Wat een amateuristisch gepruts zegray5150 schreef:Geen zwarte schroeven ?
Dáááág, respect...
Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
+ 1SARK schreef:Wat een amateuristisch gepruts zegray5150 schreef:Geen zwarte schroeven ?
Dáááág, respect...
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Zeker geen zwarte schroeven erin, stel je voor dat ik hem nog mooi ga vinden!!
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Petje af hoor.
Ik dacht even dat alles met de hand gedaan zou worden, vandaar mijn commentaar over speling
.
De klacht over een te strakke (ingesloten?) laag, dat kan best komen doordat de woofer niet is ingespeeld.
Heb je de driver wel een tijdje in de open lucht laten wapperen?
Ik heb dat zelf een keer goed ondervonden met een stel scanspeak discovery 20cm's woofers.
Daarvan wou het laag in eerste instantie ook niet los komen, ondanks dat de meting niet een gebrek aan laag liet zien.
Het kan ook gedeeltelijk een kwestie van gewenning zijn.
Ik dacht even dat alles met de hand gedaan zou worden, vandaar mijn commentaar over speling
De klacht over een te strakke (ingesloten?) laag, dat kan best komen doordat de woofer niet is ingespeeld.
Heb je de driver wel een tijdje in de open lucht laten wapperen?
Ik heb dat zelf een keer goed ondervonden met een stel scanspeak discovery 20cm's woofers.
Daarvan wou het laag in eerste instantie ook niet los komen, ondanks dat de meting niet een gebrek aan laag liet zien.
Het kan ook gedeeltelijk een kwestie van gewenning zijn.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Heb allang weer nieuwe buren Hans, en die zijn blij als ze weer eens wat horen zodat zij ook eens zonder schaamte los kunnen gaan 
hannesie schreef:Ik krijg alweer meelij met de beneden buurvrouw.
![]()
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Je hebt dus nog steeds een stevig huis, ondanks de aanvallen van de verschillende SUB's op je fundamenten.

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Huis staat nog steeds als een huis
Buiten dat, met de huidige Magnepan's kan ik lang niet zo hard draaien als voorheen met die PHL speakers
Buiten dat, met de huidige Magnepan's kan ik lang niet zo hard draaien als voorheen met die PHL speakers
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Leuk combineer je deze sub met maggies?
Sluit dat laag een beetje mooi aan?
Ik heb namelijk even geleden hier een sub erbij gehad en dat smaakte wel naar meer.
Maar waarom kan je niet luid spelen met je magnepan's?
Ik haal hier op de luisterplek zonder problemen 100dB en dat kan nog hoger als ik een voorversterker toevoeg.
Dat in nu de bottleneck namelijk.
Sluit dat laag een beetje mooi aan?
Ik heb namelijk even geleden hier een sub erbij gehad en dat smaakte wel naar meer.
Maar waarom kan je niet luid spelen met je magnepan's?
Ik haal hier op de luisterplek zonder problemen 100dB en dat kan nog hoger als ik een voorversterker toevoeg.
Dat in nu de bottleneck namelijk.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Ziet er keurig uit.
Geeft me meer zin in een sub erbij.
Moet eens goed over na gaan denken hoe ik dat ga doen.
Geeft me meer zin in een sub erbij.
Moet eens goed over na gaan denken hoe ik dat ga doen.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Een kastje timmeren, en daar een driver in schroeven ? 
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Je kan ook die L26ROY sub van mij overnemen
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Ik weet niet of die seas in een mooi huisje zit, maar als je de behuizing zou willen verkopen heb ik misschien wel interesse. Ik heb nog twee seas L26RO4Y's liggen die een huisje zoeken.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Zie link in eerste post, L26RO4Y gaat niet werken in die kast van mij.
SuperR schreef:Ik weet niet of die seas in een mooi huisje zit, maar als je de behuizing zou willen verkopen heb ik misschien wel interesse. Ik heb nog twee seas L26RO4Y's liggen die een huisje zoeken.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Design by Seas 10" Subwoofer L26RO4Y-D0004
This woofer is used in the latest version of the Linkwitz Orion open baffle 3-way system.
