Moeren Potmeters 1.2 x28G

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door OpaBert »

Iemand een Tip waar ik die dunne moeren voor die potmeters kan bestellen ?
de maat halve inch diameter x 28 gangen per inch
Ik heb een zak potmeters voor 2 euro gekocht op een radiomarkt alleen de moeren zaten er niet bij :?
waarschijnlijk afkomstig uit Amerikaanse leger dump
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door beijert »

Gewoon op eBay?

Dit is zomaar een resultaat, niet gelet op de maat.


http://www.ebay.com/itm/20-Set-Metal-Nu ... xyyjpRxXKP
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door OpaBert »

Bedankt voor de Tip :)
maar ik wil er geen 100 kopen
Ik heb er maar 6 nodig :D
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door Jerommel »

Dat zijn er maar 20, en ringen zitten er ook bij.

Dit:

http://www.ebay.com/itm/10-Set-Metal-Nu ... 1087830932

zijn er 10, maar is 2 cent duurder om de één of andere reden.

(Geen idee of het de goede maat is.)
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door PimDriessen »

Hallo Bert61,

Probeer Radio Twente Den Haag, of Hec Delft.

Groet,

Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door OpaBert »

Ha ik heb uit gevonden dat het een maat is die niet bestaat 1/2 inch 28 gangen
Dus heb ik vandaag maar de moeite genomen ze zelf te maken
schroefdraad snijden.JPG
schroefdraad.JPG
afsteken.JPG
16 moeren.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door ray5150 »

Probleem opgelost ! :goedzo: :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door Barry2001 »

Mooi gedaan Bert, zelfbouw he :goedzo:
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door Jerommel »

cool 8)
carolus
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 62
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
Locatie: Brussel Pajottenland

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door carolus »

@bert61
Knap en met "kunde" (vakmanschap) gedaan.... oogverblindend.
Chapeau.
Karel
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door OpaBert »

Dank voor de bloemen
het moet tenslotte zelfbouw zijn en blijven :lol:
Nou de trommel nog ook zelfbouw
alleen al die speciale steentjes voor dat trommelen
Zou ik die ook zelf moeten maken
Fiets kogeltjes schijnt ook te kunnen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door Pjotr »

Bert61 schreef:
Dank voor de bloemen
het moet tenslotte zelfbouw zijn en blijven :lol:
Nou de trommel nog ook zelfbouw
alleen al die speciale steentjes voor dat trommelen
Zou ik die ook zelf moeten maken
Fiets kogeltjes schijnt ook te kunnen
Wat ben je van plan dan?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door OpaBert »

als je wat bouwt beugeltje moertjes net jes afbramen zo Pjotr
en het is een leuk zelfbouw project alleen niet voor hier misschien :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door Pjotr »

Ha, ha, als je dat soort moertjes in een trommelslijper gooit vind je ze nooit meer terug. Of ge je er eentje voor een poppenhuis maken? :lo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door OpaBert »

Ja gewoon een ding met een trommel van 75mm uitwendig en 200mm lang
aan de binnenkant een oude autoband met T of hoekprofiel net wat ik heb liggen
Morgen op pad naar de Hornbach voor schroefdeksels
Als ik die heb ga ik verder
Maar eerst nog een pieterpeuterig trafootje 1.7 VA wikkelen van 10 naar 21 tot 24 volt komt
moet een 24 volt DC 40ma voeding worden in een toestel waar die winding net niet op de trafo zit welke er inzit :roll:
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door albertk »

trafootje 1.7 VA wikkelen

Te laat natuurlijk en helemaal off-topic.
- maar een spanningsverdubbelaar (extra brugcel, twee condensatoren) is klaar in een paar minuut.
Dat dunne draad voor een 2 watt trafo daar ben je gauw meer dan een uur mee bezig. En een gepruts zeg.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Moeren Potmeters 1.2 x28G

Bericht door OpaBert »

albertk schreef:
trafootje 1.7 VA wikkelen

Te laat natuurlijk en helemaal off-topic.
- maar een spanningsverdubbelaar (extra brugcel, twee condensatoren) is klaar in een paar minuut.
Dat dunne draad voor een 2 watt trafo daar ben je gauw meer dan een uur mee bezig. En een gepruts zeg.
Helaas was een volledig galvanische scheiding nodig en verduveld weinig inbouw ruimte , test gedaan met een DC DC ben de naam vergeten . Welke galvanische scheiding beloofde, maar er is dan toch een capacitive koppeling , en dat deed weer de resultaten van het beveiliging circuit verstoren. Uit eindelijk werkte heel de bedachte schakeling niet daardoor.
Nogmaals een pogining gedaan met die trafo Albert. Toen werkte de beveiliging weer normaal.
Ondertussen is het hele project in de kliko terecht gekomen en het project afgesloten doordat de ontwerper de interesse verloor. Nu zit er er een speciaakl lampje tussen 60 volt 20 ma als dat lampje koud is , dan is de weerstand erg laag en heeft de schakeling er geen last van wil er door een kortsluiting te veel stroom lopen krijgt het lampje een hoge weerstand en begrenst de kortsluit stroom.
Dit heb ik afgekeken van latere uitvoeringen van dit toestel.
Bedankt voor je input Albert :dank:
Plaats reactie