Project Eton 11.2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project Eton 11.2
meerdere hoeken op ongeveer een meter afstand.
10,20,30 en 45 graden ongeveer.
10,20,30 en 45 graden ongeveer.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Project Eton 11.2
wouter schreef:Wellicht de vertikale schaal wat aanpassen naar bijv 5dB per lijn![]()
Re: Project Eton 11.2
De shaal aanpassen snap ik dan worden de bulten en kuilen wat groter. Maar verandert niets aan de vlakheid van het geheel, Dat is vooral waar ik me over verbaasde er zitten nergens echt grote excessen als bulten of kuilen.
Tnx iig.
Tnx iig.
Re: Project Eton 11.2
das idd meer wat je zou verwachten bij een eerste poging
moest even puzzelen hoe de schaal op 5 db te krijgen en toch het hele plaatje in beeld te krijgen.
Re: Project Eton 11.2
well help me out here 
want kasten maken kan ik, een filter nabouwen ook wel.
Maar aan de hand van zo een meting iet doen gaat me net boven de pet.
want kasten maken kan ik, een filter nabouwen ook wel.
Maar aan de hand van zo een meting iet doen gaat me net boven de pet.
Re: Project Eton 11.2
Impedantie en fasemetingen doen en invoeren in Boxsim......
Of wil je het originele filter blijven gebruiken.
Of wil je het originele filter blijven gebruiken.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project Eton 11.2
Ja jammer dat je zo "dichtbij" woont. Verder weg in Nederland is gewoon niet mogelijk.
Re: Project Eton 11.2
Dan gewoon in elkaar zetten en de aanpassingen zoals eerder besproken toepassen.hrscharft schreef:blijf bijvoorkeur het bestaande filter gebruiken.
Het laag actief er bij en luisteren!
Re: Project Eton 11.2
Oh nee?pappaleo schreef:Ja jammer dat je zo "dichtbij" woont. Verder weg in Nederland is gewoon niet mogelijk.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project Eton 11.2
Een hoog dat oploopt en geen inzicht in de optelling maakt dat ik persoonlijk niet enthousiast zou worden van deze meting.hrscharft schreef:mid tweet 5cm.jpg
das idd meer wat je zou verwachten bij een eerste pogingmoest even puzzelen hoe de schaal op 5 db te krijgen en toch het hele plaatje in beeld te krijgen.
De bafflestep compensatie lijkt me wat te groot, tot 1 khz is ondervertegenwoordigd. Het gebied waar je gehoor gevoelig is lijkt wat rommel te zitten en het fors oplopende hoog zou mij te fris zijn. Een stevig 1-4 khz maakt een speaker nogal snel nerveus, iel of schel.
Maar ik heb het nog niet gezegd: wat een pracht kasten zo! Moet met wat aanpassingen helemaal goed komen!!
Re: Project Eton 11.2
@Leo,
De plek van mijn huis is nou eenmaal niet anders.
@Wouter,
Als eerst dank voor de opbouwende kritiek
Die bafflestep compensatie, door welk deel van het filter word dat vertegenwoordigd?
De plek van mijn huis is nou eenmaal niet anders.
@Wouter,
Als eerst dank voor de opbouwende kritiek
Die bafflestep compensatie, door welk deel van het filter word dat vertegenwoordigd?
Re: Project Eton 11.2
Uit nieuwsgierigheid toch nog ff wat zaken in WinIsd gegooid.
Lijkt er op dat er met een BR config toch nog wel aardig wat winst te halen valt.....
De grote vraag is nu alleen nog Doen of niet Doen.....
Aan de andere kant als ik hem in de achterkant maak kan ie altijd nog weer dicht natuurlijk.
Lijkt er op dat er met een BR config toch nog wel aardig wat winst te halen valt.....
De grote vraag is nu alleen nog Doen of niet Doen.....
Aan de andere kant als ik hem in de achterkant maak kan ie altijd nog weer dicht natuurlijk.
Re: Project Eton 11.2
je zou hem ook nog dieper kunnen afstemmen met lagere output; hoe langer hoe minder rommel eruit kan komen
Re: Project Eton 11.2
Als je lager gaat word je output naar beneden wel weer lager en x-max van deze driver is niet extreem groot met 5mm
Re: Project Eton 11.2
heb je voor de toekomst ook plannen voor 1 of meer subs? dan zou ik sowieso voor gesloten gaan
Re: Project Eton 11.2
nee geen plannen voor subs.
Daar is simpelweg geen plaats meer voor in de kamer hier
Deze jongens moeten het met zijn tweeen gaan doen.
Daar is simpelweg geen plaats meer voor in de kamer hier
Re: Project Eton 11.2
5mm X-max met een 11 inch is enorm veel.....
Ik hoop voor je dat je niet zo hard gaat draaien.
Mijn 12 inch etons slaan echt nooit verder als 2 of 3mm uit.
Je hebt ook nog je roomgain,dus ik zou gesloten zeker een kans geven.
Ik hoop voor je dat je niet zo hard gaat draaien.
Mijn 12 inch etons slaan echt nooit verder als 2 of 3mm uit.
Je hebt ook nog je roomgain,dus ik zou gesloten zeker een kans geven.
Re: Project Eton 11.2
Wat me wel opviel bij het simuleren (maar kan een fout zijn van het instellen) dat De SPL op gegeven moment niet verder omhoog gaat dan ongeveer 98db ongeacht hoeveel power je er in steekt bij een BR terwijl een gesloten veel verder omhoog gaat.
Re: Project Eton 11.2
ja dat bedoelde ik. de stap van bijvoorbeeld 10-20 watt is bij gesloten in SPL veel groter dan bij BR.
Re: Project Eton 11.2
Maar met actief laag kun je het toch makkelijk boosten op de lagere frequenties?
Zelfs op maat 'maken' voor je ruimte is prima te doen met een gesloten behuizing.
Zelfs op maat 'maken' voor je ruimte is prima te doen met een gesloten behuizing.
