KT88 testen

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Wordt wel een lange sok zo Anne :relax: =P~
De rest van de kerst is ook nog niet opgeruimd hier, een sok meer of minder valt niet op (tussen al die ouwe) :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

En omdat Anne toch niet kan slapen nog een toetje:
Plan_C_Simpel_Sch.GIF
Plan_C_Simpel_Sim.GIF
Plan_C_Simpel_Sim_2.GIF
Met of zonder D1 maakt in de sim eigenlijk niet uit. Dus die kan wel weg.

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Ja, leuk maar de bedoeling was simpel :o
Mijn instek was ook zo min mogelijk spanning verlies om laag te kunnen komen met de Va.
Slaap zacht :-$ :lol:
Anne
Bijlagen
Te.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Je had drummer moeten worden Anne :lol: Is trouwens wel erg temperatuurafhankelijk. Die LT6106 lijkt mij de simpelste oplossing. Zo duur is dat ding niet.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Bert ook niet :D
Heb met Google Translate bijna heel dat stuk in over die curve tracer vertaald
Dat werkt best goed op deze tekst
Met een 20 woordjes veranderen is het een leesbaar verhaal geworden , misschien af en toe krom Nederlands Maar best trots op
Zal wel copyright op zitten
Zal het dus ook maar niet schenden anders krijgen de moderatoren op hun kop
Maar mag het wel in een pb ter goedkeuring opsturen naar iemand of ik het snap
Moet in ieder geval iets met een 4040 maken om een trap vormig gelijkspanning te maken voor op het rooster

Maar met die lm337 kom je nooit aan 75 volt ik meen max 40 volt verschil tussen in en uit
Maar voor een el84 moet het nog wel werken
Ook die Buck en de 15Va trafo niet izijn er niet geschiktvoor KT88 maar er zijn zat andere zat
Maar voor die trapspanning zou ook iets anders moeten zijn als die LM337. En de 4040 idem
Nou snaveltjes toe en oogjes dicht \:D/
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Je had drummer moeten worden Anne :lol: Is trouwens wel erg temperatuurafhankelijk. Die LT6106 lijkt mij de simpelste oplossing. Zo duur is dat ding niet.
Onmiddelijk mee eens O:) (niet dat drummergedoe :-& )
Maar 't is leuk puzzelen, variaties op een thema hoeft niet enkel in muziek :D
Nog eentje dan :beer: :hide:
Anne
Bijlagen
MinderTe.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Peter zal wel op zijn werk zijn Anne
De SMD adapter printjes uit Duitsland en LT current sensor uit Engeland zijn onder weg
Van Haltronics nog niets gehoord Ook nog niet betaald dus jammer dan ,
Stom om een web winkel te hebben en er 5 jaar niks aan actualiseren. :evil:
Nu alleen nog die zvp0545A bestellen op eBay
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Bedankt Pim
Maar zit tegen de minimale order
Ik heb er maar 2 nodig
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Peter zal wel op zijn werk zijn Anne
De SMD adapter printjes uit Duitsland en LT current sensor uit Engeland zijn onder weg
Van Haltronics nog niets gehoord Ook nog niet betaald dus jammer dan ,
Stom om een web winkel te hebben en er 5 jaar niks aan actualiseren. :evil:
Nu alleen nog die zvp0545A bestellen op eBay
Op zo'n manier wordt 't solderen weer makkelijker :D
Wel een rare zaak dan die Hal :?
Bij Farnell waar Pim mee aankomt moet je er wel 5 tegelijk kopen :( , kun je er een paar opblazen :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Peter zal wel op zijn werk zijn Anne
De SMD adapter printjes uit Duitsland en LT current sensor uit Engeland zijn onder weg
Van Haltronics nog niets gehoord Ook nog niet betaald dus jammer dan ,
Stom om een web winkel te hebben en er 5 jaar niks aan actualiseren. :evil:
Nu alleen nog die zvp0545A bestellen op eBay
Op zo'n manier wordt 't solderen weer makkelijker :D
Wel een rare zaak dan die Hal :?
Bij Farnell waar Pim mee aankomt moet je er wel 5 tegelijk kopen :( , kun je er een paar opblazen :lol:
Anne
Ja ben nieuwe klant particulier
Wordt door gestuurd naar Sinusnl
2,65 per stuk ex btw minimaal 5 = 18:20€ ex verz kosten 4,95 €
Duur transistortje :(
Koop er een paar 5 op eBay ben ik minder dan 10€ kwijt
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Dan maar een leeg bericht
Laatst gewijzigd door OpaBert op ma 15 jan 2018, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Bert61 schreef:
Bert61 schreef:
Ah!buis schreef:
Op zo'n manier wordt 't solderen weer makkelijker :D
Wel een rare zaak dan die Hal :?
Bij Farnell waar Pim mee aankomt moet je er wel 5 tegelijk kopen :( , kun je er een paar opblazen :lol:
Anne
Ja ben nieuwe klant particulier
Wordt door gestuurd naar Sinusnl
2,65 per stuk ex btw minimaal 5 = 18:20€ ex verz kosten 4,95 €
Duur transistortje :(
Koop er een paar 5 op eBay ben ik minder dan 10€ kwijt
Edit
Dat heb ik maar gedaan in de UK 9€ incl Verzendkosten
Toch bedankt Pim
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Kleine aantallen zijn bijna altijd relatief duur. De tijd van per stuk om de hoek is niet meer. De keus daarentegen des te groter :D

