Soundcraft Delta 200 Mengtafel

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

GM Tech
Berichten: 15
Lid geworden op: do 12 apr 2018, 15:18

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door GM Tech »

ray5150 schreef:
Ik zit nu ook te kijken naar schema's van voedingen met een LM723 icm enkele TIP3055.
Goedkoop, goed verkrijgbaar, degelijk en sterk. klinkt interessant. :D
Heb deze ook in mijn zelfbouw voeding, inderdaad stevige regelaars.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Aha, heb je daar ook een schema en foto's van voorhanden ?
Dat is wel leuk om te vergelijken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Dit is wat ik tot nog toe ben gekomen.
LM723 Voeding.png
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Waar is de andere helft?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Waar is de andere helft?
Niet zo negatief doen :x :lol:
Maar wat met dat, als er één kant geen spanning geeft, de ander ook wegvalt :? En dat wederkerig :o
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Waar is de andere helft?
Is er niet, 2 x opbouwen en in serie schakelen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Je bouwt in ieder geval voor de toekomst, kan je bijna een SSL mee voeden. :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Die is nog wel een tikkie zwaarder :
IMG_2745.JPG
Ik heb wel eens gelezen dat een 4000 series in bedrijf ongeveer 1 kiloWatt vermogen opslorpt. :shock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Ah!buis schreef:
Maar wat met dat, als er één kant geen spanning geeft, de ander ook wegvalt :? En dat wederkerig :o
Doe eens een suggestie ?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Ah!buis schreef:
Maar wat met dat, als er één kant geen spanning geeft, de ander ook wegvalt :? En dat wederkerig :o
Doe eens een suggestie ?
Je bedoelt met die 723 schakeling ?
De µA78 heeft een 5V referentie, daaronder is het elk voor zich.En met de 732 is het ruim 7V.
Dwz het kan dan dat een kant uitvalt en de andere nog 7V houdt.
Een (on)behoorlijk verschil met de oorspronkelijke voeding, daar maar 1,25V.
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Aan de andere kant, in het origineel waar ik dit vandaan heb, komt iets dergelijk ook niet voor.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Aan de andere kant, in het origineel waar ik dit vandaan heb, komt iets dergelijk ook niet voor.
Of die Delta200 er tegen kan dat er enkel een positieve of negatieve voeding werkt weet ik niet.Zullen niet voor niks zo'n voorziening erin hebben gezet.
Vroeger had je chips waar ook -12V bij de +5V werd gebruikt.De +5V moest wel aanwezig zijn voordat de -12V erop mocht.
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Layout is ook lekker onderweg, moet op een halve eurokaart te doen zijn :
Schermopname (27).png
De renovatie van het masterkanaal is vrijwel klaar, er bleek een drukschakelaar defect, deze is onderweg,
Als die erin zit kan de hele zaak weer in elkaar.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Ondertussen is het eerder genoemde schakelaartje gemonteerd. (heb er gelijk een paar extra op reserve)
Het master-kanaal is nu helemaal gereed, nu zijn de revisie's van de losse kanalen ineens een stuk simpeler te doen. :lol:

Nu is het de beurt om de aard-strip in de bak te monteren :
Aardstrip (1).jpg
Aardstrip (2).jpg


Ook ben ik begonnen met het maken van de nieuwe bandkabels, er zijn er twee, een grote om alle kanalen te koppelen , en een wat kleinere voor tussen de master, de subgroupen,en de PCB die apart in de bak zit.
Bandkabel persen.jpg
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door AatV »

Als niet-kenner vind ik het allemaal indrukwekkend!
maarre.. ga je nu je chalet ombouwen naar een studio?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Nee, er is daar geen ruimte voor.
Hij heeft Domicilie gevonden in een kamertje op de 1e etage, daar staan ook de rest van de apparatuur en instrumenten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Inmiddels vordert de restauratie van de tafel gestadig, ik heb nu 13 modules van de in totaal 29 stuks klaar.
Ben er dus nog wel even zoet mee, zit op een tempo van 1 a 2 kanalen per week.
Statistisch gezien moet ik dan ergens in augustus klaar zijn, maar je weet maar nooit. :lol:

Wat ook klaar is , is de nieuwe flatcable om alles aan elkaar te koppelen, lengte is 4 meter, en bevat in totaal 30 connectoren.
Flatcable.jpg
Ook heb ik de afgelopen tijd een PC samengesteld die als DAW gaat functioneren. het betreft een combinatie van oude en nieuwe onderdelen. moederbord is een Asrock FM2A56M-DG3+ met een AMD dual-core processor op 3.7 GHz, 8 gig geheugen, een aparte videokaart om zoveel mogelijk werkgeheugen vrij te houden, en 2 aparte schijven.
1 x SSD waarop het besturingsysteem draait (W10 64 Bit), en 1 x HD van 1 Terraybyte voor de opslag van data.
Dat laatste is geen overbodige luxe, want een muziek project in WAV op 8 sporen kan zomaar 1 gigabyte groot zijn. dan gaat het vrij hard.
DAW.jpg
De geluidskaart van dienst is een (naar huidige maatstaven) stokoude Terratec Phase 88, deze heeft 8 ingangen en 8 uitgangen.
De eerste tests zien er hoopvol uit.
Terratec phase 88.jpg
Omdat een PC met zijn ventilatoren en harddisk in een studio omgeving vrij irritant en luidruchtig kan zijn, ben ik eens wat gaan experimenteren met isolatie materiaal voor luidsprekers. zo'n kast fungeert natuurlijk net als een luidspreker ook als klankkast die de trillingen versterkt.
Dus heb ik zoveel mogelijk de platte panelen (boven, onderkant en zijwanden) beplakt met loodbitumen en noppenschuim.
Ik moet zeggen dat dat zeer goed heeft uitgepakt, het ding is nu werkelijk doodstil. :yeah:
Maikele
Berichten: 311
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 12:52
Locatie: Bangkok

