Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Henkjan »

knuisje schreef:
Ik neem nog mijn GU50 SE buizenbak mee.
Shadow schreef:
Mijn CA komt dus ook mee :rock:
mooi, wat extra versterkers maakt het altijd makkelijker in te delen.

een paar extra CD spelers zou ook geen kwaad kunnen denk ik
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Henkjan »

Geenius schreef:
Ik neem mee de "Twenty Five" luidsprekers aangestuurd door een Marantz PM-6006 met als bron de Marantz CD-6005.

Twenty-Five_26.jpg
zouden jou speakers ook gebruikt mogen worden icm met wat mooie zelfbouw amps?
zo ja, zijn ze vriendelijk voor buizen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Henkjan »

WrineX schreef:
Oh ik neem nog 2 maten mee en daarvan neemt 1 misschien nog een heel klein setje hybride planars mee , mits we die af krijgen voor die tijd :)


versterking + bron ook meenemen neem ik aan als je speakers mee neemt ?.... beetje gekke vraag misschien
neem je die mee? of wil je in combi met iemands anders set?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Geenius »

Henkjan schreef:
Geenius schreef:
Ik neem mee de "Twenty Five" luidsprekers aangestuurd door een Marantz PM-6006 met als bron de Marantz CD-6005.

Twenty-Five_26.jpg
zouden jou speakers ook gebruikt mogen worden icm met wat mooie zelfbouw amps?
zo ja, zijn ze vriendelijk voor buizen?
Ook geen probleem :)

Het rendement is crica 91dB / 2,83 volt:
Twenty-Five_SPL.jpg
De impedantie is vrij versterker vriendelijk. Ik kan wel een LCR netwerkje maken om de piek bij 1800Hz vlak te trekken:
Twenty-Five_IMP.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Henkjan »

Geenius schreef:
Henkjan schreef:
Geenius schreef:
Ik neem mee de "Twenty Five" luidsprekers aangestuurd door een Marantz PM-6006 met als bron de Marantz CD-6005.

Twenty-Five_26.jpg
zouden jou speakers ook gebruikt mogen worden icm met wat mooie zelfbouw amps?
zo ja, zijn ze vriendelijk voor buizen?
Ook geen probleem :)

Het rendement is crica 91dB / 2,83 volt:

Twenty-Five_SPL.jpg

De impedantie is vrij versterker vriendelijk. Ik kan wel een LCR netwerkje maken om de piek bij 1800Hz vlak te trekken:

Twenty-Five_IMP.jpg
:goedzo: dank je!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Pjotr »

Geenius schreef:
Henkjan schreef:
Geenius schreef:
Ik neem mee de "Twenty Five" luidsprekers aangestuurd door een Marantz PM-6006 met als bron de Marantz CD-6005.

Twenty-Five_26.jpg
zouden jou speakers ook gebruikt mogen worden icm met wat mooie zelfbouw amps?
zo ja, zijn ze vriendelijk voor buizen?
Ook geen probleem :)

Het rendement is crica 91dB / 2,83 volt:

Twenty-Five_SPL.jpg

De impedantie is vrij versterker vriendelijk. Ik kan wel een LCR netwerkje maken om de piek bij 1800Hz vlak te trekken:

Twenty-Five_IMP.jpg
Mwah zo'n piek in het midden zou hem op een gemiddelde buizenversterker toch wel een steviger mid-hoog geven en wat meer forward doen klinken. Het is juist met dit soort sprongen dat de ZBA-CA geen krimp geeft.
MaartenHondema
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 jun 2018, 12:47

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door MaartenHondema »

ik kom ook
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Geenius »

Pjotr schreef:
Mwah zo'n piek in het midden zou hem op een gemiddelde buizenversterker toch wel een steviger mid-hoog geven en wat meer forward doen klinken. Het is juist met dit soort sprongen dat de ZBA-CA geen krimp geeft.
Vandaar het voorstel om een LCR netwerkje maken om de piek bij 1800Hz vlak te trekken. :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Pjotr »

Ok, op die manier. Dat zou wel jammer zijn voor het rendement en het blijft een gegeven: Versterkers leveren graag zo min mogelijk stroom voor minimale vervorming. Ben wel benieuwd zondag.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door cve »

Beide trafo's zijn nu vervangen en de brom is verdwenen. :D
De kast is nog niet af maar hij werkt hartverwarmend. Op naar Breda zondag!

