Heb deze ook in mijn zelfbouw voeding, inderdaad stevige regelaars.ray5150 schreef:Ik zit nu ook te kijken naar schema's van voedingen met een LM723 icm enkele TIP3055.
Goedkoop, goed verkrijgbaar, degelijk en sterk. klinkt interessant.
Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Moderator: Beheerdersteam
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Aha, heb je daar ook een schema en foto's van voorhanden ?
Dat is wel leuk om te vergelijken.
Dat is wel leuk om te vergelijken.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Niet zo negatief doends23man schreef:Waar is de andere helft?
Maar wat met dat, als er één kant geen spanning geeft, de ander ook wegvalt
Anne
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Is er niet, 2 x opbouwen en in serie schakelen.ds23man schreef:Waar is de andere helft?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Je bouwt in ieder geval voor de toekomst, kan je bijna een SSL mee voeden. 
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Die is nog wel een tikkie zwaarder :
Ik heb wel eens gelezen dat een 4000 series in bedrijf ongeveer 1 kiloWatt vermogen opslorpt.
Ik heb wel eens gelezen dat een 4000 series in bedrijf ongeveer 1 kiloWatt vermogen opslorpt.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Doe eens een suggestie ?Ah!buis schreef:Maar wat met dat, als er één kant geen spanning geeft, de ander ook wegvaltEn dat wederkerig
![]()
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Je bedoelt met die 723 schakeling ?ray5150 schreef:Doe eens een suggestie ?Ah!buis schreef:Maar wat met dat, als er één kant geen spanning geeft, de ander ook wegvaltEn dat wederkerig
![]()
De µA78 heeft een 5V referentie, daaronder is het elk voor zich.En met de 732 is het ruim 7V.
Dwz het kan dan dat een kant uitvalt en de andere nog 7V houdt.
Een (on)behoorlijk verschil met de oorspronkelijke voeding, daar maar 1,25V.
Anne
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Aan de andere kant, in het origineel waar ik dit vandaan heb, komt iets dergelijk ook niet voor.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Of die Delta200 er tegen kan dat er enkel een positieve of negatieve voeding werkt weet ik niet.Zullen niet voor niks zo'n voorziening erin hebben gezet.ray5150 schreef:Aan de andere kant, in het origineel waar ik dit vandaan heb, komt iets dergelijk ook niet voor.
Vroeger had je chips waar ook -12V bij de +5V werd gebruikt.De +5V moest wel aanwezig zijn voordat de -12V erop mocht.
Anne
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Layout is ook lekker onderweg, moet op een halve eurokaart te doen zijn :
De renovatie van het masterkanaal is vrijwel klaar, er bleek een drukschakelaar defect, deze is onderweg,
Als die erin zit kan de hele zaak weer in elkaar.
De renovatie van het masterkanaal is vrijwel klaar, er bleek een drukschakelaar defect, deze is onderweg,
Als die erin zit kan de hele zaak weer in elkaar.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Ondertussen is het eerder genoemde schakelaartje gemonteerd. (heb er gelijk een paar extra op reserve)
Het master-kanaal is nu helemaal gereed, nu zijn de revisie's van de losse kanalen ineens een stuk simpeler te doen.
Nu is het de beurt om de aard-strip in de bak te monteren :
Ook ben ik begonnen met het maken van de nieuwe bandkabels, er zijn er twee, een grote om alle kanalen te koppelen , en een wat kleinere voor tussen de master, de subgroupen,en de PCB die apart in de bak zit.
Het master-kanaal is nu helemaal gereed, nu zijn de revisie's van de losse kanalen ineens een stuk simpeler te doen.
Nu is het de beurt om de aard-strip in de bak te monteren :
Ook ben ik begonnen met het maken van de nieuwe bandkabels, er zijn er twee, een grote om alle kanalen te koppelen , en een wat kleinere voor tussen de master, de subgroupen,en de PCB die apart in de bak zit.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Als niet-kenner vind ik het allemaal indrukwekkend!
maarre.. ga je nu je chalet ombouwen naar een studio?
groet,
Aat
maarre.. ga je nu je chalet ombouwen naar een studio?
groet,
Aat
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Nee, er is daar geen ruimte voor.
Hij heeft Domicilie gevonden in een kamertje op de 1e etage, daar staan ook de rest van de apparatuur en instrumenten.
Hij heeft Domicilie gevonden in een kamertje op de 1e etage, daar staan ook de rest van de apparatuur en instrumenten.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Inmiddels vordert de restauratie van de tafel gestadig, ik heb nu 13 modules van de in totaal 29 stuks klaar.
