Soundcraft Delta 200 Mengtafel

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Een passende schroevendraaier gebruiken...waarom zou je ? :idea:
20180702_222929.jpg
20180702_222945.jpg
Is niet zo'n ramp op zich, ik heb nieuwe en exact passende zwarte schroefjes gevonden.
Kwestie van voorzichtig de kopjes uitboren, daarna kan ik zo het overgebleven draadeindje eruit halen.

Ook ben ik tussendoor bezig om een stapeltje patchkabels te maken :
20180701_220458.jpg
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Maikele »

Soow, das redelijk lomp inderdaad. Hoe haal je t draadeinde er dan uit zonder kop/grip?
Schiet lekker op zo, hoever ben je nu al Ray?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Maikele schreef:
Soow, das redelijk lomp inderdaad. Hoe haal je t draadeinde er dan uit zonder kop/grip?
Het boutje houd de schuifpotmeter (fader) op zijn plek. als het kopje eraf is komt de potmeter los van het frame en kan ik het draadeindje met een klein tangetje uit de behuizing van de potmeter losdraaien. (soms een drupje kruipolie nodig.)
Maikele schreef:
Schiet lekker op zo, hoever ben je nu al Ray?
Eens kijken, heb nu iets meer dan de helft van het totaal aantal modules klaar, 15 van de 29.
Dan nog een nieuwe voeding bouwen, enkele tientallen koppelkabels maken om de aansluitingen van achter de tafel naar de patchbay's te leiden.
en ook nog een 19 inch rackje om de externe apparatuur te huisvesten. ik verveel me dus voorlopig niet...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Henkjan »

erg mooi om te volgen Ray
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

:dank:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Foutje, bedankt.
Laatst gewijzigd door ray5150 op zo 08 jul 2018, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Walt »

Mooi om te volgens inderdaad, erg veel werk, maar als die klaar is, dat is hij beter dan nieuw, en dat prijskaartje was toen niet kinderachtig vermoed ik...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Ik kan niet 1,2,3 een prijslijst vinden, maar de voorganger 200B zat op 24.000 gulden voor een 32 kanaals uitvoering.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Geen idee wat de nieuwprijs was, maar ik vermoed wel dat die fors was, ja.
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Maikele »

ray5150 schreef:
Maikele schreef:
Soow, das redelijk lomp inderdaad. Hoe haal je t draadeinde er dan uit zonder kop/grip?
Het boutje houd de schuifpotmeter (fader) op zijn plek. als het kopje eraf is komt de potmeter los van het frame en kan ik het draadeindje met een klein tangetje uit de behuizing van de potmeter losdraaien. (soms een drupje kruipolie nodig.)
Maikele schreef:
Schiet lekker op zo, hoever ben je nu al Ray?
Eens kijken, heb nu iets meer dan de helft van het totaal aantal modules klaar, 15 van de 29.
Dan nog een nieuwe voeding bouwen, enkele tientallen koppelkabels maken om de aansluitingen van achter de tafel naar de patchbay's te leiden.
en ook nog een 19 inch rackje om de externe apparatuur te huisvesten. ik verveel me dus voorlopig niet...
Aah ok, dat klinkt logisch. Goed bezig :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Nog maar eentje, dan. in het kader van de recycling : Neutrik XLR, Tasker kabel, en Neutrik Jack's.
Alle drie eerder gebruikt en afkomstig uit verschillende bronnen.
20180708_223520.jpg
Walt schreef:
maar als die klaar is, dat is hij beter dan nieuw, en dat prijskaartje was toen niet kinderachtig vermoed ik...
Overigens zijn er wereldwijd in vele topstudio's nog SSL en Neve mengtafels te vinden die de leeftijd van 30 a 40 jaar met gemak halen.
Natuurlijk zijn ze dan wel goed onderhouden zodat ze foutloos werken en aan de originele specificaties voldoen, en soms zelfs nog beter dan toen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

