Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Word het niet eens tijd voor wat timmerwerk ?
Persoonlijk zou ik lijm gebruiken....
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door markbakk »

Laag inzetten, eerste orde en dan ook nog zo'n woofer? Dat overleeft je tweeter niet. Denk (op gevoel) dat je naar 3,5kHz moet.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Word het niet eens tijd voor wat timmerwerk ?
Eerst maar eens opruimen enzo voordat ik nog meer rommel ga maken, ik heb nu al zo'n 50 verhuisdozen uitgepakt en uitgesorteerd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Henkjan »

1e orde akoestisch?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
1e orde akoestisch?
Nee, 1e orde electrisch, dan wordt 't vanzelf 2e orde akoestisch :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Pjotr »

Gewoon met het lijmpistool.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door SSassen »

markbakk schreef:
Laag inzetten, eerste orde en dan ook nog zo'n woofer? Dat overleeft je tweeter niet. Denk (op gevoel) dat je naar 3,5kHz moet.
Ho, ho, d'r zit nog een mid tussen! Kijk de eerste post er nog maar even op na: DS(A)315 woofer > MCA15RLY mid > HDS tweeter.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door wouter »

:foto:
SSassen schreef:
Henkjan schreef:
1e orde akoestisch?
Nee, 1e orde electrisch, dan wordt 't vanzelf 2e orde akoestisch :mrgreen:
Hm... dan nog een trappetje in de baffle?
2e orde akoestisch kan dan heel mooi worden...

Zuivere 2e orde flanken zie je ook niet dagelijks ;-)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door SSassen »

Ik wilde een paar mooie standaards maken die de luidspreker onder pakweg 5 á 6 graden achterover laten leunen :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
Ik wilde een paar mooie standaards maken die de luidspreker onder pakweg 5 á 6 graden achterover laten leunen :D
As je even goed doorzoekt, zal je die vast wel ergens in een verhuisdoos hebben liggen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
SSassen schreef:
Ik wilde een paar mooie standaards maken die de luidspreker onder pakweg 5 á 6 graden achterover laten leunen :D
As je even goed doorzoekt, zal je die vast wel ergens in een verhuisdoos hebben liggen.
Staalstrip en vierkante buis kwam ik inderdaad al tegen, maar m'n TIG lasapparaat is nog MIA (missing in action) helaas :-s
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door dre »

Prima tweeter! :goedzo:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Kappa7 »

Ik ben benieuwd hoe het met dit project gaat.
En de 5 graden achterover kan je ook prima met een setje stel pootjes bereiken.
Heb je geen frame voor nodig.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Kappa7 »

Speelt deze speaker al of ben je er niet meer mee verder gegaan.
Ik vind dit nogsteeds een erg interessant concept.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door hannesie »

De lust is hem vergaan?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door satefan »

hannesie schreef:
De lust is hem vergaan?
:rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door SSassen »

Mja, dat en een chronisch gebrek aan tijd.

Wat de lust tot bouwen betreft was dit ooit een forum waar ik dagelijks vertoefde en waar in harmonie tussen forumleden de mooiste projecten tot stand kwamen, men gunde elkaar wat en er was wederzijds respect, begrip en vertrouwen, maar soms ook felle discussies waar men het hart op de tong droeg. Niettemin motiveerde dat mij, en ook veel andere oudgedienden, om de zelfbouw in Nederland te proberen naar een hoger peil te tillen.

Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Walt »

Bijkomend probleem is denk ik dat je eigen ervaring en/of niveau van projecten gedurende de jaren ook steeds toeneemt, de intresse voor de 'eenvoudigere' projecten, waar er meer van op het forum aanwezig zijn, is dan toch minder, althans bij mij.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
Bijkomend probleem is denk ik dat je eigen ervaring en/of niveau van projecten gedurende de jaren ook steeds toeneemt, de intresse voor de 'eenvoudigere' projecten, waar er meer van op het forum aanwezig zijn, is dan toch minder, althans bij mij.

Groetjes Walter
+1
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door VintageHarry »

Jammer, Sander, ik vond het wel een interessant project om te volgen.
Gebruikersavatar
Joost1975
Berichten: 63
Lid geworden op: za 25 apr 2015, 15:44

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Joost1975 »

Was ook erg benieuwd wat het eindresultaat zou gaan worden. :cry:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Juist dan zou het je sieren om het wel door te zetten...
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door meiborg »

Niet de eerste keer dat Sander zijn project niet doorgaat en dit vervolgens komt doordat hij te weinig geïnspireerd raakt door ons forum ;). Ik zelf kom er bijna niet meer aan toe om te hobbyen/bouwen, ik hoor dat van meer mensen terug. Kinderen die geboren worden, werkdruk, weinig jonge aanwas want toch een belegen hobby blijkbaar etc. Ja het forum is daardoor minder bruisend, jammer inderdaad. Lijkt me echter een makkelijk excuus als dit voor een ander niet van toepassing is, om ook niks meer te doen. Het is toch een hobby, de drang om iets te bouwen zou intrinsiek moeten zijn.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door Walt »

Misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar het lijkt er wel op dat Sander de voorfase, dus het ontwerpen, units selecteren, het discussieren, leuker vind dan het echte bouwen...
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker

Bericht door meiborg »

Misschien is Sander ook meer een starter dan afmaker, herken ik wel bij mezelf i.i.g.

Mvg Reinder
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”