Elco's stralen niet, veeleer een printspoor met een laadpuls erdoor en dan verkeerd doorverbonden, komt de puls in de uitgang terug.Kleinere C, kleinere laadpuls, minder last.PimDriessen schreef:Een voeding gereed +38 Volt -38 volt,een minpuntje de uitgangselco`s ? die wel een veel te grote waarden hebben n.l 1000 uF 63 volt terwijl er 100 mA wordt getrokken, maar deze elco`s stralen in op de voeding waarschijnlijk op de LM336 2,5 volt, heb dit verschijnsel al eerder meegemaakt maar dan met de afvlak elco`s, heb toen de print verandert LM336 bij de elco`s vandaan en probleem was verholpen, nu staan de LM336 dicht bij de 1000 uF en ik zie op de scoop een lelijk zaagtandje die maar 20 mV bedraagt maar dat willen we niet op een voedingslijn, elco`s eruit gehaald even een 47 uF er in gezet en weg was het gezeur, nu even kijken of een 220 uF het er doet zonder problemen.
Zou niet mogen, een circlotron heeft twee volledig gescheiden voedingen nodig.Met de eerste test van boven staande voeding mijn dubbele LM317 voeding gebruikt, maar door een stommiteit maakte ik sluiting met een van de 2 uitgangen, die toch echt gescheiden van elkaar werken, maar toch alle twee de LM317 er mee gekapt.
Wat is de spanning voor de stabilisatie? Hoe meer je eraf moet halen naar 28volt hoe heter 't wordt.Nu kwam ik deze toepassing tegen, ScreenShot5473.bmp
is het een goed idee om deze toe te passen, ik heb de kast van de voeding nu toch open en zou het wel lekker vinden als hij een behoorlijke hoeveelheid stroom kan leveren 28 volt 1,5 A allebei de kanalen, dat gaat nu ook wel maar dan is de koelplaat van de LM317 zo heet dat je er een ei op kunt bakken, je kan het niet meer beethouden je verbrand je vingers er aan ondanks de bij geplaatste eind transistor, die bijgevoegde transistor is er toch om de stroom te leveren?
Dat laatste schema is meer voor grotere stromen.Met R1=22Ω heeft de LM bijna niks te doen en hangt het van T2 af wat ie kan.
De 1,5A zou je ongeveer half/half kunnen verdelen over LM en transistor volgens 't eerste schema.Met R1=1,2Ω doet de transistor mee vanaf 500mA door de LM en wegens R2 is het bij 1,5A de stroom door de LM ook nog wat opgelopen, redelijk mooi verdeeld.
Anne