Ik loop nog met de gedachte om iets te gaan maken met aluminiumbeton. Zou dan echt een sculptuur moeten worden waar muziek uit komt. Iets voor 2015 denk ik
PACIFIC, variatie op Nautilus
Moderator: Beheerdersteam
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Mooi hoor. In den beginne ook over nagedacht om zoiets te gaan bouwen. Ben toch voor iets compacters gegaan. Ben wel erg gecharmeerd van organische vormgeving.
Ik loop nog met de gedachte om iets te gaan maken met aluminiumbeton. Zou dan echt een sculptuur moeten worden waar muziek uit komt. Iets voor 2015 denk ik
Ik loop nog met de gedachte om iets te gaan maken met aluminiumbeton. Zou dan echt een sculptuur moeten worden waar muziek uit komt. Iets voor 2015 denk ik
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
ik heb een paar PM's ontvangen en merk dat er interesse is. Daarom zal ik met Frank kijken wat er mogelijk is en aan welke prijs.
Om de prijs laag te houden zou ik opteren om uitsluitend de 3 losse delen te laten gieten. Dwz, per kast een linkerschelp, rechterschelp en de frontplaat. Die 3 delen moeten dan zelf tegen elkaar worden gelamineerd door middel van een polyestermat.
Je hebt dan de vrijheid om extra massa aan te brengen of om inwendig nog iets te wijzigen.
De gaten in de frontplaat zijn bedoeld voor de Scan Speak Revelator 18W en 12M. Als tweeter zat er een oude Vifa in maar die is niet meer leverbaar en kan vervangen worden door bvb de 1" illuninator.
Nu, de randen rond de gaten in de frontplaat zijn vol materiaal en kunnen dus naar believen worden vergroot. Is wel een hele klus die best dmw een schuur- of freesmal wordt uitgevoerd.
Zodra ik een prijsvoorstel heb zal ik het hier posten.
Om de prijs laag te houden zou ik opteren om uitsluitend de 3 losse delen te laten gieten. Dwz, per kast een linkerschelp, rechterschelp en de frontplaat. Die 3 delen moeten dan zelf tegen elkaar worden gelamineerd door middel van een polyestermat.
Je hebt dan de vrijheid om extra massa aan te brengen of om inwendig nog iets te wijzigen.
De gaten in de frontplaat zijn bedoeld voor de Scan Speak Revelator 18W en 12M. Als tweeter zat er een oude Vifa in maar die is niet meer leverbaar en kan vervangen worden door bvb de 1" illuninator.
Nu, de randen rond de gaten in de frontplaat zijn vol materiaal en kunnen dus naar believen worden vergroot. Is wel een hele klus die best dmw een schuur- of freesmal wordt uitgevoerd.
Zodra ik een prijsvoorstel heb zal ik het hier posten.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
heb er vandaag met Frank over gesproken en hij staat open om de mallen voor hobby doeleinden te gebruiken.
Een set schelpen (3 stuks, links, rechts en front) lamineren kost inclusief materiaal 300 tot 350€ / kast.
Voor een stereo set heb je dus 2 van deze sets nodig.
Je kunt dan aan de binnenkant van de schelpen nog naar hartelust gewicht of verstevigingen aanbrengen.
Daarna moeten de schelpen nog tegen elkaar aan gelijmd of gelamineerd worden.
Als iemand er wat voor voelt, de mallen kunnen desgewenst ook gehuurd of zelfs gekocht worden.
Mocht er interesse voor zijn, dan kunnen we dat zaterdag in Breda bespreken.
Een set schelpen (3 stuks, links, rechts en front) lamineren kost inclusief materiaal 300 tot 350€ / kast.
Voor een stereo set heb je dus 2 van deze sets nodig.
Je kunt dan aan de binnenkant van de schelpen nog naar hartelust gewicht of verstevigingen aanbrengen.
Daarna moeten de schelpen nog tegen elkaar aan gelijmd of gelamineerd worden.
Als iemand er wat voor voelt, de mallen kunnen desgewenst ook gehuurd of zelfs gekocht worden.
Mocht er interesse voor zijn, dan kunnen we dat zaterdag in Breda bespreken.
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Da's een knap korte levensduur dan.Shadow schreef:Denk dat ie na 3 jaar wel uitgeklonken is...
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
klopt, maar ik bouw af en toe nog een setje. Ligt er momenteel weer ééntje in de mallen.
