Actief filter
Moderator: Beheerdersteam
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Je bedoelt het knallen bij het omschakelen denk ik?
Maar de ingang zou zo kunnen, begrijp ik uit je reactie?.
Eigenlijk zou ik het geheel anders willen doen, maar dat filter heeft alleen als 12 dB ooit gewerkt, ik zou niet weten wat een extra sectie erachter zou gaan doen, wat vindt je van dit passief actieve filter?.
Groet,
Pim
Je bedoelt het knallen bij het omschakelen denk ik?
Maar de ingang zou zo kunnen, begrijp ik uit je reactie?.
Eigenlijk zou ik het geheel anders willen doen, maar dat filter heeft alleen als 12 dB ooit gewerkt, ik zou niet weten wat een extra sectie erachter zou gaan doen, wat vindt je van dit passief actieve filter?.
Groet,
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Denk dat het knal probleem van de DC servo met deze schakeltruc wel opgelost is?.
Groet,
Pim
Denk dat het knal probleem van de DC servo met deze schakeltruc wel opgelost is?.
Groet,
Pim
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief filter
Je kunt de ingang ook gewoon gebalanceerd maken en dan de fase daarvoor met een schakelaar omdraaien. 
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Ben weer eens op zoek geweest naar gebalanceerde ingangen, en heb inderdaad nu de fase draaier aan de ingang, heb zelfs nog een 180 graden fase draaier gevonden met een aparte extra regelaar met een potmeter, maar dat misschien voor later.
Hier weer een knutselarij met Tina software.
Groet,
Pim
Ben weer eens op zoek geweest naar gebalanceerde ingangen, en heb inderdaad nu de fase draaier aan de ingang, heb zelfs nog een 180 graden fase draaier gevonden met een aparte extra regelaar met een potmeter, maar dat misschien voor later.
Hier weer een knutselarij met Tina software.
Groet,
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Wat bedoelde je dan?.
Die eerste OpAmp heb ik er neer gezet omdat ik met twee kabels naar het filter ga, en dit een nette manier lijkt om het signaal bij elkaar te voegen.
Graag een paar hints voor een voortgang
.
Groet,
Pim
Wat bedoelde je dan?.
Die eerste OpAmp heb ik er neer gezet omdat ik met twee kabels naar het filter ga, en dit een nette manier lijkt om het signaal bij elkaar te voegen.
Graag een paar hints voor een voortgang
Groet,
Pim
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief filter
Hint twee:
Als je een on-gebalanceerd signaal aansluit op een gebalanceerde ingang kun je kiezen of je deze in fase of uit fase aansluit......
Als je een on-gebalanceerd signaal aansluit op een gebalanceerde ingang kun je kiezen of je deze in fase of uit fase aansluit......
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Dan ga je dus uit van een signaal kabel, dan is links en rechts al samen gevoegd, en is er een mono signaal, en dat kan dan of via de + ingang fase of - ingang uit fase worden aangesloten, is dat wat je bedoeld?
Groet,
Pim
Dan ga je dus uit van een signaal kabel, dan is links en rechts al samen gevoegd, en is er een mono signaal, en dat kan dan of via de + ingang fase of - ingang uit fase worden aangesloten, is dat wat je bedoeld?
Groet,
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Daar ben ik nog even, dit is wat ik denk wat het moet zijn?.
Groet,
Pim
Daar ben ik nog even, dit is wat ik denk wat het moet zijn?.
Groet,
Pim
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Actief filter
Hier ben je het verschil van L en R aan het versterken. De schakeling van op amp klopt.PimDriessen schreef:Hoi Gerhard,
Dit zou een gebalanceerde ingang moeten zijn?.
Groet,
Pim
ScreenShot097.jpg
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Aha, Ik was al heel moeilijk aan het schakelen, maar dat kan dus ook zoals jij het tekent.
Bananen Republiek 2017 ????.
ga er nog maar even mee stoeien, maar daar is wel uit te komen.
Groet,
Pim
Aha, Ik was al heel moeilijk aan het schakelen, maar dat kan dus ook zoals jij het tekent.
Bananen Republiek 2017 ????.
ga er nog maar even mee stoeien, maar daar is wel uit te komen.
Groet,
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Nou ik geloof dat het lek boven is, maar dat weet ik pas zeker als jij er naar gekeken hebt.
Hier komen de schema`s
Groet,
Pim
Nou ik geloof dat het lek boven is, maar dat weet ik pas zeker als jij er naar gekeken hebt.
Hier komen de schema`s
Groet,
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Aan je reactie te zien is het goed zo
.
Dan maar het in Tina Software aan elkaar hangen om te zien of het ook klopt.
Je ziet het schema wel weer voorbij komen, maar in ieder geval alvast bedankt voor je hulp, geweldig.
Groet,
Pim
Aan je reactie te zien is het goed zo
Dan maar het in Tina Software aan elkaar hangen om te zien of het ook klopt.
Je ziet het schema wel weer voorbij komen, maar in ieder geval alvast bedankt voor je hulp, geweldig.
Groet,
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Hier dan de Tina Software schema`s, schema 1 met een geactiveerd relay, en schema 2 met een niet geactiveerd relay, volgens mij zit het goed op deze manier, een hele slimme oplossing van je.
Ik zag ik een schema van Elliott Sound Products Phase Controller Schematic, wat denk je van deze schakeling zou het in te passen zijn in het huidige schema, wel mooi als je nog wat met de fase kan regelen.
Groet,
Pim
Hier dan de Tina Software schema`s, schema 1 met een geactiveerd relay, en schema 2 met een niet geactiveerd relay, volgens mij zit het goed op deze manier, een hele slimme oplossing van je.
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Actief filter
Hoi Gerhard,
Ik ga nu eerst maar eens een voeding maken + en - 18 volt, en dan het filterontwerp op een gaatjes board zetten, een print ontwerpen is wel makkelijk maar met al die schakel relay`s wordt dat wel een heel druk printje, er komt n.l per sectie van twee weerstanden een relay te staan, eerst was er een idee om 10 standen toe te passen, maar dat wordt wel veel, denk nu 35 Hz-40 Hz-45 Hz- 50 Hz- 55 Hz- 60 Hz- 70 Hz misschien overdreven om het 5 Hz te schakelen?.
Ga gebruik maken van enkele OpAmps de OP 05 CP van PMI, die liggen ergens op me te wachten, een leuke bijkomstigheid.
De weerstanden aan de ingang zijn 10 K om L en R bij elkaar te voegen, dan komt daarna nog eens een 10 K weerstand in de signaal lijn, gaat dat niet te veel verzwakking op leveren totaal 20 K ?.
Groet,
Pim
Ik ga nu eerst maar eens een voeding maken + en - 18 volt, en dan het filterontwerp op een gaatjes board zetten, een print ontwerpen is wel makkelijk maar met al die schakel relay`s wordt dat wel een heel druk printje, er komt n.l per sectie van twee weerstanden een relay te staan, eerst was er een idee om 10 standen toe te passen, maar dat wordt wel veel, denk nu 35 Hz-40 Hz-45 Hz- 50 Hz- 55 Hz- 60 Hz- 70 Hz misschien overdreven om het 5 Hz te schakelen?.
Ga gebruik maken van enkele OpAmps de OP 05 CP van PMI, die liggen ergens op me te wachten, een leuke bijkomstigheid.
De weerstanden aan de ingang zijn 10 K om L en R bij elkaar te voegen, dan komt daarna nog eens een 10 K weerstand in de signaal lijn, gaat dat niet te veel verzwakking op leveren totaal 20 K ?.
Groet,
Pim