En weer verder. het blijkt dat een aantal kanalen zijn voorzien van IC-voetjes voor de opamps. (TL072.)
En bij een aantal niet, ik vind het wel zo prettig als er overal voetjes zitten in verband met eventuele service / foutzoeken
(ik ben verder niet van plan om te gaan experimenteren met verschillende opamps.)
Dus van Ebay een zakje voetjes laten komen, en solderen maar weer.
20180713_203343.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Ja wat moet je anders met dit weer? :beer:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Ach, het is momenteel vakantie, en dan moet je leuke en ontspannende dingen doen.
Dus doe ik de ene helft van de dag wat klusjes in en aan de tuin, en 'smiddags en 'savonds word de soldeerbout opgestookt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Dus je hebt een andere soldeerbron aangeboord?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Gelukkig hebben we Radio Twenthe nog. :yeah:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Eerder schreef ik dat ik voornemens was om een stil Inimini's luidsprekers als monitoren na te bouwen.
Dat voornemen staat nog steeds, maar door omstandigheden kan dat nog wel even duren.
Omdat ik de originelen ook niet eeuwig hier kan houden besloot ik eens rond te kijken voor een setje goedkope boekenplank luidsprekers.
Ik deed wat velen hier doen, rondneuzen op Marktplaats/audio/luidsprekers.
Was in 10 minuten gepiept.nu heb ik een setje Yamaha NX-E200 voor het enorme bedrag van 10 hele euro's. :lol:
20180725_124239.jpg
20180725_124200.jpg
20180725_201048.jpg
20180725_201215.jpg
Lijkt me geen goedkope rommel. de afwerking is met pianolak gedaan, er zitten nette en degelijke aansluitingen aan de achterzijde.
Ze zijn best wel zwaar ook, kilo of 4 het stuk.
Ik heb er zelfs een filterschema van kunnen vinden. :shock:
Schermopname (2).png
Yamaha NX-E200.pdf
(242.93 KiB) 44 keer gedownload
Nee, ik heb ze nog niet beluisterd, momenteel met die Saoedische temperaturen boven is het niet prettig daar.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Pjotr »

Waren ze er niet meer met airco :D Ik begrijp dat je voor de toekomst toch aan moet gaan wennen aan die temperaturen. Lijken mij prima speakers als de tweeter nog op orde is. En voor dat geld? Kun je altijd zelf nog wat anders in die kasten stoppen :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Leuke speakers, als je die dopjes uit de terminals wipt passen er banaantjes in btw.
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Maikele »

Goeie deal zeg, lijken me prima speakers.
Mengtafel schiet lekker op, je bent al over de helft :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Probleem is wel dat die Inimini’s er niet meer komen :rofl:
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Maikele »

Shadow schreef:
Probleem is wel dat die Inimini’s er niet meer komen :rofl:
Komen er wel, maar later, zei Ray volgens mij.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Ja, 2022.....
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door rjmulder »

Dat soort speakers heb ik ook nog staan alleen NX-E400 je moet ze niet laten vallen trouwens dan komt het baffle los :hide:
Pianolak is meer pianofolie en de kastjes zijn van spaanplaat gemaakt maar klinken wel goed.
Deze werden met een audio set meegeleverd en heb deze gekregen van een kennis die ze al een zijn in de berging had staan omdat de oude speakers beter waren :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Shadow schreef:
Leuke speakers, als je die dopjes uit de terminals wipt passen er banaantjes in btw.
Dank, dat wist ik niet.
Zal ze eens openschroeven om te kijken hoe de boel er van binnen eruit ziet. ben ik wel benieuwd naar.
Maikele schreef:
Goeie deal zeg, lijken me prima speakers.
Mengtafel schiet lekker op, je bent al over de helft :mrgreen:
Klopt, stuk of 13 broodjes nog te gaan.
Binnenkort stroommetingen doen om het vermogen voor de trafo van de nieuwe voeding te bepalen.
ds23man schreef:
Ja, 2022.....
Dat lijkt me een tikje overdreven. het zaagplan en het multiplex liggen al klaar.
(alhoewel de zaagtafel momenteel in de tuin met de zon erop staat, en nu te heet is om aan te raken.)

rjmulder schreef:
Dat soort speakers heb ik ook nog staan alleen NX-E400 je moet ze niet laten vallen trouwens dan komt het baffle los :hide:
Pianolak is meer pianofolie en de kastjes zijn van spaanplaat gemaakt maar klinken wel goed.
Deze werden met een audio set meegeleverd en heb deze gekregen van een kennis die ze al een zijn in de berging had staan omdat de oude speakers beter waren :)
Ik heb daar trouwens nog een set luidsprekers staan, heb ze al meer dan 30 jaar in bezit. een set Wharfedale Mach 3
20180726_202734.jpg
Ja, die zijn een tikje aan de grote kant om als near field monitor te gebruiken, en zijn dus meer om even te "blazen".
Het geheel gaat aangestuurd worden door een Kenwood KA4020, later meer daarover.
Plaats reactie