De rest van de kerst is ook nog niet opgeruimd hier, een sok meer of minder valt niet op (tussen al die ouwe)Pjotr schreef:Wordt wel een lange sok zo Anne![]()
Anne
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
De rest van de kerst is ook nog niet opgeruimd hier, een sok meer of minder valt niet op (tussen al die ouwe)Pjotr schreef:Wordt wel een lange sok zo Anne![]()
Onmiddelijk mee eensPjotr schreef:Je had drummer moeten worden AnneIs trouwens wel erg temperatuurafhankelijk. Die LT6106 lijkt mij de simpelste oplossing. Zo duur is dat ding niet.
Bedankt PimPimDriessen schreef:
Op zo'n manier wordt 't solderen weer makkelijkerBert61 schreef:Peter zal wel op zijn werk zijn Anne
De SMD adapter printjes uit Duitsland en LT current sensor uit Engeland zijn onder weg
Van Haltronics nog niets gehoord Ook nog niet betaald dus jammer dan ,
Stom om een web winkel te hebben en er 5 jaar niks aan actualiseren.![]()
Nu alleen nog die zvp0545A bestellen op eBay
Ja ben nieuwe klant particulierAh!buis schreef:Op zo'n manier wordt 't solderen weer makkelijkerBert61 schreef:Peter zal wel op zijn werk zijn Anne
De SMD adapter printjes uit Duitsland en LT current sensor uit Engeland zijn onder weg
Van Haltronics nog niets gehoord Ook nog niet betaald dus jammer dan ,
Stom om een web winkel te hebben en er 5 jaar niks aan actualiseren.![]()
Nu alleen nog die zvp0545A bestellen op eBay![]()
Wel een rare zaak dan die Hal![]()
Bij Farnell waar Pim mee aankomt moet je er wel 5 tegelijk kopen, kun je er een paar opblazen
![]()
Anne
EditBert61 schreef:Bert61 schreef:Ja ben nieuwe klant particulierAh!buis schreef:Op zo'n manier wordt 't solderen weer makkelijker![]()
Wel een rare zaak dan die Hal![]()
Bij Farnell waar Pim mee aankomt moet je er wel 5 tegelijk kopen, kun je er een paar opblazen
![]()
Anne
Wordt door gestuurd naar Sinusnl
2,65 per stuk ex btw minimaal 5 = 18:20€ ex verz kosten 4,95 €
Duur transistortje![]()
Koop er een paar 5 op eBay ben ik minder dan 10€ kwijt
Was de enige die ik bij EOO kon vinden die er hoopvol uitzag.Rail to rail en min 3V, wat zou er mis mee zijn ?Pjotr schreef:Kleine aantallen zijn bijna altijd relatief duur. De tijd van per stuk om de hoek is niet meer. De keus daarentegen des te groter
B.t.w. Anne, dat idee met opampje is nog zo slecht niet. Gaat alleen nie werken met een TLC721.
Peter heb je dit niet gezienAh!buis schreef:Onmiddelijk mee eensPjotr schreef:Je had drummer moeten worden AnneIs trouwens wel erg temperatuurafhankelijk. Die LT6106 lijkt mij de simpelste oplossing. Zo duur is dat ding niet.
(niet dat drummergedoe
)
Maar 't is leuk puzzelen, variaties op een thema hoeft niet enkel in muziek![]()
Nog eentje dan![]()
![]()
Anne
Om niet weer een heel blad (bijna) hetzelfde te krijgen, schema vervangen met R en D erbij.Zie het nut van een tweede D niet zo, maar baat 't niet ...Pjotr schreef:Die LT is denk zo gek nog niet. Alleen dat zou ik toch zo niet doen. Gaat niet goed bij kortsluiting... Het schema wat ik gaf is een principevoorstel. Zou in serie met de +IN van de LT ook nog een 1K weerstand zetten en voor D1 2x IN4007 diodes in serie bij een 250mV drop over R1.
Jawel, maar zo kun je nog wel 100 dingen verzinnen. Is een variatie op een thema wat toch niet door gaat?Bert61 schreef:E8B500CD-A67B-4B39-A7A8-450C63780035.jpegAh!buis schreef:Onmiddelijk mee eensPjotr schreef:Je had drummer moeten worden AnneIs trouwens wel erg temperatuurafhankelijk. Die LT6106 lijkt mij de simpelste oplossing. Zo duur is dat ding niet.
(niet dat drummergedoe
)
Maar 't is leuk puzzelen, variaties op een thema hoeft niet enkel in muziek![]()
Nog eentje dan![]()
![]()
Anne
Peter heb je dit niet gezien
Nee Haltronics heeft dat ding KSPxxxx waarschijnlijk niet De FMMT545A die heb ik helaas al wel besteld op eBayAh!buis schreef:Om niet weer een heel blad (bijna) hetzelfde te krijgen, schema vervangen met R en D erbij.Zie het nut van een tweede D niet zo, maar baat 't niet ...Pjotr schreef:Die LT is denk zo gek nog niet. Alleen dat zou ik toch zo niet doen. Gaat niet goed bij kortsluiting... Het schema wat ik gaf is een principevoorstel. Zou in serie met de +IN van de LT ook nog een 1K weerstand zetten en voor D1 2x IN4007 diodes in serie bij een 250mV drop over R1.![]()
@Bert,
Die transistor gaat toch niet door ? Komt dat zo ook niet meer in aanmerking toch ?
Anne
Gaan we echt wel uitkomen Bert! Gewoon stapje voor stapje.Bert61 schreef:Dus ben al aan de voeding bezig om er handmatig wat KT88 te kunnen testen
Die curve tracer weet ik niet te maken , zit met die spanning op de cd4040 in de knoop
Ja dat is de manier PeterPjotr schreef:Gaan we echt wel uitkomen Bert! Gewoon stapje voor stapje.Bert61 schreef:Dus ben al aan de voeding bezig om er handmatig wat KT88 te kunnen testen
Die curve tracer weet ik niet te maken , zit met die spanning op de cd4040 in de knoop
Wordt idd wat warrig, geen stroombron maar zener, weerstand erbij, diode erbij ...Pjotr schreef:Waarom verander het schema steeds Anne? Nu weer met die 5,6V zener in serie. Bert wordt helemaal tureluurs zo. Die zener piept er zo tussenuit met kortsluiting.