JaaaaaaPjotr schreef:Of gewoon rubber handschoenen Bert
KT88 testen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: KT88 testen
Ja Dankzij jouWilly_61 schreef:Je bent weer in de running Bert, er komt schot in de buizentester
Als ik Mn sokken aan kan krijgen
Ook via de post 5 transistortjetjes SMD binnen gekregen
Dacht eerst dat er niks in zat Printjes zijn ok erg klein
Daar ga ik eerst maar oefenen met de dunste soldeer boutpuntje
De stroomsensor is nog onderweg
Re: KT88 testen
Anne en Peter de zener diode van 12 volt is dat erg als dat een 15 volt Zener wordt
Die 12 volt heb ik niet Wel 8,5 volt en 15 Volt
Die 12 volt heb ik niet Wel 8,5 volt en 15 Volt
Re: KT88 testen
Bert, ik denk dat 15V geen probleem is, vlgs datasheet is GS-voltage max. +/- 20V.
Re: KT88 testen
Ok Willy bedankt
Ik moest er toch mee stoppen vanmiddag
Vanavond nog een uurtje
En dan morgen weer verder
Ik moest er toch mee stoppen vanmiddag
Vanavond nog een uurtje
En dan morgen weer verder
Re: KT88 testen
Ok ,Bert, ik stop binnen een uurke. Mijn voedingsprint en versterker print zijn klaar, nog testen en afregelen.
De voeding staat nu op de testbank, daar moet ik nog wat aan "tunen" want het opkomen van de HS duurt momenteel veel langer dan in LTSpice. In elk geval nog geen rook gehad en dat is in eerste instantie het voornaamste
Voor mij geldt dan ook: morgen weer verder
De voeding staat nu op de testbank, daar moet ik nog wat aan "tunen" want het opkomen van de HS duurt momenteel veel langer dan in LTSpice. In elk geval nog geen rook gehad en dat is in eerste instantie het voornaamste
Voor mij geldt dan ook: morgen weer verder
Re: KT88 testen
Ok Willy geen Rook geen VuurWilly_61 schreef:Ok ,Bert, ik stop binnen een uurke. Mijn voedingsprint en versterker print zijn klaar, nog testen en afregelen.
De voeding staat nu op de testbank, daar moet ik nog wat aan "tunen" want het opkomen van de HS duurt momenteel veel langer dan in LTSpice. In elk geval nog geen rook gehad en dat is in eerste instantie het voornaamste
Voor mij geldt dan ook: morgen weer verder
Ik heb wel 2 condensators 22 uF een van 250V en een van 400 Volt
Ik bestel er wel twee dezelfde
En dan de Irf er in potmeter Trafo eraan Kijken of er bij mij ook rookvrij blijft
Ik heb alle weerstanden en diodes ook maar recht op gezet
Als ik ze plat moest leggen wring ik ze kapot
Had er ook wel 1/8 Watt in kunnen zetten maar dat is op het randje
Dus Rubber handschoenen aan
Peter bedankt voor de wensen .
Re: KT88 testen
Spijtig dat je die groooote weerstanden er in steekt, geen enkel van die 470k weerstanden heeft meer dan 0,36W nodig, vandaar de steek van 10.
Je ging de 2 watters toch niet gebruiken?
De zeners zijn een vervanging van de BZX84C..V welke eigenlijk SMD's zijn. Voor de vervanging had ik een referentie-formaat gekozen zoals de 3EZ...reeks (welke al een 3 watter is met een body van 6.3), vandaar de steek van 10...
Soit, functioneel maakt het natuurlijk niks uit en ik ben er vrij gerust in dat het goed zal werken.
Eén en ander kwam ook goed uit om uit te leggen hoe je met sPrintLayout makkelijk op basis van de afbeelding van een layout, een printontwerp maakt. Dat was eerst niet de bedoeling maar vermits Anne net een layout had gemaakt
was dat aardig meegenomen.
Hoe dikwijls hebben we dat vroeger niet gedaan met printafbeeldingen van elektuur, maar dan met de middelen die we toen hadden, zoals kalkpapier en chinese inkt
De zeners zijn een vervanging van de BZX84C..V welke eigenlijk SMD's zijn. Voor de vervanging had ik een referentie-formaat gekozen zoals de 3EZ...reeks (welke al een 3 watter is met een body van 6.3), vandaar de steek van 10...
Soit, functioneel maakt het natuurlijk niks uit en ik ben er vrij gerust in dat het goed zal werken.
Eén en ander kwam ook goed uit om uit te leggen hoe je met sPrintLayout makkelijk op basis van de afbeelding van een layout, een printontwerp maakt. Dat was eerst niet de bedoeling maar vermits Anne net een layout had gemaakt
Hoe dikwijls hebben we dat vroeger niet gedaan met printafbeeldingen van elektuur, maar dan met de middelen die we toen hadden, zoals kalkpapier en chinese inkt
Re: KT88 testen
Goed bezig geweest !Bert61 schreef:Ik heb wel 2 condensators 22 uF een van 250V en een van 400 Volt
Verschillende spanning voor de elco's hindert niet, er zitten verdeelweerstanden over.
Er komt, denk ik, wel een probleem aan
Anne
Re: KT88 testen
Hoi Willy ik heb heb alleen 1/8 Watt en 2 Watt weerstandenAh!buis schreef:Goed bezig geweest !Bert61 schreef:Ik heb wel 2 condensators 22 uF een van 250V en een van 400 Volt
Verschillende spanning voor de elco's hindert niet, er zitten verdeelweerstanden over.
