Vifa center speaker
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Vifa center speaker
Volgens mij begrijp je het goed. Bij de Isobarix heb ik álle gaten ná het fineren gefreesd.
Bij het gebruik van zo'n sponningfrees moet het gat voor de speaker zelf al wel perfect rond zijn. Kleine afwijkingen zullen zich herhalen in het flensgat.
Bij het gebruik van zo'n sponningfrees moet het gat voor de speaker zelf al wel perfect rond zijn. Kleine afwijkingen zullen zich herhalen in het flensgat.
Re: Vifa center speaker
Ik heb geen frees maar twijfel sterk om er één te kopen. Frezen moet ik op het balkon doen maar vraag me af of de buren niet gek worden van het kabaal en stof.
Ronde gaten maken begrijp ik nog maar hoe frees je dat "vierkante" gat?
Ronde gaten maken begrijp ik nog maar hoe frees je dat "vierkante" gat?
Re: Vifa center speaker
Frezen op het balkon zou ik dan wel i.c.m. een stofzuiger doen.
Met de Festool(ja,weer die Festool.
) dus ik zelfs binnen te frezen,zo weinig stof komt er bij vrij.
Met de Festool(ja,weer die Festool.
Re: Vifa center speaker
Misschien toch eens een frees gaan aanschaffen dan. Lijkt me leuk om te leren en zal heel veel vrijheid geven in het bouwen.
Voor het volgende project (pc luidsprekers) zal ik naar Tony Gee gaan die voor een goede prijs wilt frezen.
Ondertussen ben ik weer verder gegaan.
-2de Wax laag aangebracht omdat 1 laag niet mooi was.
-Toch maar de bekabeling van het filter aangepakt met de E-1419/ E-1819 kabel en de onderdelen goed vast gezet.
-Het filter de kast in gevloekt. Door de krappe ruimte en de diepte met een handschroevendraaier werd dit een hele moeilijke klus maar het zit
Voor het volgende project (pc luidsprekers) zal ik naar Tony Gee gaan die voor een goede prijs wilt frezen.
Ondertussen ben ik weer verder gegaan.
-2de Wax laag aangebracht omdat 1 laag niet mooi was.
-Toch maar de bekabeling van het filter aangepakt met de E-1419/ E-1819 kabel en de onderdelen goed vast gezet.
-Het filter de kast in gevloekt. Door de krappe ruimte en de diepte met een handschroevendraaier werd dit een hele moeilijke klus maar het zit
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Vifa center speaker
Het aanschaffen van een frees, heb er ook te lang mee gewacht, maar heb er 2 jaar geleden 1 gekocht. Veel te lang zonder gedaan. Eigenlijk onmisbaar in onze hobby, had het veel eerder moeten doen.Kalimba schreef:Misschien toch eens een frees gaan aanschaffen dan. Lijkt me leuk om te leren en zal heel veel vrijheid geven in het bouwen.
Voor het volgende project (pc luidsprekers) zal ik naar Tony Gee gaan die voor een goede prijs wilt frezen.
Frezen kun je eigenlijk met geen ander stuk gereedschap. Ja het vergt enige oefening, kun altijd oefenen op een ander stukje materiaal dan je eigenlijke werkstuk.
Verder, mooi project
Re: Vifa center speaker
@Kalimba. zo te zien heb je de werkruimte ervoor binnen.
Zou inderdaad het advies van Dré aannemen en kijken voor een combinatie van bovenfrees en stofzuiger.
Zou inderdaad het advies van Dré aannemen en kijken voor een combinatie van bovenfrees en stofzuiger.
Re: Vifa center speaker
Ik denk wel dat ik een frees ga kopen. Ik zie dat de meeste een aansluiting voor een stofzuiger hebben.
Als m'n volgende project (USB MK-II) doorgaat dan zal ik vragen of ik mee mag kijken bij Tony om te zien hoe het frezen werkt.
De center staat sinds vanavond te spelen. M'n mond viel gelijk open van verbazing, wat prachtig! Zo mooi helder en realistisch qua weergave. Een enorm verschil met de Audiolab Compact center is dit. Eerlijk gezegd vind ik de Compact serie van Audiolab ook niet mooi maar heb ze toch een jaar of 5 gehad. Ze staan dus z.s.m. op marktplaats
Dit is echt even een flinke stap omhoog met de Reference monitor en de Vifa center in de home cinema
Foto's volgen nog.
Als m'n volgende project (USB MK-II) doorgaat dan zal ik vragen of ik mee mag kijken bij Tony om te zien hoe het frezen werkt.
De center staat sinds vanavond te spelen. M'n mond viel gelijk open van verbazing, wat prachtig! Zo mooi helder en realistisch qua weergave. Een enorm verschil met de Audiolab Compact center is dit. Eerlijk gezegd vind ik de Compact serie van Audiolab ook niet mooi maar heb ze toch een jaar of 5 gehad. Ze staan dus z.s.m. op marktplaats
Dit is echt even een flinke stap omhoog met de Reference monitor en de Vifa center in de home cinema
Foto's volgen nog.
Re: Vifa center speaker
En de foto's.
Uiteindelijk zal ik de Reference Monitoren ook fineren in eiken fineline i.c.m. Osmo.
Uiteindelijk zal ik de Reference Monitoren ook fineren in eiken fineline i.c.m. Osmo.
Re: Vifa center speaker
Erg mooi gelukt hoor! Zou je de binnenrand van de kast net even zwart maken met een stift oid? Dan weet je zeker dat het blanke hout niet tussen de unit en het fineer zichtbaar wordt als de boel een beetje gaat krimpen het hout gaat uitzetten.
Laatst gewijzigd door SARK op ma 04 sep 2017, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vifa center speaker
Dankjewel. De binnenrand is ongeveer 1 a 2 mm donkerbruin en de units liggen helemaal gelijk met de baffle. Geen kleurverschillen dusSARK schreef:Erg mooi gelukt hoor! Zou je de binnenrand van de kast net even zwart maken met een stift oid? Dan weet je zeker dat het blanke hout niet tussen de unit en het fineer zichtbaar wordt alsde boel een beetje gaat krimpenhet hout gaat uitzetten.
