Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

codnage
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 19:57

Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door codnage »

Ik werk bij een supermarkt waar we na sluitingstijd graag onze eigen muziek aan zouden willen sluiten. Nou heb ik geprobeerd simpelweg een kabel van huis mee te nemen (2x RCA naar 3.5mm) en geprobeerd mijn telefoon aan te sluiten. Hier kreeg ik echter geen geluid uit...

Mijn tweede poging was de stekker uit de eigenlijke 'muziekbron' (bovenste kastje) te halen en mijn telefoon hier op aan te sluiten via een verleng stukje zodat het ook 3.5mm was... ook geen succes. Het bleef stil.

Nou vroeg ik mij af of ik mijn telefoon simpelweg niet aan kan sluiten? Is deze niet 'krachtig' genoeg om op deze versterker aangesloten te worden?

Via de selector wel gezorgd dat ik de juiste muziekingang geselecteerd had en voor de zekerheid de andere ook gecontroleerd op geluid.

Mocht ik ergens niet duidelijk over zijn in mijn verhaal, vraag gerust om verduidelijking!

Handleiding versterker: http://resource.boschsecurity.com/docum ... 014603.pdf
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Henkjan »

'navond, welkom hier!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Shadow »

Die Plena's hebben wij ook op het werk, volgens mij Moet dat gewoon kunnen...

Kijk hier eens;
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... -kugkWBhSQ

Edit da's dezelfde als die je zelf meestuurde...
codnage
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 19:57

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door codnage »

Deze heb ik inderdaad al volledig doorgespit. Het is niet dat ik niks van versterkers af weet, maar ik begrijp zelf ook echt niet waarom het niet wil werken...
Ik dacht dat het misschien iets wat boven mijn niveau ligt?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Pjotr »

Moet gewoon kunnen op 1 van de line ingangen van die Plena. Zijn vrij algemene omroepversterkers. Lijkt er op dat je telefoon geen output geeft. Krijg je wel geluid op je oordopjes van je telefoon?
codnage
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 19:57

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door codnage »

Ja ik heb het met verschillende telefonen geprobeerd. Ook de kabel thuis getest en dus de kabel van het systeem zelf ook getest via het verlengstukje
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Kappa7 »

Staat er niet nog ergens een mute schakeling actief?
codnage
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 19:57

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door codnage »

Ik heb alles doorzocht, maar wanneer ik de Mood box aansluit is die muziek wel gewoon te horen.. Dus dit zou eigenlijk ook geen optie kunnen zijn?

De mood box word ook aangesloten als Mono.. Zou één van jullie specialisten weten of dit er iets mee te maken zou kunnen hebben?
codnage
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 19:57

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door codnage »

2x RCA naar 1x RCA aansluiting op de Mood Box, werkt gewoon .

2x RCA naar 1x 3.5mm aansluiten op mijn telefoon geeft geen gehoor... zelfde aansluitingen gebruikt als welke de Mood Box op zat
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Shadow »

Zit er niet nog een schakeling op die de ingang activeerd? Dipswitch 3 doet daar ook wat mee...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Pjotr »

Dan zou die Moodbox daar toch ook mee te maken hebben? Die doet het gewoon. Krijg eerder het idee dat er gewoon niks uit zijn telefoon komt. Plugje er wel diep genoeg in gestoken? Wil nog wel eens een probleem zijn bij sommige telefoons.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Shadow »

Nou Peter, hij kan nog hardwired een signaal sturen via een andere connectie bedoel ik, die dingen geven voorrang aan signalen van de microfoon of zoals bij ons het noodcentrum. Geen 1tje om die ingang op te sturen? Geen geluid!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Ah!buis »

Misschien komt er niks uit die phone als ie geen belasting ziet.T-stuk tussen draad oorplug of weerstandje parallel met de aansluiting (~50Ω) ?
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Shadow »

Ik zal morgen eens kijken op het werk :-k
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Nou Peter, hij kan nog hardwired een signaal sturen via een andere connectie bedoel ik, die dingen geven voorrang aan signalen van de microfoon of zoals bij ons het noodcentrum. Geen 1tje om die ingang op te sturen? Geen geluid!
Klopt, maar dan zou die Moodbox het ook niet moeten doen. Volgens mij hebben alleen de mic ingangen de mogelijkheid van PTY. Niet de cinch ingangen.
codnage
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 19:57

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door codnage »

Met verschillende telefoontjes en dus 2 verschillende kabels heb ik al geprobeerd... Maar doordat jullie allen zo overtuigt zijn dat het zou moeten werken begin ik toch weer aan mezelf te twijfelen. Ik zal er morgen nog eens naar kijken. Misschien heb ik ineens wel geluk
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Barry2001 »

codnage schreef:
Ja ik heb het met verschillende telefonen geprobeerd. Ook de kabel thuis getest en dus de kabel van het systeem zelf ook getest via het verlengstukje
Maar heb je nou de combi al ergens anders getest? Dus de telefoon + de kabel samen op een andere versterker? Als dat wel werkt zit er dus bij de supermarkt versterker iets niet goed. Eerst fout localiseren.

En heb je 1 van deze ingangen gebruikt? Moet gewoon werken. Dat zijn lijn ingangen, er komt genoeg power uit je telefoon om zo'n lijn ingang te kunnen gebruiken.
Bijlagen
MB.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door hannesie »

Bij mij is het ook wel eens dat ik dan de stekker even heen en weer moet halen of draaien i.v.m. een slecht contact.
Juist die 3,5 mm lijken erg gevoelig daarvoor.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Shadow »

Bij ons op het werk staan die plena's niet echt goed bekend [-(
codnage
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 19:57

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door codnage »

Ja ik gebruik de kabel + telefoon dagelijks thuis.
En dat klopt Barry ik elke van die lijningangen geprobeerd.
De versterker geeft nooit problemen als de Moodbox als muziekbron word gebruikt..

De reden dat ik een poging deed het hier te vragen was omdat ik dacht dat het iets geks zou zijn... Maar blijkbaar zou het gewoon moeten werken?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Barry2001 »

Een raadsel. Kabel + telefoon is in orde.... op welke ingang zit die Moodbox aangesloten, waar je dus wel geluid hebt?

Maar klopt ja, moet gewoon werken hoor :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Bij ons op het werk staan die plena's niet echt goed bekend [-(
Die vonkentrekkers moet er ook afblijven :rofl: Het is geen haaifaai maar ze doen waarvoor ze gemaakt zijn en zijn betrouwbaar. Het is zo'n beetje de standaard omroepversterker.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door Ah!buis »

codnage schreef:
Ja ik gebruik de kabel + telefoon dagelijks thuis.
Om waarop aan te sluiten ?
Die phones doen alles om de accu zo lang mogelijk te gebruiken zonder herladen.Zou me niks verwonderen dat de versterker aan de uitgang voor de oordopjes afgeschakeld wordt als er geen (niet voldoende) belasting is.
Als thuis wel een belasting wordt aangeboden en de ingang van de versterker op 't werk te hoogohmig is of een C-ingang heeft krijg je dit verschil.
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door ds23man »

De ingangsimpedantie is 22K.
codnage
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 19:57

Re: Bosch Plena Mixer Amplifier met AUX

Bericht door codnage »

Dit gaat mij wel te boven.
Thuis sluit ik hem aan op een simpele oude radio... als in inderdaad te maken zou hebben met hoeveel ohm de versterker is, hoe los ik dit dan op?
Plaats reactie