Pagina of tig terug, de enige die ik kon vinden. Gele achtergrond?
Je ziet wel leuke dingen in je meting. Een resonator, of het nou een plaat of een Helmholtz is, doet het best goed. Al worden die laatste 10dB wel een uitdaging. En het ding werkt redelijk breedbandig. Je moet waarschijnlijk op zoek naar een resonator die verschillende absorptiegebieden combineert. Daarbij kun je met de hoeveelheid minerale wol de Q variëren. Maar ik neem aan dat je op basis van deze ene meting niet de finale conclusies gaat trekken.
Is het nog een optie om achter die gipsplaten ook minerale wol aan te brengen? Als ze nu bij 60Hz pieken heb je daar een mooie laagabosrber hangen.
Pagina of tig terug, de enige die ik kon vinden. Gele achtergrond?
Klopt, is met HFD gemeten
Je ziet wel leuke dingen in je meting. Een resonator, of het nou een plaat of een Helmholtz is, doet het best goed. Al worden die laatste 10dB wel een uitdaging. En het ding werkt redelijk breedbandig. Je moet waarschijnlijk op zoek naar een resonator die verschillende absorptiegebieden combineert. Daarbij kun je met de hoeveelheid minerale wol de Q variëren. Maar ik neem aan dat je op basis van deze ene meting niet de finale conclusies gaat trekken.
Is het nog een optie om achter die gipsplaten ook minerale wol aan te brengen? Als ze nu bij 60Hz pieken heb je daar een mooie laagabosrber hangen. Zit steenwol achter en 40cm riet
Maar waar ik me vanavond over verbaasd heb is dat, ondanks de laatste meting, de 100Hz absorber veel doet met het geluidsbeeld. Zonder wordt het gelijk een brij. Volgende stap: in elke hoek een absorber getuned op 60Hz. Morgenvroeg naar de gammel, vandaag niet meer aan toe gekomen ( en het was met koud in de schuur om te zagen ).
Sinds donderdag hier 3 onafgebouwde absorbers, de afgelopen twee dagen kon ik niet staan, zitten of lopen. K.trug, gaat nu weer wat beter dus hopelijk morgen verder.
Sinds donderdag hier 3 onafgebouwde absorbers, de afgelopen twee dagen kon ik niet staan, zitten of lopen. K.trug, gaat nu weer wat beter dus hopelijk morgen verder.
Rustig aan, als je d'r een rughernia aan overhoudt ben je verder van huis, lettelijk, beterschap en ik zou zeggen neem een lekker warm bad ofzo, daar knap je vast van op (mits de badkamer al gereed is natuurlijk).
Voor bass traps, denk ook eens aan een VPR basotect metaalplaat absorbers. Erg tof spul. Op Gearslutz is er een erg uitgebreide draad over en er is veel info over te vinden. Al is die piek/dip van jou wel erg laag! Dat wordt een forse absorber.
Sinds donderdag hier 3 onafgebouwde absorbers, de afgelopen twee dagen kon ik niet staan, zitten of lopen. K.trug, gaat nu weer wat beter dus hopelijk morgen verder.
Rustig aan, als je d'r een rughernia aan overhoudt ben je verder van huis, lettelijk, beterschap en ik zou zeggen neem een lekker warm bad ofzo, daar knap je vast van op (mits de badkamer al gereed is natuurlijk).
Die hernia heb ik al gehad, dat is helemaal niet fijn. Heb daar een doof bovenbeen aan over gehouden.
Sinds donderdag hier 3 onafgebouwde absorbers, de afgelopen twee dagen kon ik niet staan, zitten of lopen. K.trug, gaat nu weer wat beter dus hopelijk morgen verder.
Na ruim 5 jaar ellende inmiddels gestopt met m'n eigen vak. Maar als ik even door moest was een flinke dosis diclofenac toch wel het meest effectief bij mij. Even de spiraal doorbreken zeg maar. Als niets lukt zit alles vast en in de meeste gevallen onder stress aangespannen - in hoogste staat van allertheid tegen pijn. Hierdoor blijft de spanning in de rug en deze cirkel schiet voor geen meter op. Wellicht herken je het, al zul je met je hernia ervaring ook wel e.e.a. uitgedokterd hebben.