Er komt, denk ik, wel een probleem aan.Vermoedelijk krijg je de uitgangsspanning niet hoog genoeg.Je hebt nml een nogal zware zener over de transistor gezet.Zou wel 's wat veel lekstroom kunnen hebben, verlies je nogal wat spanning over de weerstand vanuit de loper van de potmeter.
Anne
De zenerdiodes zijn 2 Watt kunnen wel een stootje hebben
Anne wat de 2 verschillende elco,s betreft heb ik al besteld
Die ga ik vanmiddag ophalen bij jukebox revival , dan kan er spanning op
Ben ook dat ander printje aan het tekenen met de lt6106
Dat doe ik in kleine stukjes van 10/15 minuten maar dat komt wel goed
Re: KT88 testen
Als je op tijd rust ben je goed bezig !
Ik hoop dat de uitgangsspanning niet zonder meer al een beetje lager uitvalt, ik schat zo'n 300 x 1,3 = 390V bij 100mA belasting.
Tenzij natuurlijk de trafo meer afgeeft dan vermeld
Ik hoop dat de uitgangsspanning niet zonder meer al een beetje lager uitvalt, ik schat zo'n 300 x 1,3 = 390V bij 100mA belasting.
Tenzij natuurlijk de trafo meer afgeeft dan vermeld
Re: KT88 testen
Ik ben bang dat het nog minder isWilly_61 schreef:Als je op tijd rust ben je goed bezig !
Ik hoop dat de uitgangsspanning niet zonder meer al een beetje lager uitvalt, ik schat zo'n 300 x 1,3 = 390V bij 100mA belasting.
Tenzij natuurlijk de trafo meer afgeeft dan vermeld
Het is geen beste trafo
Maar ik heb wel plek om er iets bij in serie te schakelen
Als alles goed werkt en alleen de trafo te weinig geeft zet ik er wel iets mee in serie
Re: KT88 testen
Is toch niks mis met die 2 watters? Worden ze ook niet zo heet. 1/4 watt is echt krap aan bij een aantal.
Re: KT88 testen
Ja dat vond ik ook PeterPjotr schreef:Is toch niks mis met die 2 watters? Worden ze ook niet zo heet. 1/4 watt is echt krap aan bij een aantal.
Maar beetje onderschat de grootte op de print
Daar ik in Mn eigen buizentester ook een Hoogspannings voeding heb zitten die uiterst onbetrouwbaar is gebleken
Heb ik daar ook een printje voor gemaakt
Componeren op afmetingen besteld 1/2 Watt weerstanden en 1,3 Watt zeners bij Jukeboxrevival en kon ze op komen halen
Dus dat is een poepie chic printje
Re: KT88 testen
Bezig dat printje voor de stroommeting
Heb ik binnen 2xLT6106 5x MPS044 de FMMT150...... of is FMMT50 binnen en 5 printjes waar de Sensor op moet
Maar geen Zvp0545a die ben ik vergeten maar nu besteld
Ben een beetje het draadje kwijt
Dit is toch wat gemaakt moet worden
Heb ik binnen 2xLT6106 5x MPS044 de FMMT150...... of is FMMT50 binnen en 5 printjes waar de Sensor op moet
Maar geen Zvp0545a die ben ik vergeten maar nu besteld
Ben een beetje het draadje kwijt
Dit is toch wat gemaakt moet worden
Re: KT88 testen
De Hoogspanning werkt
Maar niet zoals ik het graag heb
Onbelast regelt het netjes
Met de voeding op 0 volt 2 lampen van 230 Volt 40Watt in serie aan gesloten met de dmm meet ik de stroom
Ik regel de spanning langzaam op tot ca 40. Volt volgt het de potmeter aardig
Maar dan draai ik rustig verder de stroom is ca 50 mA er gebeurt dan niks
dan toch kruipt de stroom omhoog tot dat bij 60- 70 ma is en hoppa 365 volt 150 mA
Onbelast regelt het netjes
Met de voeding op 0 volt 2 lampen van 230 Volt 40Watt in serie aan gesloten met de dmm meet ik de stroom
Ik regel de spanning langzaam op tot ca 40. Volt volgt het de potmeter aardig
Maar dan draai ik rustig verder de stroom is ca 50 mA er gebeurt dan niks
dan toch kruipt de stroom omhoog tot dat bij 60- 70 ma is en hoppa 365 volt 150 mA
Re: KT88 testen
Het explodeert niet ! Anne , Komt natuurlijk ook door dat ik er nu nog makkelijk bij kan en ! twee printen op voorraad hebAh!buis schreef:Pjotr ! da's jou schuldFoldback in action
![]()
Anne
Re: KT88 testen
Yep. Hopelijk heeft Bert nog wat voetzoekers van ouwejaar bewaard voor het nodige vuurwerkAh!buis schreef:Pjotr ! da's jou schuldFoldback in action
![]()
Anne
Maareh, goeie test Bert
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 29 jan 2018, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KT88 testen
Pjotr schreef:Yep. Hopelijk heeft Bert nog wat voetzoekers van ouwejaar bewaard voor het nodige vuurwerkAh!buis schreef:Pjotr ! da's jou schuldFoldback in action
![]()
Anne
Vuurwerk gaat nog korter mee als transistors
Maar Anne , Peter , zijn hier nog verbeteringen aan te brengen
