Buizenversterker bouwen
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Buizenversterker bouwen
Kijk eens in de miltaire hoek, wordt op eBay veel aangeboden. Soms wel gebruikt, maar wat maakt het uit.. oerdegelijk, geschikt voor hoge spanningen, Multi pin connect, vrijwel altijd met een trekontlastig, tegen per ongeluk lostrekken van de stekker van de boel in bedrijf. Heb zelf deze gekocht voor een toekomstig buizenproject, met een schroefbevestiging. Beetje slechte foto zo tegen het licht in, voor het idee.
Oh ja, dat ziet er inderdaad degelijk uit... Ik ga er nog eens induiken
Thanx.
Thanx.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik heb nog wat Hirschmann connectoren liggen wara ik niets mee ga doen (ik wil juist toch maar wel alles in 1 kast)
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1489720

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1489720
dat wel mooie connectors, echter heb ik er dan twee nodig met het risiso dat de verkeerde aangesloten wordt
korte update
Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....
Ik heb even gegoogeld op dat merk. En deze zou wel kunnen. Ik vind het een mooi anternatief voor wat ik eerst gevonden heb.
Dank je wel voor de tip.
Dank je wel voor de tip.
Ik snap helemaal wat je zegt! Maar ik wil de plaat schuren en spuiten. Misschien laat ik em ook wel poedercoaten. Het eindresutaat wordt goed...metabaron schreef:Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Zo, nog even de bovenplaat mooi gemaakt en voor het zicht de buizen geplaatst.
Nu wordt het tijd om de UGT's te bestellen
Nu wordt het tijd om de UGT's te bestellen
Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewektmetabaron schreef:Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Houtwerk moet nog geschuurd worden. Ik denk dat daar een laagje olie o.i.d. overheen gesmeerd wordt.
Nu...(zoals we op het werk zeggen) de touwtjes nog aan elkaar knopen!
Benieuwd hoeveel er in de knoop gaat rakenevertpap schreef:Nu...(zoals we op het werk zeggen) de touwtjes nog aan elkaar knopen!
Anne
Waarom niet gelijk geanodiseerd aluminium genomen ?evertpap schreef:Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewektmetabaron schreef:Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....![]()
Houtwerk moet nog geschuurd worden. Ik denk dat daar een laagje olie o.i.d. overheen gesmeerd wordt.
Dan heb je gelijk een mooie afgewerkte toplaag erop.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Hoi evert dat ziet er goed uit. Nog een tip als je nog zo een stukje hout over hebt kan je daar wat olie of lak op smeren. Als proefje.
Heb je een zelfde soort kastje gemaakt voor de voeding?
Heb je een zelfde soort kastje gemaakt voor de voeding?
Goede tip. Nee, de voeding komt in een doodnormale behuizing van plastic. Maar die wil ik ook niet in het zicht hebben... Gewoon in of onder de kast!
Daar heb ik wel over nagedacht, maar...ray5150 schreef:Waarom niet gelijk geanodiseerd aluminium genomen ?evertpap schreef:Aluminium geschuurd met excentrische schuurmachine voorzien van P120 papier. Ellenbogenstoom (7 minuten) werd in dit geval bij de centrale opgewektmetabaron schreef:Knap gedaan alleen jammer dat je de bovenkant van de aluminium plaat niet hebt beschermt met folie oid.
Dit kost je wat ellebogen stoom....![]()
Dan heb je gelijk een mooie afgewerkte toplaag erop.
- ik had en houten kast kunnen laten maken bij een meubelmaker
- ik had het alu kunnen laten lazer snijden
- etc.
Maar hoe meer ik zelf kan doen, hoe leuker ik een project vindt. Het resultaat is nu misschien niet een 10, maar wel een 8 met de trots dat ik dat zelf heb gefabriceerd... En dat maakt het voor mij nu juist leuk. Beetje proberen, trial and error zeg maar...
Ben het 100% met je eens dat dat zelfbouw de meer voldoening schenkt dan zelf gekocht 
Hallo, het heeft even geduurd... Maar na een korte pauze weer even aan de gang gegaan
Voeding doet nog niet wat ik wil, maar ze hebben gebrand!
Voeding doet nog niet wat ik wil, maar ze hebben gebrand!
Zo te zien een GU-29. Is toch 't zelfde uit RuslandBert61 schreef:Dat is een 829 b geen 0640
Anne