De WC1D in uitvoering ;)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door ray5150 »

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat daar de LCD display van de DLCP zo diep verzonken in het front zit. (van de voorkant gezien dus)
Met zo'n 10 mm dik frontpaneel is het heel goed mogelijk om het display aan de binnenzijde te verzinken, zodat het aan de voorzijde keurig vlak is.
Een gemiste kans helaas. de kastjes zien er van binnen hartstikke netjes opgebouwd uit. een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Henkjan »

dat had Freeskees beter gedaan ;)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door ray5150 »

Ja,die kans is inderdaad aanmerkelijk.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Nah, de knoppen steken dusdanig ver uit voor het display dat je een keuze moet maken. Ofwel knoppen die een halve cm uit je front komen (lelijk), of een verzonken display (minder lelijk).

Geen kwestie van kunnen, maar meer roeien met de riemen die je hebt (af fabriek).
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Stapje verder...

Kadootje van DHL. Heeft er wel een goeie week over gedaan.
IMG_1507.jpg
En daar zitten dan allemaal leuke onderdeeltjes in.
IMG_1510.jpg
Begint ergens op te lijken.
IMG_1512.jpg
Schermpje erin. Piest pesas. Alsof het ervoor gemaakt is ;)
IMG_1513.jpg
En als je de schroefjes laat verzinken dan wordt het lelijk, 2 tientjes extra voor anodiseren werd me een beetje te gek, dus een stiefkwartiertje met de edding 3k aan de gang en het ziet er al een stuk beter uit.
IMG_1516.jpg
IMG_1518.jpg
IMG_1519.jpg
Spulletjes erin. Ruimte zat. ds23man heeft gelijk, 1U wordt wel krap. Bovendien kan ik er nu zelfs nog makkelijk 12 kanaals van maken mocht ik dat echt heel erg graag willen.
IMG_1520.jpg
IMG_1521.jpg
IMG_1522.jpg
Beetje domper, verkeerde XLR uitgangen besteld. De versie die ik had is net een mm kleiner dan de gaatjes die ik heb laten zetten, die moeten dus even opnieuw gehaald worden.
Had me al voorbereid op een fijn avondje soldeer snuiven, maar nee.

En ja, inderdaad, de obligate theedoek :)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door ds23man »

Maar bananen hadden we niet eerder. :lol:
winfield
Berichten: 43
Lid geworden op: do 19 apr 2007, 18:56
Locatie: Nijmegen

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door winfield »

Spulletjes erin. Ruimte zat. ds23man heeft gelijk, 1U wordt wel krap. Bovendien kan ik er nu zelfs nog makkelijk 12 kanaals van maken mocht ik dat echt heel erg graag willen.
Wat heb je nodig om een dlcp uit te breiden (6 kanaals naar 12) natuurliijk een dlcp module maar is een extra voeding nodig of kunnen 2 modules op 1 voeding werken? :think:
Laatst gewijzigd door Marp op do 29 jun 2017, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote-tags om gekopieerde tekst geplaatst.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Toch een bananenrepubliek dan ;)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door ds23man »

winfield schreef:
Spulletjes erin. Ruimte zat. ds23man heeft gelijk, 1U wordt wel krap. Bovendien kan ik er nu zelfs nog makkelijk 12 kanaals van maken mocht ik dat echt heel erg graag willen.
Wat heb je nodig om een dlcp uit te breiden (6 kanaals naar 12) natuurliijk een dlcp module maar is een extra voeding nodig of kunnen 2 modules op 1 voeding werken? :think:
Dan heb je twee voedingen nodig.
winfield
Berichten: 43
Lid geworden op: do 19 apr 2007, 18:56
Locatie: Nijmegen

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door winfield »

Oke, dank je wel! :goedzo:
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Goed. Andere hobbies (en kinderen) maar eens opzij gezet en weer verder gegaan. DLCP zit eindelijk echt in elkaar en speelt nu ook lekker (op de huidige set). Is al een hele verbetering t.o.v. de Classe SSP-300 die ik had.