Ben er dus nog wel even zoet mee, zit op een tempo van 1 a 2 kanalen per week.
Statistisch gezien moet ik dan ergens in augustus klaar zijn, maar je weet maar nooit.
Wat ook klaar is , is de nieuwe flatcable om alles aan elkaar te koppelen, lengte is 4 meter, en bevat in totaal 30 connectoren.
Ook heb ik de afgelopen tijd een PC samengesteld die als DAW gaat functioneren. het betreft een combinatie van oude en nieuwe onderdelen. moederbord is een Asrock FM2A56M-DG3+ met een AMD dual-core processor op 3.7 GHz, 8 gig geheugen, een aparte videokaart om zoveel mogelijk werkgeheugen vrij te houden, en 2 aparte schijven.
1 x SSD waarop het besturingsysteem draait (W10 64 Bit), en 1 x HD van 1 Terraybyte voor de opslag van data.
Dat laatste is geen overbodige luxe, want een muziek project in WAV op 8 sporen kan zomaar 1 gigabyte groot zijn. dan gaat het vrij hard.
De geluidskaart van dienst is een (naar huidige maatstaven) stokoude Terratec Phase 88, deze heeft 8 ingangen en 8 uitgangen.
De eerste tests zien er hoopvol uit.
Omdat een PC met zijn ventilatoren en harddisk in een studio omgeving vrij irritant en luidruchtig kan zijn, ben ik eens wat gaan experimenteren met isolatie materiaal voor luidsprekers. zo'n kast fungeert natuurlijk net als een luidspreker ook als klankkast die de trillingen versterkt.
Dus heb ik zoveel mogelijk de platte panelen (boven, onderkant en zijwanden) beplakt met loodbitumen en noppenschuim.
Ik moet zeggen dat dat zeer goed heeft uitgepakt, het ding is nu werkelijk doodstil.
Ben er dus nog wel even zoet mee, zit op een tempo van 1 a 2 kanalen per week.
Statistisch gezien moet ik dan ergens in augustus klaar zijn, maar je weet maar nooit.
Wat ook klaar is , is de nieuwe flatcable om alles aan elkaar te koppelen, lengte is 4 meter, en bevat in totaal 30 connectoren.
Ook heb ik de afgelopen tijd een PC samengesteld die als DAW gaat functioneren. het betreft een combinatie van oude en nieuwe onderdelen. moederbord is een Asrock FM2A56M-DG3+ met een AMD dual-core processor op 3.7 GHz, 8 gig geheugen, een aparte videokaart om zoveel mogelijk werkgeheugen vrij te houden, en 2 aparte schijven.
1 x SSD waarop het besturingsysteem draait (W10 64 Bit), en 1 x HD van 1 Terraybyte voor de opslag van data.
Dat laatste is geen overbodige luxe, want een muziek project in WAV op 8 sporen kan zomaar 1 gigabyte groot zijn. dan gaat het vrij hard.
De geluidskaart van dienst is een (naar huidige maatstaven) stokoude Terratec Phase 88, deze heeft 8 ingangen en 8 uitgangen.
De eerste tests zien er hoopvol uit.
Omdat een PC met zijn ventilatoren en harddisk in een studio omgeving vrij irritant en luidruchtig kan zijn, ben ik eens wat gaan experimenteren met isolatie materiaal voor luidsprekers. zo'n kast fungeert natuurlijk net als een luidspreker ook als klankkast die de trillingen versterkt.
Dus heb ik zoveel mogelijk de platte panelen (boven, onderkant en zijwanden) beplakt met loodbitumen en noppenschuim.
Ik moet zeggen dat dat zeer goed heeft uitgepakt, het ding is nu werkelijk doodstil.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Man,man, wat een bandwerkray5150 schreef:Inmiddels vordert de restauratie van de tafel gestadig, ik heb nu 13 modules van de in totaal 29 stuks klaar.
Ben er dus nog wel even zoet mee, zit op een tempo van 1 a 2 kanalen per week.
Statistisch gezien moet ik dan ergens in augustus klaar zijn, maar je weet maar nooit.![]()
Wat ook klaar is , is de nieuwe flatcable om alles aan elkaar te koppelen, lengte is 4 meter, en bevat in totaal 30 connectoren.
