Buizenversterker bouwen
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Buizenversterker bouwen
Kijk eens in de miltaire hoek, wordt op eBay veel aangeboden. Soms wel gebruikt, maar wat maakt het uit.. oerdegelijk, geschikt voor hoge spanningen, Multi pin connect, vrijwel altijd met een trekontlastig, tegen per ongeluk lostrekken van de stekker van de boel in bedrijf. Heb zelf deze gekocht voor een toekomstig buizenproject, met een schroefbevestiging. Beetje slechte foto zo tegen het licht in, voor het idee.
Re: Buizenversterker bouwen
Oh ja, dat ziet er inderdaad degelijk uit... Ik ga er nog eens induiken
Thanx.
Thanx.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Buizenversterker bouwen
ik heb nog wat Hirschmann connectoren liggen wara ik niets mee ga doen (ik wil juist toch maar wel alles in 1 kast)
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1489720


http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1489720
Re: Buizenversterker bouwen
dat wel mooie connectors, echter heb ik er dan twee nodig met het risiso dat de verkeerde aangesloten wordt
Re: Buizenversterker bouwen
korte update
Re: Buizenversterker bouwen
Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Re: Buizenversterker bouwen
Ik heb even gegoogeld op dat merk. En deze zou wel kunnen. Ik vind het een mooi anternatief voor wat ik eerst gevonden heb.
Dank je wel voor de tip.
Dank je wel voor de tip.
Re: Buizenversterker bouwen
Ik snap helemaal wat je zegt! Maar ik wil de plaat schuren en spuiten. Misschien laat ik em ook wel poedercoaten. Het eindresutaat wordt goed...metabaron schreef:Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Re: Buizenversterker bouwen
Zo, nog even de bovenplaat mooi gemaakt en voor het zicht de buizen geplaatst.
Nu wordt het tijd om de UGT's te bestellen
Nu wordt het tijd om de UGT's te bestellen
Re: Buizenversterker bouwen
Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewektmetabaron schreef:Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Houtwerk moet nog geschuurd worden. Ik denk dat daar een laagje olie o.i.d. overheen gesmeerd wordt.
Re: Buizenversterker bouwen
Nu...(zoals we op het werk zeggen) de touwtjes nog aan elkaar knopen!
Re: Buizenversterker bouwen
Benieuwd hoeveel er in de knoop gaat rakenevertpap schreef:Nu...(zoals we op het werk zeggen) de touwtjes nog aan elkaar knopen!
Anne
Re: Buizenversterker bouwen
Waarom niet gelijk geanodiseerd aluminium genomen ?evertpap schreef:Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewektmetabaron schreef:Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....![]()
Houtwerk moet nog geschuurd worden. Ik denk dat daar een laagje olie o.i.d. overheen gesmeerd wordt.
Dan heb je gelijk een mooie afgewerkte toplaag erop.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buizenversterker bouwen
Re: Buizenversterker bouwen
Hoi evert dat ziet er goed uit. Nog een tip als je nog zo een stukje hout over hebt kan je daar wat olie of lak op smeren. Als proefje.
Heb je een zelfde soort kastje gemaakt voor de voeding?
Heb je een zelfde soort kastje gemaakt voor de voeding?
Re: Buizenversterker bouwen
Goede tip. Nee, de voeding komt in een doodnormale behuizing van plastic. Maar die wil ik ook niet in het zicht hebben... Gewoon in of onder de kast!
Re: Buizenversterker bouwen
Daar heb ik wel over nagedacht, maar...ray5150 schreef:Waarom niet gelijk geanodiseerd aluminium genomen ?evertpap schreef:Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewektmetabaron schreef:Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....![]()
Houtwerk moet nog geschuurd worden. Ik denk dat daar een laagje olie o.i.d. overheen gesmeerd wordt.
Dan heb je gelijk een mooie afgewerkte toplaag erop.
- ik had en houten kast kunnen laten maken bij een meubelmaker
- ik had het alu kunnen laten lazer snijden
- etc.
Maar hoe meer ik zelf kan doen, hoe leuker ik een project vindt. Het resultaat is nu misschien niet een 10, maar wel een 8 met de trots dat ik dat zelf heb gefabriceerd... En dat maakt het voor mij nu juist leuk. Beetje proberen, trial and error zeg maar...
Re: Buizenversterker bouwen
Ben het 100% met je eens dat dat zelfbouw de meer voldoening schenkt dan zelf gekocht 
Re: Buizenversterker bouwen
Hallo, het heeft even geduurd... Maar na een korte pauze weer even aan de gang gegaan
Voeding doet nog niet wat ik wil, maar ze hebben gebrand!
Voeding doet nog niet wat ik wil, maar ze hebben gebrand!
Re: Buizenversterker bouwen
Zo te zien een GU-29. Is toch 't zelfde uit RuslandBert61 schreef:Dat is een 829 b geen 0640
Anne
