Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door pappaleo »

Tja, als ik zo'n foto van de Mission Impossible plaats, met een guinea pig in de poort, dan is dat 'not done'. :wink:
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door m_cruiser »

Vandaag een setje AD12202/M8 gescoord in België jawel.
Vraag is nu, een kast dubbele bassreflex met 100mm gat of TL of een OB?
Ik zou de Beyma AL 12" AG ook wel een keer willen vergelijken met de AD12202 die ik ondertussen ook in mijn bezit heb.
LP_229.jpg
LP_230.jpg
Graag jullie advies
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Xeres »

Helaas van mij geen advies, maar ben reuze benieuwd wat je met de AD12202 gaat doen.

R.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door bas focal m180 »

Weleens gelezen dat men een eminence beter zou zijn dan een beyma.
Ik denk verwacht dat de philips ook beter is dan een beyma.

Ben benieuwd wat je van het hoog vind men zegt dat de AD12202/M8 voldoende hoog heeft, meer als de andere philipsen 12 inch breedbanders.


Je vraag in welke kast, wat zijn de parameters van een AD12202/M8 dat moet je eerst weten.
Philips adviseert 80 liter gesloten.
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door bartarie »

Na n flinke testperiode toch verder met afbouwen :)

In de tijd dat ik ze draaiende heb en "getweakt" niks meer gehoort dat "beter" is dan de oude flipsen.

Alleen de kat loopt wel ns te donderjagen, dus mooie RvS fronts, Speakon achterin. En Auricap binnenin, definitieve filters.

Frontje komt vast met magneten in het voorfront. Klik klik klik! Vast. Mochten de fronten "de pret bederven" dan klik je ze er dus zo af.

Als ze geplamuurd etc zijn worden ze ral 9010 met RvS frontjes :)

Groetjes!
Bijlagen
IMG_3584.JPG
IMG_3620.PNG
Hingst
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 23:13

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Hingst »

Bartarie mag ik vragen welke taper jij hebt gebruikt?
En de grootte van jouw poort, wat is die in verhouding tot SD?
Heb laatst zelf een testkast gebouwd voor een 12202 m8. Daar komt niet echt goed laag uit.
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door bartarie »

110 liter kast met een poort van 15cm lang en een binnen diameter van 100 mm. Dit is wel even uit het blote hoofd maar komt er geen laag uit of komt er veelste veel mid uit. De zuigkring doet een heleboel . 47 ohm 2,2mh en 2,2 uf
Bijlagen
IMG_3689.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Henkjan »

bartarie schreef:
110 liter kast met een poort van 15cm lang en een binnen diameter van 100 mm. Dit is wel even uit het blote hoofd maar komt er geen laag uit of komt er veelste veel mid uit. De zuigkring doet een heleboel . 47 ohm 2,2mh en 2,2 uf
doe eens het filterschema?

ik heb deze 12" in een open baffle en ben dik tevreden over het laag, dus dan moet het in een TL of BR helemaal makkelijk zijn om een fatsoenlijke hoeveelheid laag te produceren.
Philips
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 13:12

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Philips »

Tof hoor al die passie voor de AD12100 M8's.
Ben steeds meer in m'n nopjes met m'n setje van 4.
Nu nog een goede versterker om ze eens goed aan te sturen. Ik zie veel geschreven worden over filters.
Ik vraag me af of die er bij mij wel opzitten.
Philips
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 13:12

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Philips »

Tof hoor al die passie voor de AD12100 M8's.
Ben steeds meer in m'n nopjes met m'n setje van 4.
Nu nog een goede versterker om ze eens goed aan te sturen. Ik zie veel geschreven worden over filters.
Ik vraag me af of die er bij mij wel opzitten.
Philips
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 13:12

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Philips »

De voorgaande post is al van een tijd terug, maar ik hou me aanbevolen om een keer aan te haken bij een 12 inch Philips meeting.
Als leek ben ik vooral nieuwsgierig hoe ik er een optimaal geluid uit kan halen en welke versterkers geschikt zijn etc.
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door bartarie »

Tadaa! Huis ver gevorderd, speakers ook.