De L26RO4Y is dus niet geschikt voor een gesloten sub en specifiek ontworpen voor dipool (zonder kast) gebruik .
Nog wat foto's van mijn L26ROY sub,
This woofer is used in the latest version of the Linkwitz Orion open baffle 3-way system.
De L26RO4Y is dus niet geschikt voor een gesloten sub en specifiek ontworpen voor dipool (zonder kast) gebruik .
Nog wat foto's van mijn L26ROY sub,
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Verleidelijk laten we even verder gaan per PB.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Ondertussen is de sub al redelijk ingeregeld op een nette curve van 15Hz > 120Hz en kan nu wel bevestigen dat dit een meer dan goed geslaagd project is
Voor nu staat hij bewust 3db te hard, gewoon omdat het kan
en het toch wel kicken is dat strakke laag met een druk die je normaal gesproken enkel vindt in de bioscopen en discotheken 
Zonder de + 3db
Voor nu staat hij bewust 3db te hard, gewoon omdat het kan
Zonder de + 3db
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Ziet er goed uit. Ik vraag me wel altijd af hoeveel smoothing er is toegepast bij REW metingen.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Bedankt 
Smoothing 1/3 anders is het niet te doen vanaf de luisterplek.
Smoothing 1/3 anders is het niet te doen vanaf de luisterplek.
Jag schreef:Ziet er goed uit. Ik vraag me wel altijd af hoeveel smoothing er is toegepast bij REW metingen.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Wat close range (3cm) metingen aan de subwoofer.
Full range zonder filters Met filters
Full range zonder filters Met filters
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Sub delay tuning vanaf de luisterplek, 8000 us (licht groene curve) mag blijven.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Onder de noemer het kan altijd groter / beter besloten om weer een nieuwe sub te bouwen, en het is niet dat de huidige Dayton 15 Inch niet bevalt maar we hebben gewoon zin om weer wat te bouwen
Tja wat ga je nu maken als de Dayton RSS390HO-4 goed bevalt? we hebben niet echt de ruimte voor meerdere sub's en een 18 Inch wordt toch wel wat te groot hier, dan maar de hoogte in dmv een staande Dual opposed push-push met twee maal de Dayton RSS390HO-4 15 Inch woofers
Voordelen (voor zover ik het zie) van een Dual opposed staande subwoofer zijn,
Omni-directioneel op twee hoogtes
Geen kast resonanties
2x een 15" schijnt zich effectief te gedragen als een 18"
Qua timing tussen beide units geen verschillen wat met een liggende Dual opposed wel het geval is
Het ontwerp, wat uitgevoerd zal worden in 22mm V313 MDF volledig in verstek en verlijmd met PU bruislijm, afwerking zal weer in Warnex zwart zijn.
Tja wat ga je nu maken als de Dayton RSS390HO-4 goed bevalt? we hebben niet echt de ruimte voor meerdere sub's en een 18 Inch wordt toch wel wat te groot hier, dan maar de hoogte in dmv een staande Dual opposed push-push met twee maal de Dayton RSS390HO-4 15 Inch woofers
Voordelen (voor zover ik het zie) van een Dual opposed staande subwoofer zijn,
Omni-directioneel op twee hoogtes
Geen kast resonanties
2x een 15" schijnt zich effectief te gedragen als een 18"
Qua timing tussen beide units geen verschillen wat met een liggende Dual opposed wel het geval is
Het ontwerp, wat uitgevoerd zal worden in 22mm V313 MDF volledig in verstek en verlijmd met PU bruislijm, afwerking zal weer in Warnex zwart zijn.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
In het te koop forum 2x Dayton RSS390HO-4 subwoofer > per paar 300 euro.
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Laat je het zagen cq cnc frezen?
Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference
Die hebben we helaas gemist, heb al een 2e in huis.
bas focal m180 schreef:In het te koop forum 2x Dayton RSS390HO-4 subwoofer > per paar 300 euro.

