De WC1D in uitvoering ;)
Moderator: Beheerdersteam
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat daar de LCD display van de DLCP zo diep verzonken in het front zit. (van de voorkant gezien dus)
Met zo'n 10 mm dik frontpaneel is het heel goed mogelijk om het display aan de binnenzijde te verzinken, zodat het aan de voorzijde keurig vlak is.
Een gemiste kans helaas. de kastjes zien er van binnen hartstikke netjes opgebouwd uit. een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten.
Met zo'n 10 mm dik frontpaneel is het heel goed mogelijk om het display aan de binnenzijde te verzinken, zodat het aan de voorzijde keurig vlak is.
Een gemiste kans helaas. de kastjes zien er van binnen hartstikke netjes opgebouwd uit. een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Nah, de knoppen steken dusdanig ver uit voor het display dat je een keuze moet maken. Ofwel knoppen die een halve cm uit je front komen (lelijk), of een verzonken display (minder lelijk).
Geen kwestie van kunnen, maar meer roeien met de riemen die je hebt (af fabriek).
Geen kwestie van kunnen, maar meer roeien met de riemen die je hebt (af fabriek).
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Stapje verder...
Kadootje van DHL. Heeft er wel een goeie week over gedaan. En daar zitten dan allemaal leuke onderdeeltjes in. Begint ergens op te lijken. Schermpje erin. Piest pesas. Alsof het ervoor gemaakt is
En als je de schroefjes laat verzinken dan wordt het lelijk, 2 tientjes extra voor anodiseren werd me een beetje te gek, dus een stiefkwartiertje met de edding 3k aan de gang en het ziet er al een stuk beter uit.
Spulletjes erin. Ruimte zat. ds23man heeft gelijk, 1U wordt wel krap. Bovendien kan ik er nu zelfs nog makkelijk 12 kanaals van maken mocht ik dat echt heel erg graag willen.
Beetje domper, verkeerde XLR uitgangen besteld. De versie die ik had is net een mm kleiner dan de gaatjes die ik heb laten zetten, die moeten dus even opnieuw gehaald worden.
Had me al voorbereid op een fijn avondje soldeer snuiven, maar nee.
En ja, inderdaad, de obligate theedoek
Kadootje van DHL. Heeft er wel een goeie week over gedaan. En daar zitten dan allemaal leuke onderdeeltjes in. Begint ergens op te lijken. Schermpje erin. Piest pesas. Alsof het ervoor gemaakt is
Had me al voorbereid op een fijn avondje soldeer snuiven, maar nee.
En ja, inderdaad, de obligate theedoek
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Wat heb je nodig om een dlcp uit te breiden (6 kanaals naar 12) natuurliijk een dlcp module maar is een extra voeding nodig of kunnen 2 modules op 1 voeding werken?Spulletjes erin. Ruimte zat. ds23man heeft gelijk, 1U wordt wel krap. Bovendien kan ik er nu zelfs nog makkelijk 12 kanaals van maken mocht ik dat echt heel erg graag willen.
Laatst gewijzigd door Marp op do 29 jun 2017, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote-tags om gekopieerde tekst geplaatst.
Reden: Quote-tags om gekopieerde tekst geplaatst.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28478
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Dan heb je twee voedingen nodig.winfield schreef:Wat heb je nodig om een dlcp uit te breiden (6 kanaals naar 12) natuurliijk een dlcp module maar is een extra voeding nodig of kunnen 2 modules op 1 voeding werken?Spulletjes erin. Ruimte zat. ds23man heeft gelijk, 1U wordt wel krap. Bovendien kan ik er nu zelfs nog makkelijk 12 kanaals van maken mocht ik dat echt heel erg graag willen.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Goed. Andere hobbies (en kinderen) maar eens opzij gezet en weer verder gegaan. DLCP zit eindelijk echt in elkaar en speelt nu ook lekker (op de huidige set). Is al een hele verbetering t.o.v. de Classe SSP-300 die ik had.
Wel een raar 'dingetje', wellicht dat @ds23man of iemand anders hier meer van weet.
SPDIF (tulpconnector) werkt niet. Tenminste, niet met mijn pifi digi+ met Roon erop. Toslink werkt weer wel, maar niet als de ingangskeuze op 'Optical' staat. Alleen op ingangskeuze 'SPDIF' pakt ie toslink. Auto detect pakt ie wel toslink, maar niet SPDIF, en dankzij de rudimentaire interface zie je ook niet waar die dan op lockt.