B.t.w. Anne, dat idee met opampje is nog zo slecht niet. Gaat alleen nie werken met een TLC721.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Kleine aantallen zijn bijna altijd relatief duur. De tijd van per stuk om de hoek is niet meer. De keus daarentegen des te groter :D

B.t.w. Anne, dat idee met opampje is nog zo slecht niet. Gaat alleen nie werken met een TLC721.
Was de enige die ik bij EOO kon vinden die er hoopvol uitzag.Rail to rail en min 3V, wat zou er mis mee zijn ?
Ook nog een variatie om van die 470k of stroombron af te komen (kan de anode mooi laag)
Anne

Even (beter :oops: ) gekeken. De ingang van die TLC mag wel naar de min- maar niet helemaal de plus-kant van de voeding.En daar zitten net de weerstanden ](*,)
De LMP7701 gaat wel maar niet bij EOO :(
Bijlagen
M&IC.jpg
Laatst gewijzigd door Ah!buis op ma 15 jan 2018, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Die LT is denk zo gek nog niet. Alleen dat zou ik toch zo niet doen. Gaat niet goed bij kortsluiting... Het schema wat ik gaf is een principevoorstel. Zou in serie met de +IN van de LT ook nog een 1K weerstand zetten en voor D1 2x IN4007 diodes in serie bij een 250mV drop over R1.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Pjotr schreef:
Je had drummer moeten worden Anne :lol: Is trouwens wel erg temperatuurafhankelijk. Die LT6106 lijkt mij de simpelste oplossing. Zo duur is dat ding niet.
Onmiddelijk mee eens O:) (niet dat drummergedoe :-& )
Maar 't is leuk puzzelen, variaties op een thema hoeft niet enkel in muziek :D
Nog eentje dan :beer: :hide:
Anne
E8B500CD-A67B-4B39-A7A8-450C63780035.jpeg
E8B500CD-A67B-4B39-A7A8-450C63780035.jpeg (26.92 KiB) 100 keer bekeken
Peter heb je dit niet gezien :?:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Die LT is denk zo gek nog niet. Alleen dat zou ik toch zo niet doen. Gaat niet goed bij kortsluiting... Het schema wat ik gaf is een principevoorstel. Zou in serie met de +IN van de LT ook nog een 1K weerstand zetten en voor D1 2x IN4007 diodes in serie bij een 250mV drop over R1.
Om niet weer een heel blad (bijna) hetzelfde te krijgen, schema vervangen met R en D erbij.Zie het nut van een tweede D niet zo, maar baat 't niet ... :D
@Bert,
Die transistor gaat toch niet door ? Komt dat zo ook niet meer in aanmerking toch ?
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Bert61 schreef:
Ah!buis schreef:
Pjotr schreef:
Je had drummer moeten worden Anne :lol: Is trouwens wel erg temperatuurafhankelijk. Die LT6106 lijkt mij de simpelste oplossing. Zo duur is dat ding niet.
Onmiddelijk mee eens O:) (niet dat drummergedoe :-& )
Maar 't is leuk puzzelen, variaties op een thema hoeft niet enkel in muziek :D
Nog eentje dan :beer: :hide:
Anne
E8B500CD-A67B-4B39-A7A8-450C63780035.jpeg