De frontjes werken super met magneten.
Nieuwe filters ook gemonteerd.
Bijlagen
IMG_5052.JPG
IMG_5053.JPG
IMG_4200.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door hannesie »

:kwijl: Netjes.. ...,!!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Olaf Analogue »

Dit ziet er als absoluut professioneel fabriekswerk uit.
Mijn complimenten!
Ik houd me aanbevolen voor een luister sessie.
Chizzel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 06 sep 2016, 15:22

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Chizzel »

Zo!! dat ziet er mooi uit!
Die frontjes, zijn die gemaakt uit geperforeerde plaat?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door RobertD »

Zit die tweeter er nu nog bij? Ik ben, net als HenkJan, wel geïnteresseerd in een schemaatje van het filter.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Olaf Analogue »

RobertD schreef:
Zit die tweeter er nu nog bij? Ik ben, net als HenkJan, wel geïnteresseerd in een schemaatje van het filter.
De tweeter zit er nog steeds bij en is in dit geval voorzien van een 6db filter bestaande uit een weerstand van 15 ohm in serie met een condensator van 1,8 uf.
De breedbanders heeft alleen het genoemde rcl filter.
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door bartarie »

Klopt inderdaad, alleen beetje last van "te helder" ik heb de mkt c's vervangen voor Auricap... misschien ga ik zelfs wel terug naar "simpele mkt's"
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door RobertD »

reuze leuk onderwerp. Als ik ooit eens de ruimte heb ga ik hier ook mee experimenteren.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Olaf Analogue »

Philips schreef:
De voorgaande post is al van een tijd terug, maar ik hou me aanbevolen om een keer aan te haken bij een 12 inch Philips meeting.
Als leek ben ik vooral nieuwsgierig hoe ik er een optimaal geluid uit kan halen en welke versterkers geschikt zijn etc.
Mocht je nog actief zijn op dit forum, (zo niet dan was het een kort avontuur), Dan ben ik zeker in voor een "meeting achtige toestand" Wel moet ik even nieuwe transmissielijn kasten bouwen, maar voor de rest zijn de diverse Philips breedbanders hier in huis.
Ook een goede luisterruimte is hier aanwezig.
Wel moet het even wachten tot de wintermaanden waarin ik meer ruimte heb om hier mee aan de gang te gaan.
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door bartarie »

Wanneer is het nou?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Olaf Analogue »

Olaf Markus schreef:
wintermaanden
Het is net herfst :D
Kees R.
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 17 sep 2021, 19:53

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door Kees R. »

Geachte allen. Ik hoop dat dit lijntje nog bekeken wordt. Ik heb 2 nos 12100/m8 gescoord. Nu lees ik in deze thread dat de TML veruit de beste weergave bied. Ik heb verder geen ervaring met TML maar bouw graag na. Nu staan er 2 ontwerpen (tekeningen) waarbij de ene de poort aan de bovenzijde heeft en de andere aan de voorzijde. Plus dat ik ergens lees dat de luidspreker aan de verkeerde kant van de kast zit bij kast met poort aan de onderzijde. En er zou een filter zijn. Zou iemand mij wat kunnen helpen met de keuze.
Alvast bedankt van een newbee.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door FR_Aad »

In de versie in dit draadje zit de baspoort in de voorkant. En er zit een poort in het middenschot aan de binnenkant.

Filter staat hier boven (een paar post terug)
bartarie
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 0:27

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Bericht door bartarie »

Jazeker hou ik het nog in de gaten, ik draai al die tijd dagelijks met de Bassreflex kasten. En daar zou ik voor gaan, extreem snel en mooi laag. Filterschema weet ik niet of ik die al had geplaatst... Maarrrrr ze klinken geweldig, heel levendig. Maar het filter zou wat mij betreft nog een keer bekeken worden. Als je benieuwd bent zou je misschien wel n keertje n kop koffie mogen komen drinken.

B
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”