Asus rock bottom, als dat maar goed gaatmoederbord is een Asrock
Weet je zeker dat ie nog draait ?ventilatoren en harddisk in een studio omgeving vrij irritant en luidruchtig kan zijn, ben ik eens wat gaan experimenteren met isolatie materiaal voor luidsprekers. zo'n kast fungeert natuurlijk net als een luidspreker ook als klankkast die de trillingen versterkt.
Dus heb ik zoveel mogelijk de platte panelen (boven, onderkant en zijwanden) beplakt met loodbitumen en noppenschuim.
Ik moet zeggen dat dat zeer goed heeft uitgepakt, het ding is nu werkelijk doodstil.
Anne
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Weer een aanvulling voor het 19 inch rack bij de mengtafel, een 2 x 15 bands equalizer, maar dan wel eentje van DBX.
En in het kader van "wat zie ik daar nu toch weer bij het grof vuil liggen ? "
Een HP Pavillion PC. zag er van binnen uit of er een stofzuigerzak was in leeg gegooid.
Na een flinke schoonmaak beurt kwam er een AMD Athlon II met quad core en 4 gig geheugen tevoorschijn.
Reden van weggooien was waarschijnlijk een defecte videokaart. gelukkig bleek er ook een onboard VGA uitgang te zijn die gewoon werkte.
Inmiddels is het systeem voorzien van een SSD voor het besturingssysteem, en ook van een gebruikte HDD voor databackup.
Deze machine ga ik inzetten om software synthezisers mee te draaien. op internet is een grote collectie aan (gratis) VSTi plugins te krijgen waarmee ik aan de slag kan gaan.
De HP is van zichzelf behoorlijk stil, wel wil ik deze ook voorzien van wat loodbitumen en pritex.
En in het kader van "wat zie ik daar nu toch weer bij het grof vuil liggen ? "
Een HP Pavillion PC. zag er van binnen uit of er een stofzuigerzak was in leeg gegooid.
Na een flinke schoonmaak beurt kwam er een AMD Athlon II met quad core en 4 gig geheugen tevoorschijn.
Reden van weggooien was waarschijnlijk een defecte videokaart. gelukkig bleek er ook een onboard VGA uitgang te zijn die gewoon werkte.
Inmiddels is het systeem voorzien van een SSD voor het besturingssysteem, en ook van een gebruikte HDD voor databackup.
Deze machine ga ik inzetten om software synthezisers mee te draaien. op internet is een grote collectie aan (gratis) VSTi plugins te krijgen waarmee ik aan de slag kan gaan.
De HP is van zichzelf behoorlijk stil, wel wil ik deze ook voorzien van wat loodbitumen en pritex.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Om in het oldskool thema te blijven, zou revisie van een leuke Stage Accompany set ook niks voor jouw zijn? 4518 W-bins, 4512 mids en een dikke JBL 2 incher erop.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Dat wordt nog een serieus studiootje zo
@walt: het is toch geen drive in set?
@walt: het is toch geen drive in set?
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Ik begreep dat Ray wel eens geluid verzorgd op buurt fuiven, met deze mengtafel en genoemde SA set kun je leuk een bandje mixen!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
op pagina 1, ray5150 schreef:.... ik heb in mijn huis een klein kamertje waar ik een muziekhoekje aan het inrichten ben. een PC met geluidskaart met 8 in en 8 uitgangen, er is een Akai S1000 met 10 uitgangen, een Bohm syntheziser module, wat gitaar spullen, een midi keyboard.
Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel
Daar heb ik absoluut geen (opslag)ruimte voor, afgezien van dat, veel meer dan nieuwe connectoren en bedrading is daar ook niet aan te doen.Walt schreef:Om in het oldskool thema te blijven, zou revisie van een leuke Stage Accompany set ook niks voor jouw zijn? 4518 W-bins, 4512 mids en een dikke JBL 2 incher erop.
In het verleden inderdaad wel eens gedaan, in die zin heb je gelijk. maar daar ben ik mee gestopt.Walt schreef:Ik begreep dat Ray wel eens geluid verzorgd op buurt fuiven, met deze mengtafel en genoemde SA set kun je leuk een bandje mixen!
Daar komt nu zo'n jong gozertje voor met een setje met de laatste Hollandse meezingers en inhakers...
Dankje, ben nu eigenlijk alleen nog op zoek naar een knappe digtale reverb of multiprocessor. is gelukkig heel veel aanbod van op Marktplaats.Henkjan schreef:Dat wordt nog een serieus studiootje zo![]()
Dus dat gaat ook wel goedkomen.