Co
Bijlagen
_DSF1998.jpg
_DSF2001.jpg
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door dynamike »

Ik kom ook! Eerste keer. Heel benieuwd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Shadow »

Is er wifi te gebruiken oid?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Kappa7 »

Barry2001 schreef:
JA \:D/ George heeft zich al aangemeld voor de luisterdag, wellicht wil hij z'n full blown Pearl meenemen :?:
Wil ik best mee nemen maar is er iemand die een DT mee heeft waar deze aan gehangen kan worden?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Wowly »

Er is wel WiFi aanwezig, echter de kwaliteit is me niet bekend....
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Shadow »

Prima als we er maar toegang toe hebben.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door ds23man »

Ik heb mijn eigen internet bij me:

https://www.bol.com/nl/p/tp-link-archer ... _role%3Din

Werkt als een trein met Roon en Tidal, 10 keer sneller dan mijn adsl lijn.
coosterhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 jun 2018, 7:08

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door coosterhuis »

Ik kom ook
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door Henkjan »

Kappa7 schreef:
Barry2001 schreef:
JA \:D/ George heeft zich al aangemeld voor de luisterdag, wellicht wil hij z'n full blown Pearl meenemen :?:
Wil ik best mee nemen maar is er iemand die een DT mee heeft waar deze aan gehangen kan worden?
Gervenja heeft een Gerrard 401 mee
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door cve »

een paar extra CD spelers zou ook geen kwaad kunnen denk ik
Ik wil wel een Shanling CD-S100MK2 meenemen.

Co
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door pappaleo »

Kappa7 schreef:
Barry2001 schreef:
JA \:D/ George heeft zich al aangemeld voor de luisterdag, wellicht wil hij z'n full blown Pearl meenemen :?:
Wil ik best mee nemen maar is er iemand die een DT mee heeft waar deze aan gehangen kan worden?
Ik heb nog een sony PS-LX100 (met origineel element) :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door pappaleo »

Henkjan schreef:
een paar extra CD spelers zou ook geen kwaad kunnen denk ik
Ik heb nog een Sony 77ES CD :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door gervenja »

Henkjan schreef:
Kappa7 schreef:
Barry2001 schreef:
JA \:D/ George heeft zich al aangemeld voor de luisterdag, wellicht wil hij z'n full blown Pearl meenemen :?:
Wil ik best mee nemen maar is er iemand die een DT mee heeft waar deze aan gehangen kan worden?
Gervenja heeft een Gerrard 401 mee
Ik heb er wel een mc element in zitten maar ik neem ook een trafo mee. Zou dus op de parel moeten werken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Ik heb mijn eigen internet bij me:

https://www.bol.com/nl/p/tp-link-archer ... _role%3Din

Werkt als een trein met Roon en Tidal, 10 keer sneller dan mijn adsl lijn.
Ik heb een TPlink M7350, zal het ook wel mee gaan toch?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Inschrijving Luisterdag 2018

Bericht door daniel »

gervenja schreef:
Henkjan schreef:
Kappa7 schreef:
Wil ik best mee nemen maar is er iemand die een DT mee heeft waar deze aan gehangen kan worden?
Gervenja heeft een Gerrard 401 mee
Ik heb er wel een mc element in zitten maar ik neem ook een trafo mee. Zou dus op de parel moeten werken.
:dank: :dank:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Bericht door Barry2001 »

Heel gaaf, ben erg benieuwd, kom zeker luisteren :rock:
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”