Die krijgt trouwens de nieuwe kleine Berillium tweeter van Scan Speak.
Die krijgt trouwens de nieuwe kleine Berillium tweeter van Scan Speak.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
kennen jullie deze nog? ... ik blijf ze nog steeds mooi vinden!
vandaag weer een setje aan het afwerken, mogelijk één van de laatste sets van dit ontwerp.
Ditmaal met de ScanSpeak 18W/8531G00 (8 Ohm versie) en de D3004/602010 tweeter (1" ipv 3/4").
vandaag weer een setje aan het afwerken, mogelijk één van de laatste sets van dit ontwerp.
Ditmaal met de ScanSpeak 18W/8531G00 (8 Ohm versie) en de D3004/602010 tweeter (1" ipv 3/4").
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Ik ontkom niet helemaal aan de gedachte dat Ed wel meer moois heeft staan 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Ik gok op een verzameling oude fietsenShadow schreef:Ik ontkom niet helemaal aan de gedachte dat Ed wel meer moois heeft staan
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Ed zijn Fietsen zijn waanzinnig! Eén exemplaar mogen aanschouwen: wonderschoon!
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
fietsen? nee hoor, dat is het zomerprogramma.
In de winter staat alles onder de noemer 'muziek en audio'.
Momenteel is dat de Daudio C-1 kloon, setje Pacific's, 5-string basje en de contrabas is net klaar.
De huisverbouwing van onze jongste dochter gooit echter wat roet in het eten, maar die werken zijn gelukkig goed gevorderd.
Het is hier dan nu ook een rommeltje.
In de winter staat alles onder de noemer 'muziek en audio'.
Momenteel is dat de Daudio C-1 kloon, setje Pacific's, 5-string basje en de contrabas is net klaar.
De huisverbouwing van onze jongste dochter gooit echter wat roet in het eten, maar die werken zijn gelukkig goed gevorderd.
Het is hier dan nu ook een rommeltje.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Dit blijft een van de meest bizarre builds hierzo 
hoe hoog is die Nautilus eigenlijk?
hoe hoog is die Nautilus eigenlijk?
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Ik vind het op zich heel knap van Ed dat hij die dingen kan maken, respect ook voor zijn doorzettingsvermogen.
Ongetwijfeld zullen ze ook heel goed klinken, maar persoonlijk moet ik er niet aan denken om zo'n zwart slakkenhuis in de woonkamer te hebben staan.

Ongetwijfeld zullen ze ook heel goed klinken, maar persoonlijk moet ik er niet aan denken om zo'n zwart slakkenhuis in de woonkamer te hebben staan.
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Waanzinnig mooi project!
Heb je de mallen ook zelf gemaakt?
Heb je de mallen ook zelf gemaakt?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
scrol hier maar eens door heenHondasnl schreef:Waanzinnig mooi project!
Heb je de mallen ook zelf gemaakt?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
antwoordje al gevondenMechanicalAnimal schreef:Dit blijft een van de meest bizarre builds hierzo
hoe hoog is die Nautilus eigenlijk?
asterduc schreef:Hij meet nu net geen 90 cm hoog, 32 cm breed en 56 cm diep. Met de sokkel komt daar in de hoogte nog een kleine 10 cm bij.
Groeten,
Ed.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
esthetisch wel ja, maar eens OB altijd OB en dan stelt zo'n kastje toch teleur, hoe mooi het ook mag zijn.Leeuwarden schreef:Mooi hoor!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Ik kan het vakmanschap wel waarderen, Ed, of het nu een Nautilus of een OB is...
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: PACIFIC, variatie op Nautilus
Na het inspelen van de drivers heb ik het filter op punt gesteld en nog een paar dagen van kunnen genieten.
Ze blijven me toch steeds weer bekoren.
De Revelator units zijn niet meer de jongste maar nog steeds heel prettig om naar te luisteren.
Die kleine Illuminator tweeter doet het enorm goed maar ik denk dat de 19mm variant een betere fit was geweest.
De speaker klingt natuurlijk het best wanneer je er naar kijkt
Ze blijven me toch steeds weer bekoren.
De Revelator units zijn niet meer de jongste maar nog steeds heel prettig om naar te luisteren.
Die kleine Illuminator tweeter doet het enorm goed maar ik denk dat de 19mm variant een betere fit was geweest.
De speaker klingt natuurlijk het best wanneer je er naar kijkt
