Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Had voor de zekerheid met bestellen voor elke print al extra LM's besteld. Het zijn inderdaad de typische componenten die niet makkelijk te vervangen zijn, EN waarvan je kunt verwachten dat ze niet eeuwig leverbaar zijn. Voor het geld van de extra componentjes hoef je het niet te laten.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Mwah, beetje overdreven hoor Barry, paar extra swah...
Ik heb in de afgelopen 30 jaar nog geen LM3886 (of LM3875) stuk weten te krijgen die normaal aangesloten was. Die dingen zijn echt heel robuust, veel robuuster dan de vergelijkbare TDA's b.v. Ik denk dat dit ook een belangrijk gegeven is waarom ze nog veel gebruikt worden. Ben ze ook in precisie DC-motordrives tegengekomen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Stel het gebeurd toch dan heb je geen geluid meer. Het kost je nu nauwelijks wat extra's op de hele bom, en als je ze over 10 jaar wil kopen (en zijn zijn obsolete!)kun je vet de knip trekken aan een eBay handelaar oid. Zoals je al zegt zijn het de enige componenten die moeilijk voor wat anders te vervangen zijn. Ik vond in elk geval voor die paar euro het de moeite waard
Heb overigens geen zelfbouwervaring met deze modules, en hun robuustheid, zal best goed zitten, maar toch. Alles KAN en ZAL kapot 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Pjotr schreef:Mwah, beetje overdreven hoor Barry, paar extra swah...Ik heb in de afgelopen 30 jaar nog geen LM3886 (of LM3875) stuk weten te krijgen die normaal aangesloten was.
Gewoon wat beter je best doen...
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Er is een transistor niet op voorraad, is daar iets anders voor te bestellen?
Heb nu eindelijk de sprong gewaagd naar smd, moet het nu niet zo zijn dat
ik tot maart / mei moet wachten voor 1 transistortje.
Heb nu eindelijk de sprong gewaagd naar smd, moet het nu niet zo zijn dat
ik tot maart / mei moet wachten voor 1 transistortje.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Top, Bedankt. Maar helaas zijn er nu weer 4 onderdelen van de voeding niet op voorraad.
Vanmorgen nog gecontroleerd.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Vanmorgen nog gecontroleerd.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Maar weer eens de bestellijsten bijgewerkt. De 47uF's zijn bijna nooit op voorraad, gewoon meebestellen dan krijg je ze vrij snel kostenloos nageleverd.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
welke bom moet ik nu hebben voor de voeding? Is het een idee om die bij de bom van de versterker te zetten?
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Bedankt Peter
Zie dat veel spul van NXP, nu Nexperia, slecht leverbaar is. Even in de gaten houden.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Een kleine tip, misschien handig voor mensen die "moeilijke" onderdelen zoeken ; Farnell levert nu ook aan de particulier : https://sinuss.nl/
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Jawel, maar ook bij Farnell is veel van NXP niet leverbaar. Schiet dan niet op.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
De PNP doorlaat transistor kan waarschijnlijk, met wat fröbelen, de BXC52 van EOO er wel in.
En de BCP56-16 kan wel zonder meer voor de NPN (ook EOO, 20cent)
Anne
En de BCP56-16 kan wel zonder meer voor de NPN (ook EOO, 20cent)
Anne
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Met komkommergarantie?Ah!buis schreef:De PNP doorlaat transistor kan waarschijnlijk, met wat fröbelen, de BXC52 van EOO er wel in.
En de BCP56-16 kan wel zonder meer voor de NPN (ook EOO, 20cent)
Anne
Ik stel voor dat je dit soort adviezen niet geeft als je het niet zelf getest hebt, dan wel gesimuleerd hebt Anne!
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ach, kan weinig verkeerd gaan met die simpele seriele regelaars.Was als noodoplossing bedoeld, per slot zonder doet ie 't helemaal nietPjotr schreef:Met komkommergarantie?Ah!buis schreef:De PNP doorlaat transistor kan waarschijnlijk, met wat fröbelen, de BXC52 van EOO er wel in.
En de BCP56-16 kan wel zonder meer voor de NPN (ook EOO, 20cent)
Anne
Ik stel voor dat je dit soort adviezen niet geeft als je het niet zelf getest hebt, dan wel gesimuleerd hebt Anne!
Anne
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Jippie, vandaag een doos van Mouser ontvangen. De onderdelen voor
de eerste 2 monoblokken. Dat is best snel zeg.
En alles zit goed en apart verpakt. Dus dat is mooi overzichtelijk.
Het liefst zou ik gelijk beginnen, maar ik wil eerst nog wat oefenen.
Alleen die printjes zijn nog 2 weken onderweg. Het geduld wordt weer
zwaar op de proef gesteld.
de eerste 2 monoblokken. Dat is best snel zeg.
En alles zit goed en apart verpakt. Dus dat is mooi overzichtelijk.
Het liefst zou ik gelijk beginnen, maar ik wil eerst nog wat oefenen.
Alleen die printjes zijn nog 2 weken onderweg. Het geduld wordt weer
zwaar op de proef gesteld.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Als ik jou 1e probeersel zie, ziet er best goed uit. Peter heeft op de ZBA CA printen de padjes extra groot gemaakt, maw zou lekker aan de slag gaan 
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ik kreeg het advies om de printjes eerst even schoon te maken met dreft.
Kan dat ook gewoon met alcohol?
Kan dat ook gewoon met alcohol?
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Dan heb je kans dat je vlekken krijgt van de silkscreen. staat niet zo netjes.
Je hebt toch wel afwasmiddel in huis ?
Je hebt toch wel afwasmiddel in huis ?
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Eeuh ja, tabletten.ray5150 schreef:Dan heb je kans dat je vlekken krijgt van de silkscreen. staat niet zo netjes.
Je hebt toch wel afwasmiddel in huis ?
