het heel moeilijk om de dsp los te koppelen? Ik ben op zoek naar een goede vervanging voor mijn UcD 400HxR op de subs. Het DSP gedeelte wordt bij door de Lyngdorf gedaan, vandaar.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Interessante vraag inderdaad, ik zie daar ook wel iets in.Rizzo schreef:Stel nou, je hebt de het hele DSP gedeelte niet nodig en je vindt de "normale" ncore modules te duur - is het heel moeilijk om de dsp los te koppelen? Ik ben op zoek naar een goede vervanging voor mijn UcD 400HxR op de subs. Het DSP gedeelte wordt bij door de Lyngdorf gedaan, vandaar.