Wel een raar 'dingetje', wellicht dat @ds23man of iemand anders hier meer van weet.
SPDIF (tulpconnector) werkt niet. Tenminste, niet met mijn pifi digi+ met Roon erop. Toslink werkt weer wel, maar niet als de ingangskeuze op 'Optical' staat. Alleen op ingangskeuze 'SPDIF' pakt ie toslink. Auto detect pakt ie wel toslink, maar niet SPDIF, en dankzij de rudimentaire interface zie je ook niet waar die dan op lockt.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Dat is inderdaad nogal vreemd, gaat het naar een andere ontvanger als een losse DAC dan wel goed?
Dan zou dan de DLCP kuren kunnen hebben.
Dan zou dan de DLCP kuren kunnen hebben.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28478
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Heb je wel de goede? De bovenste rca moet je hebben, verder zitten er een aantal schakelaars op de input pcb, staan die wel goed?
Re: De WC1D in uitvoering ;)
heb de goede RCA, ja, en schakelaartjes staan ook goed denk ik. Zal eens iets met een 'known good' SPDIF uit eraan hangen, geen digitale ingangen verder hier (Classe voeding is eruit geklapt, moet ik nog fixen) dus kan die chinese hifiberry niet echt testen. Geen scope ook.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Niemand in de buurt met iets dergelijks?
Een eenvoudig goedkoop dac-je moet dan locken.
Een eenvoudig goedkoop dac-je moet dan locken.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
De meeste DVD spelers en TV decoders hebben ook een SPDIF uitgang.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
De mijne hebben helaas alleen toslink uit. De zoektocht gaat verder. Hypex kennende zullen ze ook wel hulp bieden wanneer nodig. We zien het wel. Eerst...
Het speelt
Jeej ! Versterkerspul in de pootjes geknutseld. Wordt nog een beetje warm, moet dus een gaatje onderin de pootjes maken zodat ze als schoorsteen (raar woord) gaan fungeren. Hopen dat passief genoeg is.
Nu nog even de raspberry pi in het dlcp kastje schroeven, dat ruimt ook weer op en we hebben ineens een network player/dsp ineeen.
Uiteindelijk besloten dat de pootjes hamerslag zwart worden (primer+hammerite) en de rest van de kast, inclusief afgeronde onderkant, wordt mat wit. Sub (todo) wordt dan weer hamerslagzwart.
Nu met alleen crossover op 1550Hz en -2.5dB op de tweeter, verder geen filter, dus het klinkt nog een beetje als een iphone in een bus pringles (valt eigenlijk nog mee, wel eens erger gehoord), maar we hebben geluid. Papa blij. Het stereobeeld is in ieder geval al beter dan wat ik tot nog toe heb gehad hier.
Het speelt
Nu nog even de raspberry pi in het dlcp kastje schroeven, dat ruimt ook weer op en we hebben ineens een network player/dsp ineeen.
Uiteindelijk besloten dat de pootjes hamerslag zwart worden (primer+hammerite) en de rest van de kast, inclusief afgeronde onderkant, wordt mat wit. Sub (todo) wordt dan weer hamerslagzwart.
Nu met alleen crossover op 1550Hz en -2.5dB op de tweeter, verder geen filter, dus het klinkt nog een beetje als een iphone in een bus pringles (valt eigenlijk nog mee, wel eens erger gehoord), maar we hebben geluid. Papa blij. Het stereobeeld is in ieder geval al beter dan wat ik tot nog toe heb gehad hier.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28478
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Ik vind die roze bal niet echt akoestisch verantwoord.....
Dat probleem met die spdif kan ook wel eens veroorzaakt worden door een slechte flatkabel.
Dat probleem met die spdif kan ook wel eens veroorzaakt worden door een slechte flatkabel.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Yoga ding van mijn vrouw. Package deal.
Kan ik dan weer net niet laten. Het blijft een WC1D ....
Kan ik dan weer net niet laten. Het blijft een WC1D ....
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Kunnen de koters mooi een hut bouwen onder de spiekerts, multi-functie -:)
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Goed. Spelen met de meet setup. Toch maar een kleine investering gedaan. Meetmic had ik al (krijgertje, ECM8000). Binnenkort (alles is relatief) in dit theater - metingen. Is wat lastig om daar tijd/ruimte voor te zoeken, dus voorlopig moet het even binnen.
Toch eens een wat sterker peertje erin schroeven. Zo foto's met de iphone schiet ook niet echt op.
