cyburg needle

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: cyburg needle

Bericht door Henkjan »

:rock:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: cyburg needle

Bericht door wouter »

evertpap schreef:
Na een paar luistersessies heb ik besloten de speakers te bouwen met de Wavecor FR070WA03
Waar? Bij Rumoh kunnen vergelijken?

Mooie wavecor drivers, echt top spul al wordt het wel steeds meer top geprijsd ;-)
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: cyburg needle

Bericht door Led »

Grappig! Ik heb ook Needles gebouwd (Deluxe, met 4" tangband 1320 sif drivers) en ik heb ook Dalí speakers staan :) (Dalí Blue 5005)

Mijn Needles staan in de keuken en klinken fantastisch, enig punt is dat ze wel nogal directioneel zijn - je merkt verschil tussen de sweetspot en meer off-axis.
Ik vind ze bij sommige muziek niet onderdoen of zelfs beter klinken dan de dali's, maar bij muziek waarbij veel gebeurt over het hele spectrum merk je toch dat zo'n kleine fullrange daar wat meer problemen mee heeft. (Jazz / ackustisch klinkt super, Maurizio M4 mist wat body :))
Mijn dali's blijven voorlopig in de woonkamer staan - ook omdat Home cinema gebruik wat zwaardere nodig heeft dan een enkele 4" driver.

Maar ooit wil ik voor de woonkamer ook nog wat bouwen... (Ik zag laatst de Tony Gee Fast One en die lijkt me wel interessant :))

Dit is mijn Needles trouwens, echt leer op de baffle en ral9010 op de zijpanelen.

http://i.imgur.com/SATzh80.webp
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

De basis is gelijmd. Ik heb het filter gesoldeerd en de kast gevuld met wol.
Bijlagen
IMG_0755.JPG
IMG_0438.JPG
IMG_0439.JPG
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

Grappig idd. Mijn Dali's zijn van de wat goefkopere type. Namelijk Concept 6. Ik kan helaas jouw bijlage niet openen, mar ben wel benieuwd naar het leer...
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

Je ziet dat om 7.46h mijn typen niet op z'n best is..
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

Ik heb idd bij RuMoh twee setjes meegekregen om thuis te luisteren. Eén met Tangband en de ander met Wafecor. Die laatste vond ik merkbaar beter, voornamelijk in het laag.
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

Vervolgens heb ik de andere zijkant gemonteerd... JA, zonder lijm. Eerst even luisteren, maar dat viel best wel tegen.Natuurlijk ook een belabberde kast, zonder bodem en nergens luchtdicht... :think:
Dus dan maar met lijm en weer heel veel tangen...
Bijlagen
IMG_0440.JPG
IMG_0637.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: cyburg needle

Bericht door Henkjan »

evertpap schreef:
.... Ik kan helaas jouw bijlage niet openen, mar ben wel benieuwd naar het leer...
needle deluxe led.jpg
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

Die zien er erg mooi uit, leuk gedaan met dat leer!

Ik ben verder gegaan met schuren, schuren en schuren... ](*,) Maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf!
Ondertussen is er nog een voet gemaakt voor de speaker van het rest materiaal uit de noten plank! Voor de spikes heb ik gaatjes geboord aan de onderzijde en deze voorzien van M6 moertjes.

Het MDF heb ik in een filler gespoten (spuitplamuur) deze teruggeschuurd naar P400 (droog). Na eht spuitplamuur heb ik er hoogglans zwart op gespoten. Gewoon 1K van Spraymax. De volgende dag heb ik de hele speaker in 2K hoogglans gespoten, ook weer van spraymax.
Bijlagen
IMG_0756.JPG
IMG_0583.JPG
IMG_0581.JPG
IMG_0582.JPG
IMG_0587.JPG
IMG_0588.JPG
IMG_0613.JPG
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: cyburg needle

Bericht door MichaelB »

Dit zijn toch wel erg sjieke speakers zeg.

Hoe meer ik over de needle lees, hoe meer zin ik krijg om ook zoiets (snel, maar wel mooi) in elkaar te zetten.
Ik heb nog een set Jordan JX92s liggen...
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

Ik zal zo even de kosten van de speakers op een rijtje zetten. Maar zoveel geluid voor zo weinig geld... ik vind het super en kan iedereen die er aan denk eens te beginnen met speakerbouw, aanraden om dit te doen. Het is erg leuk, en het resultaat (geluid) gewoon super!
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

Zelf was ik in het bezit van:
schroeven, spikes, schuurpapier, schuurmachines, bovenfrees met freesjes en divers handgereedschap.

Bij RumoH krijg je voor die €67,50 de: Wavecor driver, wol, aansluit terminal, kabel, schroefjes en filtermateriaal.

Mocht iemand vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Ik heb erg veel lol beleefd aan het bouwen en nu aan het luisteren!
Bijlagen
Capture2.JPG
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: cyburg needle

Bericht door RumoH »

evertpap schreef:
Na een paar luistersessies heb ik besloten de speakers te bouwen met de Wavecor FR070WA03
Dit moet je wel even corrigeren, het gaat om de wavecor FR090, niet de FR070

Rudy
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

AAAAhhhhh, Goed zo Rudy.... Je hebt gelijk!
Laatst gewijzigd door evertpap op wo 16 nov 2016, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

Aangepast! Scherp van je!
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: cyburg needle

Bericht door Led »

evertpap schreef:
Grappig idd. Mijn Dali's zijn van de wat goefkopere type. Namelijk Concept 6. Ik kan helaas jouw bijlage niet openen, mar ben wel benieuwd naar het leer...
Zie viewtopic.php?f=3&t=24142
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: cyburg needle

Bericht door MechanicalAnimal »

Hartstikke leuk gedaan Evert, zeker ook met die grote plaat echt hout, klasse :)

Veel plezier gewenst van je mooi speakers
Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: cyburg needle

Bericht door Lohengrimas »

Mooi! Wat glimmen ze leuk :)

Heb hier nog een setje W3-871's liggen... Hm....
evertpap
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 14:44

Re: cyburg needle

Bericht door evertpap »

ja.... Leuk om te doen hoor!
Met de Tangband gaat het prima...
ShadeTrenicin
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 10:45

Re: cyburg needle

Bericht door ShadeTrenicin »

Erg mooi resultaat!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: cyburg needle

Bericht door OpaBert »

Ik heb nog nooit iets dergelijks gehoord.
Geeft dat nu nog een beetje stevige bas uit zo,n klein speakertje van 10 cm ?
Is wel erg mooi geworden
st33lp4n
Berichten: 45
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 16:37

Re: cyburg needle

Bericht door st33lp4n »

Mooi mooi mooi... zwart bling met hout.

Heb ik in de keuken.. brengt me op ideen.. erg mooi gemaakt.
Gebruikersavatar
Woutertje
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 17:57

Re: cyburg needle

Bericht door Woutertje »

Ja deze ga ik ook maar eens in elkaar knutselen! Top resultaat zeg! ben benieuwd hoe ze klinken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”