Persoonlijk zou ik lijm gebruiken....ray5150 schreef:Word het niet eens tijd voor wat timmerwerk ?
Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Laag inzetten, eerste orde en dan ook nog zo'n woofer? Dat overleeft je tweeter niet. Denk (op gevoel) dat je naar 3,5kHz moet.
- SSassen
- Contacteer:
Eerst maar eens opruimen enzo voordat ik nog meer rommel ga maken, ik heb nu al zo'n 50 verhuisdozen uitgepakt en uitgesorteerd.ray5150 schreef:Word het niet eens tijd voor wat timmerwerk ?
- SSassen
- Contacteer:
Nee, 1e orde electrisch, dan wordt 't vanzelf 2e orde akoestischHenkjan schreef:1e orde akoestisch?
- SSassen
- Contacteer:
Ho, ho, d'r zit nog een mid tussen! Kijk de eerste post er nog maar even op na: DS(A)315 woofer > MCA15RLY mid > HDS tweeter.markbakk schreef:Laag inzetten, eerste orde en dan ook nog zo'n woofer? Dat overleeft je tweeter niet. Denk (op gevoel) dat je naar 3,5kHz moet.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Hm... dan nog een trappetje in de baffle?SSassen schreef:Nee, 1e orde electrisch, dan wordt 't vanzelf 2e orde akoestischHenkjan schreef:1e orde akoestisch?
2e orde akoestisch kan dan heel mooi worden...
Zuivere 2e orde flanken zie je ook niet dagelijks
- SSassen
- Contacteer:
Ik wilde een paar mooie standaards maken die de luidspreker onder pakweg 5 á 6 graden achterover laten leunen 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
As je even goed doorzoekt, zal je die vast wel ergens in een verhuisdoos hebben liggen.SSassen schreef:Ik wilde een paar mooie standaards maken die de luidspreker onder pakweg 5 á 6 graden achterover laten leunen
- SSassen
- Contacteer:
Staalstrip en vierkante buis kwam ik inderdaad al tegen, maar m'n TIG lasapparaat is nog MIA (missing in action) helaasds23man schreef:As je even goed doorzoekt, zal je die vast wel ergens in een verhuisdoos hebben liggen.SSassen schreef:Ik wilde een paar mooie standaards maken die de luidspreker onder pakweg 5 á 6 graden achterover laten leunen
Ik ben benieuwd hoe het met dit project gaat.
En de 5 graden achterover kan je ook prima met een setje stel pootjes bereiken.
Heb je geen frame voor nodig.
En de 5 graden achterover kan je ook prima met een setje stel pootjes bereiken.
Heb je geen frame voor nodig.
Speelt deze speaker al of ben je er niet meer mee verder gegaan.
Ik vind dit nogsteeds een erg interessant concept.
Ik vind dit nogsteeds een erg interessant concept.
hannesie schreef:De lust is hem vergaan?
- SSassen
- Contacteer:
Mja, dat en een chronisch gebrek aan tijd.
Wat de lust tot bouwen betreft was dit ooit een forum waar ik dagelijks vertoefde en waar in harmonie tussen forumleden de mooiste projecten tot stand kwamen, men gunde elkaar wat en er was wederzijds respect, begrip en vertrouwen, maar soms ook felle discussies waar men het hart op de tong droeg. Niettemin motiveerde dat mij, en ook veel andere oudgedienden, om de zelfbouw in Nederland te proberen naar een hoger peil te tillen.
Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Wat de lust tot bouwen betreft was dit ooit een forum waar ik dagelijks vertoefde en waar in harmonie tussen forumleden de mooiste projecten tot stand kwamen, men gunde elkaar wat en er was wederzijds respect, begrip en vertrouwen, maar soms ook felle discussies waar men het hart op de tong droeg. Niettemin motiveerde dat mij, en ook veel andere oudgedienden, om de zelfbouw in Nederland te proberen naar een hoger peil te tillen.
Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Bijkomend probleem is denk ik dat je eigen ervaring en/of niveau van projecten gedurende de jaren ook steeds toeneemt, de intresse voor de 'eenvoudigere' projecten, waar er meer van op het forum aanwezig zijn, is dan toch minder, althans bij mij.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Contacteer:
+1Walt schreef:Bijkomend probleem is denk ik dat je eigen ervaring en/of niveau van projecten gedurende de jaren ook steeds toeneemt, de intresse voor de 'eenvoudigere' projecten, waar er meer van op het forum aanwezig zijn, is dan toch minder, althans bij mij.
Groetjes Walter
- VintageHarry
Jammer, Sander, ik vond het wel een interessant project om te volgen.
Was ook erg benieuwd wat het eindresultaat zou gaan worden. 
Juist dan zou het je sieren om het wel door te zetten...SSassen schreef:Vandaag de dag is het forum helaas een afspiegeling van de maatschappij, een hoop oeverloos gezwets en het forumbeheer dat dat oogluikend toelaat waardoor het hier meer een verzameling one-liners is geworden, geuit door die paar forumleden die zichzelf het liefst horen praten. Eeuwig zonde in mijn optiek, ZBA is wat mij betreft vergane glorie.
Niet de eerste keer dat Sander zijn project niet doorgaat en dit vervolgens komt doordat hij te weinig geïnspireerd raakt door ons forum
. Ik zelf kom er bijna niet meer aan toe om te hobbyen/bouwen, ik hoor dat van meer mensen terug. Kinderen die geboren worden, werkdruk, weinig jonge aanwas want toch een belegen hobby blijkbaar etc. Ja het forum is daardoor minder bruisend, jammer inderdaad. Lijkt me echter een makkelijk excuus als dit voor een ander niet van toepassing is, om ook niks meer te doen. Het is toch een hobby, de drang om iets te bouwen zou intrinsiek moeten zijn.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar het lijkt er wel op dat Sander de voorfase, dus het ontwerpen, units selecteren, het discussieren, leuker vind dan het echte bouwen...
Misschien is Sander ook meer een starter dan afmaker, herken ik wel bij mezelf i.i.g.
Mvg Reinder
Mvg Reinder