Coillon rings o.i.d

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Coillon rings o.i.d

Bericht door leonidas »

Help !!

Ooit een keertje ergens iets gelezen over coillon ringen.
Maar ik weet niet meer waar.

Alle info is welkom !!
Met name over : hoe en wat er werkt.

mvgr. Leon
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door pappaleo »

Iets meer naar het zuiden !!
Iets meer naar het zuiden !!
Professor_Zonnebloem.png (30.28 KiB) 2200 keer bekeken
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door bas focal m180 »

leonidas schreef:
Help !!

Ooit een keertje ergens iets gelezen over coillon ringen.
Maar ik weet niet meer waar.

Alle info is welkom !!
Met name over : hoe en wat er werkt.

mvgr. Leon
Eerste wat en wie me te binnen schiet is Walt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door AatV »

leonidas schreef:
He
Met name over : hoe en wat er werkt.
Ik denk dat niemand dat weet.. :-$

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

Opmerkelijk, de zoekfunctie doet het hier gewoon :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/searc ... rds=koilon :lol:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door markbakk »

Gehaktdag!

Hoe het werkt? Het houdt je brein voor het lapje. Helemaal OK, want het is een mooie hobby. En niet dusdanig verslavend dat je erdoor in de goot hoeft te raken. :sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Ik krijg gelijk behoefte aan ringen in mijn colon om de schijterij te stoppen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

Met inmiddels zoveel tevreden gebruikers kan je denk ik wel stellen dat de ideen van de heer van der Heide, van den Hul, Berret, B. Gehakt, Kemp, de heer Jack Bybee zoals de audiotegels, kurkjes, ring van koilon, extender en de audiolamp echt wel werken, opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Heb jij die ringen dan geprobeerd Walt? George (Kappa) heeft dat gedaan en n.b. op een ZBA gedemonstreerd. Kennelijk toch niet zoveel indruk gemaakt. Maar ook de "gehakt" aanhangers hoor je er eigenlijk niet meer over.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 26 okt 2017, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

Er zijn veel diy exemplaren gemaakt die wellicht niet goed werken, er is namelijk een bepaald procede nodig om de ring te aktiveren, net zoals dat nodig is voor de koolstof die gebruikt wordt in de tegel, audiolamp, dit procede is uiterst geheim, slechts een man of 4 weten hoe dit gaat schat ik.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Zijn er dan andere dan DIY exemplaren? Dat is o.a. precies wat TS wil weten.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

De originele koperen ringen werden door de heer van der Heide gebruikt om de akoestiek in kerken en dergelijke te verbeteren.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door richard »

Walt schreef:
... opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..
Weet ik niet. Ik ben ook kritisch hierin en heb daardoor de installatie van 'Theo' mogen beluisteren. Dat was toch een bijzondere ervaring.
De 'lamp' zelf had voor mij weinig effect, maar de ondanks of dankzij de met Van der Heide principes opgebouwde installatie was bijzonder goed in staat om een zeer levensecht en bijna tastbaar geluidsbeeld neer te zetten.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
Met inmiddels zoveel tevreden gebruikers kan je denk ik wel stellen dat de ideen van de heer van der Heide, van den Hul, Berret, B. Gehakt, Kemp, de heer Jack Bybee zoals de audiotegels, kurkjes, ring van koilon, extender en de audiolamp echt wel werken, opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..

Gr. Walter
Zegt de predikant.

Net als alle geloven je moet erin geloven voor je verlichting vind.

(plaagmodus uit)

Ik vind het wel leuk om te lezen dat andere deze tweaks wel een hoorbare verbetering vinden. Dus lekker blijven posten die tweaks.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

bas focal m180 schreef:
Net als alle geloven je moet erin geloven voor je verlichting vind.

(plaagmodus uit)

Ik vind het wel leuk om te lezen dat andere deze tweaks wel een hoorbare verbetering vinden. Dus lekker blijven posten die tweaks.
Nou, aan die audiolamp zit toch ook gewoon een stekker die in het stopkontakt moet. Op geloof alleen brandt ie ook niet :?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
De originele koperen ringen werden door de heer van der Heide gebruikt om de akoestiek in kerken en dergelijke te verbeteren.
Wat een toepasselijke plaats... :mrgreen:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door leonidas »

Bedankt voor alle snelle reacties !!
Had zelf de naam verkeerd in mijn systeem : coilon geeft niet veel in google :)

Ik kom hiermee wel een stuk verder , denk ik !

mvgr. Leon.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door pvanlingen »

:shock: In de ban van de ring?

Laat je toch niet ringeloren.

Paul. :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Shadow »

Voor je het weet ben je 200 pagina's verder :beer:
Iemand Rene van Es al genoemd?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door pappaleo »

8)
Shadow schreef:
Voor je het weet ben je 200 pagina's verder :beer:
Iemand Rene van Es al genoemd?
Rene van Es.



Bij deze :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Dat valt tegen. Als je er op Googelt kom je alleen theaters uit de oudheid tegen. Enige op audio gebied: http://www.high-endforum.nl/topic/14714 ... an-koilon/
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef:
8)
Shadow schreef:
Voor je het weet ben je 200 pagina's verder :beer:
Iemand Rene van Es al genoemd?
Rene van Es.



Bij deze :mrgreen:
Ik wist gewoon dat ik op je kon rekenen :lagge:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door leonidas »

Dus Walt heeft er ervaring mee maar wie nog meer?
Zijn er mensen die er zelf gemaakt hebben?
En is er bij de zelfbouw al gebruik gemaakt van "dierlijk magnetiseren" van de koolstof , om te aktiveren ?

Ik zoek gewoon naar ervaringen.

mvgr. Leon
Plaats reactie