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Maikele »

Mooi project zeg, succes!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Inmiddels vordert de restauratie van de tafel gestadig, ik heb nu 13 modules van de in totaal 29 stuks klaar.
Ben er dus nog wel even zoet mee, zit op een tempo van 1 a 2 kanalen per week.
Statistisch gezien moet ik dan ergens in augustus klaar zijn, maar je weet maar nooit. :lol:

Wat ook klaar is , is de nieuwe flatcable om alles aan elkaar te koppelen, lengte is 4 meter, en bevat in totaal 30 connectoren.
Man,man, wat een bandwerk :shock: Kloosterleven niks ?
moederbord is een Asrock
Asus rock bottom, als dat maar goed gaat :lol:
ventilatoren en harddisk in een studio omgeving vrij irritant en luidruchtig kan zijn, ben ik eens wat gaan experimenteren met isolatie materiaal voor luidsprekers. zo'n kast fungeert natuurlijk net als een luidspreker ook als klankkast die de trillingen versterkt.
Dus heb ik zoveel mogelijk de platte panelen (boven, onderkant en zijwanden) beplakt met loodbitumen en noppenschuim.
Ik moet zeggen dat dat zeer goed heeft uitgepakt, het ding is nu werkelijk doodstil. :yeah:
Weet je zeker dat ie nog draait ? :mrgreen:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Weer een aanvulling voor het 19 inch rack bij de mengtafel, een 2 x 15 bands equalizer, maar dan wel eentje van DBX.
DBX 1531.jpg
En in het kader van "wat zie ik daar nu toch weer bij het grof vuil liggen ? "
Een HP Pavillion PC. zag er van binnen uit of er een stofzuigerzak was in leeg gegooid. :shock:
Na een flinke schoonmaak beurt kwam er een AMD Athlon II met quad core en 4 gig geheugen tevoorschijn.
Reden van weggooien was waarschijnlijk een defecte videokaart. gelukkig bleek er ook een onboard VGA uitgang te zijn die gewoon werkte.
Inmiddels is het systeem voorzien van een SSD voor het besturingssysteem, en ook van een gebruikte HDD voor databackup.
Deze machine ga ik inzetten om software synthezisers mee te draaien. op internet is een grote collectie aan (gratis) VSTi plugins te krijgen waarmee ik aan de slag kan gaan.
De HP is van zichzelf behoorlijk stil, wel wil ik deze ook voorzien van wat loodbitumen en pritex.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Walt »

Om in het oldskool thema te blijven, zou revisie van een leuke Stage Accompany set ook niks voor jouw zijn? 4518 W-bins, 4512 mids en een dikke JBL 2 incher erop.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Henkjan »

Dat wordt nog een serieus studiootje zo :rock:

@walt: het is toch geen drive in set?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Walt »

Ik begreep dat Ray wel eens geluid verzorgd op buurt fuiven, met deze mengtafel en genoemde SA set kun je leuk een bandje mixen!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Henkjan »

op pagina 1, ray5150 schreef:
.... ik heb in mijn huis een klein kamertje waar ik een muziekhoekje aan het inrichten ben. een PC met geluidskaart met 8 in en 8 uitgangen, er is een Akai S1000 met 10 uitgangen, een Bohm syntheziser module, wat gitaar spullen, een midi keyboard.
:relax:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
Om in het oldskool thema te blijven, zou revisie van een leuke Stage Accompany set ook niks voor jouw zijn? 4518 W-bins, 4512 mids en een dikke JBL 2 incher erop.
Daar heb ik absoluut geen (opslag)ruimte voor, afgezien van dat, veel meer dan nieuwe connectoren en bedrading is daar ook niet aan te doen.

Walt schreef:
Ik begreep dat Ray wel eens geluid verzorgd op buurt fuiven, met deze mengtafel en genoemde SA set kun je leuk een bandje mixen!
In het verleden inderdaad wel eens gedaan, in die zin heb je gelijk. maar daar ben ik mee gestopt.
Daar komt nu zo'n jong gozertje voor met een setje met de laatste Hollandse meezingers en inhakers...

Henkjan schreef:
Dat wordt nog een serieus studiootje zo :rock:
Dankje, ben nu eigenlijk alleen nog op zoek naar een knappe digtale reverb of multiprocessor. is gelukkig heel veel aanbod van op Marktplaats.
Dus dat gaat ook wel goedkomen. :rock:
Plaats reactie