De bedoeling is (soms) om daar ook nog eens wat mee te doen.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog 2 ringkerntrafo's in huis. het gaat om de Amplimo 58012.
Dat zijn 160 VA jongens en leveren een stroom van ruim 2 x 6 Ampere bij een spanning van 2 x 12 VAC.
Niet zo'n hoge spanning dus, maar wel een wagon lading aan stroom. geknipt voor een klein Klasse A verstekertje zou je zeggen.
Dat kan wel kloppen, want in een vorig leven waren dat de trafo's van een Mini Aleph.
Ik zit te denken aan compacte mono-blokjes, eventueel met (temperatuurgeregelde) actieve koeling.
Heb nog nooit mono blokjes gebouwd, dus lijkt me ook wel eens leuk om te doen. er is ook nog een lading aan 10.000 uF elco's in huis, in diverse formaten. en heb ook nog wat van die aluminium gelijkrichters. voeding is dus niet het probleem. power zat in huis.
Waar ik een beetje mee zit is het kiezen van het ontwerp versterker. daar zou ik graag wat suggesties voor willen.
Wil de kosten een beetje in de hand houden, dus geen "exotische" en kostbare halfgeleiders toepassen. dan kom ik al weer heel gauw bij Ome Nelson en de door hem veelgebruikte IRFP240 mosfet van 1 euro en 45 cent uit.
Ik kan natuurlijk een mini Aleph doen, maar die lijkt wel heel erg veel op een Aleph 5, die ik dus al gedaan heb.
(logisch, want de hele Aleph familie is hetzelfde, alleen het aantal paren power mosfet's verschilt.)
Momenteel zit ik te kijken naar de Firstwatt F1. ik denk dat het qua vermogen wel moet lukken, maar ik weet niet of het qua spanning gaat lukken want die is eigenlijk bedoeld voor enkelvoudige 24 VDC voeding. ik zou de secundaire trafowikkelingen parallel kunnen schakelen om een asymmetrische spanning van ongeveer 18 VDC te verkrijgen.
Ook zie ik dat Mijnheer Pass nog veel meer laagvermogen ontwerpen op zijn naam heeft staan, zoals de Zen en alle afgeleiden daarvan.
Maar een groot aantal daarvan hebben een uitgangselco wat ik liever wil vermijden. keuzes, keuzes...
Suggesties over welk ontwerp te kiezen zijn welkom.