Wel een raar 'dingetje', wellicht dat @ds23man of iemand anders hier meer van weet.

SPDIF (tulpconnector) werkt niet. Tenminste, niet met mijn pifi digi+ met Roon erop. Toslink werkt weer wel, maar niet als de ingangskeuze op 'Optical' staat. Alleen op ingangskeuze 'SPDIF' pakt ie toslink. Auto detect pakt ie wel toslink, maar niet SPDIF, en dankzij de rudimentaire interface zie je ook niet waar die dan op lockt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door hannesie »

Dat is inderdaad nogal vreemd, gaat het naar een andere ontvanger als een losse DAC dan wel goed?


Dan zou dan de DLCP kuren kunnen hebben.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door ds23man »

Heb je wel de goede? De bovenste rca moet je hebben, verder zitten er een aantal schakelaars op de input pcb, staan die wel goed?
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

heb de goede RCA, ja, en schakelaartjes staan ook goed denk ik. Zal eens iets met een 'known good' SPDIF uit eraan hangen, geen digitale ingangen verder hier (Classe voeding is eruit geklapt, moet ik nog fixen) dus kan die chinese hifiberry niet echt testen. Geen scope ook.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door hannesie »

Niemand in de buurt met iets dergelijks?

Een eenvoudig goedkoop dac-je moet dan locken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door ray5150 »

De meeste DVD spelers en TV decoders hebben ook een SPDIF uitgang.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

De mijne hebben helaas alleen toslink uit. De zoektocht gaat verder. Hypex kennende zullen ze ook wel hulp bieden wanneer nodig. We zien het wel. Eerst...

Het speelt :) Jeej ! Versterkerspul in de pootjes geknutseld. Wordt nog een beetje warm, moet dus een gaatje onderin de pootjes maken zodat ze als schoorsteen (raar woord) gaan fungeren. Hopen dat passief genoeg is.
Nu nog even de raspberry pi in het dlcp kastje schroeven, dat ruimt ook weer op en we hebben ineens een network player/dsp ineeen.

Uiteindelijk besloten dat de pootjes hamerslag zwart worden (primer+hammerite) en de rest van de kast, inclusief afgeronde onderkant, wordt mat wit. Sub (todo) wordt dan weer hamerslagzwart.

Nu met alleen crossover op 1550Hz en -2.5dB op de tweeter, verder geen filter, dus het klinkt nog een beetje als een iphone in een bus pringles (valt eigenlijk nog mee, wel eens erger gehoord), maar we hebben geluid. Papa blij. Het stereobeeld is in ieder geval al beter dan wat ik tot nog toe heb gehad hier.
eb565e94-6ffb-4029-86a0-abc3858e443b.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door ds23man »

Ik vind die roze bal niet echt akoestisch verantwoord..... :mrgreen:

Dat probleem met die spdif kan ook wel eens veroorzaakt worden door een slechte flatkabel.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Yoga ding van mijn vrouw. Package deal.

Kan ik dan weer net niet laten. Het blijft een WC1D ....
index.jpg
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Archie »

Kunnen de koters mooi een hut bouwen onder de spiekerts, multi-functie -:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Shadow »

Hut bouwen? Die van mij doen wat anders op het potje hoor [-X
Boemeltje
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 9:08

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Boemeltje »

Vlotje bouwen dan :D
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Past goed bij de ananaa die erop staat (de plant).
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door matjans »

Goed. Spelen met de meet setup. Toch maar een kleine investering gedaan. Meetmic had ik al (krijgertje, ECM8000). Binnenkort (alles is relatief) in dit theater - metingen. Is wat lastig om daar tijd/ruimte voor te zoeken, dus voorlopig moet het even binnen.
meten.jpg
Toch eens een wat sterker peertje erin schroeven. Zo foto's met de iphone schiet ook niet echt op.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: De WC1D in uitvoering ;)

Bericht door Archie »

Prima te zien hoor -:)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”