Coillon rings o.i.d
Moderator: Beheerdersteam
Coillon rings o.i.d
Help !!
Ooit een keertje ergens iets gelezen over coillon ringen.
Maar ik weet niet meer waar.
Alle info is welkom !!
Met name over : hoe en wat er werkt.
mvgr. Leon
Ooit een keertje ergens iets gelezen over coillon ringen.
Maar ik weet niet meer waar.
Alle info is welkom !!
Met name over : hoe en wat er werkt.
mvgr. Leon
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Eerste wat en wie me te binnen schiet is Walt.leonidas schreef:Help !!
Ooit een keertje ergens iets gelezen over coillon ringen.
Maar ik weet niet meer waar.
Alle info is welkom !!
Met name over : hoe en wat er werkt.
mvgr. Leon
Re: Coillon rings o.i.d
Ik denk dat niemand dat weet..leonidas schreef:He
Met name over : hoe en wat er werkt.
groet,
Aat
Re: Coillon rings o.i.d
Opmerkelijk, de zoekfunctie doet het hier gewoon :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/searc ... rds=koilon
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/searc ... rds=koilon
Re: Coillon rings o.i.d
Gehaktdag!
Hoe het werkt? Het houdt je brein voor het lapje. Helemaal OK, want het is een mooie hobby. En niet dusdanig verslavend dat je erdoor in de goot hoeft te raken.
Hoe het werkt? Het houdt je brein voor het lapje. Helemaal OK, want het is een mooie hobby. En niet dusdanig verslavend dat je erdoor in de goot hoeft te raken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Coillon rings o.i.d
Ik krijg gelijk behoefte aan ringen in mijn colon om de schijterij te stoppen. 
Re: Coillon rings o.i.d
Met inmiddels zoveel tevreden gebruikers kan je denk ik wel stellen dat de ideen van de heer van der Heide, van den Hul, Berret, B. Gehakt, Kemp, de heer Jack Bybee zoals de audiotegels, kurkjes, ring van koilon, extender en de audiolamp echt wel werken, opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: Coillon rings o.i.d
Heb jij die ringen dan geprobeerd Walt? George (Kappa) heeft dat gedaan en n.b. op een ZBA gedemonstreerd. Kennelijk toch niet zoveel indruk gemaakt. Maar ook de "gehakt" aanhangers hoor je er eigenlijk niet meer over.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 26 okt 2017, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Coillon rings o.i.d
Er zijn veel diy exemplaren gemaakt die wellicht niet goed werken, er is namelijk een bepaald procede nodig om de ring te aktiveren, net zoals dat nodig is voor de koolstof die gebruikt wordt in de tegel, audiolamp, dit procede is uiterst geheim, slechts een man of 4 weten hoe dit gaat schat ik.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Coillon rings o.i.d
Zijn er dan andere dan DIY exemplaren? Dat is o.a. precies wat TS wil weten.
Re: Coillon rings o.i.d
De originele koperen ringen werden door de heer van der Heide gebruikt om de akoestiek in kerken en dergelijke te verbeteren.
Re: Coillon rings o.i.d
Weet ik niet. Ik ben ook kritisch hierin en heb daardoor de installatie van 'Theo' mogen beluisteren. Dat was toch een bijzondere ervaring.Walt schreef:... opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..
De 'lamp' zelf had voor mij weinig effect, maar de ondanks of dankzij de met Van der Heide principes opgebouwde installatie was bijzonder goed in staat om een zeer levensecht en bijna tastbaar geluidsbeeld neer te zetten.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Zegt de predikant.Walt schreef:Met inmiddels zoveel tevreden gebruikers kan je denk ik wel stellen dat de ideen van de heer van der Heide, van den Hul, Berret, B. Gehakt, Kemp, de heer Jack Bybee zoals de audiotegels, kurkjes, ring van koilon, extender en de audiolamp echt wel werken, opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..
Gr. Walter
Net als alle geloven je moet erin geloven voor je verlichting vind.
(plaagmodus uit)
Ik vind het wel leuk om te lezen dat andere deze tweaks wel een hoorbare verbetering vinden. Dus lekker blijven posten die tweaks.
Re: Coillon rings o.i.d
Nou, aan die audiolamp zit toch ook gewoon een stekker die in het stopkontakt moet. Op geloof alleen brandt ie ook nietbas focal m180 schreef:Net als alle geloven je moet erin geloven voor je verlichting vind.
(plaagmodus uit)
Ik vind het wel leuk om te lezen dat andere deze tweaks wel een hoorbare verbetering vinden. Dus lekker blijven posten die tweaks.
Re: Coillon rings o.i.d
Wat een toepasselijke plaats...Walt schreef:De originele koperen ringen werden door de heer van der Heide gebruikt om de akoestiek in kerken en dergelijke te verbeteren.
Re: Coillon rings o.i.d
Bedankt voor alle snelle reacties !!
Had zelf de naam verkeerd in mijn systeem : coilon geeft niet veel in google
Ik kom hiermee wel een stuk verder , denk ik !
mvgr. Leon.
Had zelf de naam verkeerd in mijn systeem : coilon geeft niet veel in google
Ik kom hiermee wel een stuk verder , denk ik !
mvgr. Leon.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Coillon rings o.i.d
Voor je het weet ben je 200 pagina's verder
Iemand Rene van Es al genoemd?
Iemand Rene van Es al genoemd?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Rene van Es.Shadow schreef:Voor je het weet ben je 200 pagina's verder![]()
Iemand Rene van Es al genoemd?
Bij deze
Re: Coillon rings o.i.d
Dat valt tegen. Als je er op Googelt kom je alleen theaters uit de oudheid tegen. Enige op audio gebied: http://www.high-endforum.nl/topic/14714 ... an-koilon/
Re: Coillon rings o.i.d
Ik wist gewoon dat ik op je kon rekenenpappaleo schreef:
Rene van Es.Shadow schreef:Voor je het weet ben je 200 pagina's verder![]()
Iemand Rene van Es al genoemd?
Bij deze
Re: Coillon rings o.i.d
Dus Walt heeft er ervaring mee maar wie nog meer?
Zijn er mensen die er zelf gemaakt hebben?
En is er bij de zelfbouw al gebruik gemaakt van "dierlijk magnetiseren" van de koolstof , om te aktiveren ?
Ik zoek gewoon naar ervaringen.
mvgr. Leon
Zijn er mensen die er zelf gemaakt hebben?
En is er bij de zelfbouw al gebruik gemaakt van "dierlijk magnetiseren" van de koolstof , om te aktiveren ?
Ik zoek gewoon naar ervaringen.
mvgr. Leon
