Buizenversterker bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door Barry2001 »

Kijk eens in de miltaire hoek, wordt op eBay veel aangeboden. Soms wel gebruikt, maar wat maakt het uit.. oerdegelijk, geschikt voor hoge spanningen, Multi pin connect, vrijwel altijd met een trekontlastig, tegen per ongeluk lostrekken van de stekker van de boel in bedrijf. Heb zelf deze gekocht voor een toekomstig buizenproject, met een schroefbevestiging. Beetje slechte foto zo tegen het licht in, voor het idee.
IMG_0343 (002).JPG
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

Oh ja, dat ziet er inderdaad degelijk uit... Ik ga er nog eens induiken
Thanx.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door Henkjan »

ik heb nog wat Hirschmann connectoren liggen wara ik niets mee ga doen (ik wil juist toch maar wel alles in 1 kast)
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1489720

Afbeelding
Afbeelding
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

dat wel mooie connectors, echter heb ik er dan twee nodig met het risiso dat de verkeerde aangesloten wordt
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

korte update
Bijlagen
Toestemming van de baas
Toestemming van de baas
aftekenen
aftekenen
centeren
centeren
boren
boren
passen
passen
genieten
genieten
IMG_1080.JPG
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door metabaron »

Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

Ik heb even gegoogeld op dat merk. En deze zou wel kunnen. Ik vind het een mooi anternatief voor wat ik eerst gevonden heb.
Dank je wel voor de tip. :goeie:
Bijlagen
Capture1.JPG
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

metabaron schreef:
Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Ik snap helemaal wat je zegt! Maar ik wil de plaat schuren en spuiten. Misschien laat ik em ook wel poedercoaten. Het eindresutaat wordt goed... [-o<
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

Zo, nog even de bovenplaat mooi gemaakt en voor het zicht de buizen geplaatst.
Nu wordt het tijd om de UGT's te bestellen
Bijlagen
image1.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door Barry2001 »

Goed bezig Evert!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door OpaBert »

Staat best mooi zo :kwijl:
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

metabaron schreef:
Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewekt :bakkie:
Houtwerk moet nog geschuurd worden. Ik denk dat daar een laagje olie o.i.d. overheen gesmeerd wordt.
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

IMG_1110 (Medium).JPG
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

Nu...(zoals we op het werk zeggen) de touwtjes nog aan elkaar knopen!
IMG_1111.JPG
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door Ah!buis »

evertpap schreef:
Nu...(zoals we op het werk zeggen) de touwtjes nog aan elkaar knopen!
Benieuwd hoeveel er in de knoop gaat raken 8-[ :lol:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door ray5150 »

evertpap schreef:
metabaron schreef:
Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewekt :bakkie:
Houtwerk moet nog geschuurd worden. Ik denk dat daar een laagje olie o.i.d. overheen gesmeerd wordt.
Waarom niet gelijk geanodiseerd aluminium genomen ?
Dan heb je gelijk een mooie afgewerkte toplaag erop.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door ds23man »

:!: :!: Tip van de dag: poets dat alu even op met wat chroompoets........
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door metabaron »

Hoi evert dat ziet er goed uit. Nog een tip als je nog zo een stukje hout over hebt kan je daar wat olie of lak op smeren. Als proefje.

Heb je een zelfde soort kastje gemaakt voor de voeding?
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

Goede tip. Nee, de voeding komt in een doodnormale behuizing van plastic. Maar die wil ik ook niet in het zicht hebben... Gewoon in of onder de kast!
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

ray5150 schreef:
evertpap schreef:
metabaron schreef:
Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewekt :bakkie:
Houtwerk moet nog geschuurd worden. Ik denk dat daar een laagje olie o.i.d. overheen gesmeerd wordt.
Waarom niet gelijk geanodiseerd aluminium genomen ?
Dan heb je gelijk een mooie afgewerkte toplaag erop.
Daar heb ik wel over nagedacht, maar...
- ik had en houten kast kunnen laten maken bij een meubelmaker
- ik had het alu kunnen laten lazer snijden
- etc.

Maar hoe meer ik zelf kan doen, hoe leuker ik een project vindt. Het resultaat is nu misschien niet een 10, maar wel een 8 met de trots dat ik dat zelf heb gefabriceerd... En dat maakt het voor mij nu juist leuk. Beetje proberen, trial and error zeg maar... :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door OpaBert »

Ben het 100% met je eens dat dat zelfbouw de meer voldoening schenkt dan zelf gekocht :D
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

Hallo, het heeft even geduurd... Maar na een korte pauze weer even aan de gang gegaan :bakkie:
Voeding doet nog niet wat ik wil, maar ze hebben gebrand!
Bijlagen
IMG_1129.JPG
IMG_1130.JPG
IMG_1132.JPG
IMG_1135.JPG
IMG_1138.JPG
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door OpaBert »

Dat is een 829 b geen 0640
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Dat is een 829 b geen 0640
Zo te zien een GU-29. Is toch 't zelfde uit Rusland :?
Anne
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: Buizenversterker bouwen

Bericht door evertpap »

Ja, volgens mij ook...
Plaats reactie