KT88 testen

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Of gewoon rubber handschoenen Bert :D
Jaaaaaa :sure: :-"
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Hard gewerkt vandaag zal wel weer te zijn
[-o<
21F53F08-70FE-4F90-A3D5-02452F52FB8C.jpeg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: KT88 testen

Bericht door Willy_61 »

Je bent weer in de running Bert, er komt schot in de buizentester :-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Je bent weer in de running Bert, er komt schot in de buizentester :-)
Ja Dankzij jou :goedzo: ik hoop morgen printje te bestuken Willy
Als ik Mn sokken aan kan krijgen
Ook via de post 5 transistortjetjes SMD binnen gekregen
Dacht eerst dat er niks in zat Printjes zijn ok erg klein :shock:
Daar ga ik eerst maar oefenen met de dunste soldeer boutpuntje
De stroomsensor is nog onderweg :relax:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Anne en Peter de zener diode van 12 volt is dat erg als dat een 15 volt Zener wordt :?:
Die 12 volt heb ik niet Wel 8,5 volt en 15 Volt
31CE921E-E437-492A-886B-F38037831253.jpeg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: KT88 testen

Bericht door Willy_61 »

Bert, ik denk dat 15V geen probleem is, vlgs datasheet is GS-voltage max. +/- 20V.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Ok Willy bedankt
Ik moest er toch mee stoppen vanmiddag
Vanavond nog een uurtje
En dan morgen weer verder O:)
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: KT88 testen

Bericht door Willy_61 »

Ok ,Bert, ik stop binnen een uurke. Mijn voedingsprint en versterker print zijn klaar, nog testen en afregelen.
De voeding staat nu op de testbank, daar moet ik nog wat aan "tunen" want het opkomen van de HS duurt momenteel veel langer dan in LTSpice. In elk geval nog geen rook gehad en dat is in eerste instantie het voornaamste ;-)

Voor mij geldt dan ook: morgen weer verder O:)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Yup, 15V kan prima Bert. Suc6!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Ok ,Bert, ik stop binnen een uurke. Mijn voedingsprint en versterker print zijn klaar, nog testen en afregelen.
De voeding staat nu op de testbank, daar moet ik nog wat aan "tunen" want het opkomen van de HS duurt momenteel veel langer dan in LTSpice. In elk geval nog geen rook gehad en dat is in eerste instantie het voornaamste ;-)

Voor mij geldt dan ook: morgen weer verder O:)
Ok Willy geen Rook geen Vuur :goedzo:
Ik heb wel 2 condensators 22 uF een van 250V en een van 400 Volt
Ik bestel er wel twee dezelfde
En dan de Irf er in potmeter Trafo eraan Kijken of er bij mij ook rookvrij blijft
Ik heb alle weerstanden en diodes ook maar recht op gezet
Als ik ze plat moest leggen wring ik ze kapot
Had er ook wel 1/8 Watt in kunnen zetten maar dat is op het randje
Dus Rubber handschoenen aan :mrgreen:
Peter bedankt voor de wensen . :goedzo:
BC398F9C-2100-459F-8C9D-399C2BD8AE65.jpeg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: KT88 testen

Bericht door Willy_61 »

Spijtig dat je die groooote weerstanden er in steekt, geen enkel van die 470k weerstanden heeft meer dan 0,36W nodig, vandaar de steek van 10.
:hide: Je ging de 2 watters toch niet gebruiken?

De zeners zijn een vervanging van de BZX84C..V welke eigenlijk SMD's zijn. Voor de vervanging had ik een referentie-formaat gekozen zoals de 3EZ...reeks (welke al een 3 watter is met een body van 6.3), vandaar de steek van 10...
Soit, functioneel maakt het natuurlijk niks uit en ik ben er vrij gerust in dat het goed zal werken. :goedzo:

Eén en ander kwam ook goed uit om uit te leggen hoe je met sPrintLayout makkelijk op basis van de afbeelding van een layout, een printontwerp maakt. Dat was eerst niet de bedoeling maar vermits Anne net een layout had gemaakt :-$ was dat aardig meegenomen.

Hoe dikwijls hebben we dat vroeger niet gedaan met printafbeeldingen van elektuur, maar dan met de middelen die we toen hadden, zoals kalkpapier en chinese inkt ;-)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Ik heb wel 2 condensators 22 uF een van 250V en een van 400 Volt
Goed bezig geweest !
Verschillende spanning voor de elco's hindert niet, er zitten verdeelweerstanden over.
Er komt, denk ik, wel een probleem aan :( .Vermoedelijk krijg je de uitgangsspanning niet hoog genoeg.Je hebt nml een nogal zware zener over de transistor gezet.Zou wel 's wat veel lekstroom kunnen hebben, verlies je nogal wat spanning over de weerstand vanuit de loper van de potmeter.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Ik heb wel 2 condensators 22 uF een van 250V en een van 400 Volt
Goed bezig geweest !
Verschillende spanning voor de elco's hindert niet, er zitten verdeelweerstanden over.
Er komt, denk ik, wel een probleem aan :( .Vermoedelijk krijg je de uitgangsspanning niet hoog genoeg.Je hebt nml een nogal zware zener over de transistor gezet.Zou wel 's wat veel lekstroom kunnen hebben, verlies je nogal wat spanning over de weerstand vanuit de loper van de potmeter.
Anne
Hoi Willy ik heb heb alleen 1/8 Watt en 2 Watt weerstanden
De zenerdiodes zijn 2 Watt kunnen wel een stootje hebben O:)
Anne wat de 2 verschillende elco,s betreft heb ik al besteld :oops: en ook een kleiner zenerdiode van 12 volt
Die ga ik vanmiddag ophalen bij jukebox revival , dan kan er spanning op
Ben ook dat ander printje aan het tekenen met de lt6106
Dat doe ik in kleine stukjes van 10/15 minuten maar dat komt wel goed :bakkie:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: KT88 testen