Peter heb je dit niet gezien :?:
Jawel, maar zo kun je nog wel 100 dingen verzinnen. Is een variatie op een thema wat toch niet door gaat?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Pjotr schreef:
Die LT is denk zo gek nog niet. Alleen dat zou ik toch zo niet doen. Gaat niet goed bij kortsluiting... Het schema wat ik gaf is een principevoorstel. Zou in serie met de +IN van de LT ook nog een 1K weerstand zetten en voor D1 2x IN4007 diodes in serie bij een 250mV drop over R1.
Om niet weer een heel blad (bijna) hetzelfde te krijgen, schema vervangen met R en D erbij.Zie het nut van een tweede D niet zo, maar baat 't niet ... :D
@Bert,
Die transistor gaat toch niet door ? Komt dat zo ook niet meer in aanmerking toch ?
Anne
Nee Haltronics heeft dat ding KSPxxxx waarschijnlijk niet De FMMT545A die heb ik helaas al wel besteld op eBay
Maar ik speel maar op save met die LT6106 van Peter
Daar heb ik adapter printjes voor besteld en ook die LT6106 en de ZVP0545A
En ben al zachtjes begonnen in sprintlayout een printje te tekenen Heb de adapter printjes nog niet
Schatting is woensdag 24 januari en de rest ook tot eerste week februari

Dus ben al aan de voeding bezig om er handmatig wat KT88 te kunnen testen
Die curve tracer weet ik niet te maken , zit met die spanning op de cd4040 in de knoop
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Bert61 schreef:
Dus ben al aan de voeding bezig om er handmatig wat KT88 te kunnen testen
Die curve tracer weet ik niet te maken , zit met die spanning op de cd4040 in de knoop
Gaan we echt wel uitkomen Bert! Gewoon stapje voor stapje.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Bert61 schreef:
Dus ben al aan de voeding bezig om er handmatig wat KT88 te kunnen testen
Die curve tracer weet ik niet te maken , zit met die spanning op de cd4040 in de knoop
Gaan we echt wel uitkomen Bert! Gewoon stapje voor stapje.
Ja dat is de manier Peter
Stap voor stap en niet veel hooi op je vork :!:
Maar ik vlieg er altijd vol in en ben na de 30 seconde in eerste ronde uitgeteld en moet er nog 14 tegen Remco Verhoeven :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: KT88 testen

Bericht door Pjotr »

Waarom verander het schema steeds Anne? Nu weer met die 5,6V zener in serie. Bert wordt helemaal tureluurs zo. Die zener piept er zo tussenuit met kortsluiting.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 testen

Bericht door OpaBert »

Doe gerust samen uit dokteren
Ik bestel niets bij en bouw ook pas een schakeling als jullie samen zeggen
Bert zo moet het kunnen werken
Ik heb werkeloze onderdelen genoeg en vuurwerk hoeft niet meer Oud en Nieuw is geweest :D
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT88 testen

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Waarom verander het schema steeds Anne? Nu weer met die 5,6V zener in serie. Bert wordt helemaal tureluurs zo. Die zener piept er zo tussenuit met kortsluiting.
Wordt idd wat warrig, geen stroombron maar zener, weerstand erbij, diode erbij ... :?
Dat die zener eruit vliegt, moet raar gaan
Iz.jpg
en dan nog de stroombegrenzing in de voeding.
Maar zo kan de anode mooi laag komen (daar zit meestal een deuk bij tetrodes) en 't is eenvoudiger dan een stroombron.
Anne
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”