Bericht door Willy_61 »

Als je op tijd rust ben je goed bezig !

Ik hoop dat de uitgangsspanning niet zonder meer al een beetje lager uitvalt, ik schat zo'n 300 x 1,3 = 390V bij 100mA belasting.
Tenzij natuurlijk de trafo meer afgeeft dan vermeld ;-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Als je op tijd rust ben je goed bezig !

Ik hoop dat de uitgangsspanning niet zonder meer al een beetje lager uitvalt, ik schat zo'n 300 x 1,3 = 390V bij 100mA belasting.
Tenzij natuurlijk de trafo meer afgeeft dan vermeld ;-)
Ik ben bang dat het nog minder is :(
Het is geen beste trafo
Maar ik heb wel plek om er iets bij in serie te schakelen :!:
Als alles goed werkt en alleen de trafo te weinig geeft zet ik er wel iets mee in serie
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Is toch niks mis met die 2 watters? Worden ze ook niet zo heet. 1/4 watt is echt krap aan bij een aantal.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Is toch niks mis met die 2 watters? Worden ze ook niet zo heet. 1/4 watt is echt krap aan bij een aantal.
Ja dat vond ik ook Peter
Maar beetje onderschat de grootte op de print
Daar ik in Mn eigen buizentester ook een Hoogspannings voeding heb zitten die uiterst onbetrouwbaar is gebleken
Heb ik daar ook een printje voor gemaakt
Componeren op afmetingen besteld 1/2 Watt weerstanden en 1,3 Watt zeners bij Jukeboxrevival en kon ze op komen halen
Dus dat is een poepie chic printje :yeah:
56BAB377-DD28-47D2-94A9-211E26739FD0.jpeg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: KT88 testen

Bericht door Willy_61 »

:yeah: Chapeau Bert, dat ziet er al stukken beter uit, dat mag gezien worden =D>
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Die ander stop ik in de die andere tester dat is donker....... ssst
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Bezig dat printje voor de stroommeting
Heb ik binnen 2xLT6106 5x MPS044 de FMMT150...... of is FMMT50 binnen en 5 printjes waar de Sensor op moet
Maar geen Zvp0545a die ben ik vergeten maar nu besteld
Ben een beetje het draadje kwijt 8-[
Dit is toch wat gemaakt moet worden
82EEBA57-7F82-486C-B361-10EB6B0F0ACE.gif
82EEBA57-7F82-486C-B361-10EB6B0F0ACE.gif (11.35 KiB) 185 keer bekeken
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

De Hoogspanning werkt :yeah: Maar niet zoals ik het graag heb
Onbelast regelt het netjes
Met de voeding op 0 volt 2 lampen van 230 Volt 40Watt in serie aan gesloten met de dmm meet ik de stroom
Ik regel de spanning langzaam op tot ca 40. Volt volgt het de potmeter aardig O:)
Maar dan draai ik rustig verder de stroom is ca 50 mA er gebeurt dan niks #-o
dan toch kruipt de stroom omhoog tot dat bij 60- 70 ma is en hoppa 365 volt 150 mA
:-k
F5EEA93E-4EC5-4D8C-AA65-A43E350D33F3.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Pjotr ! da's jou schuld :o Foldback in action :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Pjotr ! da's jou schuld :o Foldback in action :lol:
Anne
Het explodeert niet ! Anne , Komt natuurlijk ook door dat ik er nu nog makkelijk bij kan en ! twee printen op voorraad heb :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
Pjotr ! da's jou schuld :o Foldback in action :lol:
Anne
Yep. Hopelijk heeft Bert nog wat voetzoekers van ouwejaar bewaard voor het nodige vuurwerk :rofl:

Maareh, goeie test Bert :goedzo: Werkt dus goed zoals het moet! Al is dat anders dan je gewend bent.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 29 jan 2018, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Ah!buis schreef:
Pjotr ! da's jou schuld :o Foldback in action :lol:
Anne
Yep. Hopelijk heeft Bert nog wat voetzoekers van ouwejaar bewaard voor het nodige vuurwerk :rofl:
:lol: nee geen vuurwerk meer Al in geen jaren
Vuurwerk gaat nog korter mee als transistors
Maar Anne , Peter , zijn hier nog verbeteringen aan te brengen :?:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”