cyburg needle
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: cyburg needle
Waar? Bij Rumoh kunnen vergelijken?evertpap schreef:Na een paar luistersessies heb ik besloten de speakers te bouwen met de Wavecor FR070WA03
Mooie wavecor drivers, echt top spul al wordt het wel steeds meer top geprijsd
Re: cyburg needle
Grappig! Ik heb ook Needles gebouwd (Deluxe, met 4" tangband 1320 sif drivers) en ik heb ook Dalí speakers staan
(Dalí Blue 5005)
Mijn Needles staan in de keuken en klinken fantastisch, enig punt is dat ze wel nogal directioneel zijn - je merkt verschil tussen de sweetspot en meer off-axis.
Ik vind ze bij sommige muziek niet onderdoen of zelfs beter klinken dan de dali's, maar bij muziek waarbij veel gebeurt over het hele spectrum merk je toch dat zo'n kleine fullrange daar wat meer problemen mee heeft. (Jazz / ackustisch klinkt super, Maurizio M4 mist wat body
)
Mijn dali's blijven voorlopig in de woonkamer staan - ook omdat Home cinema gebruik wat zwaardere nodig heeft dan een enkele 4" driver.
Maar ooit wil ik voor de woonkamer ook nog wat bouwen... (Ik zag laatst de Tony Gee Fast One en die lijkt me wel interessant
)
Dit is mijn Needles trouwens, echt leer op de baffle en ral9010 op de zijpanelen.
http://i.imgur.com/SATzh80.webp
Mijn Needles staan in de keuken en klinken fantastisch, enig punt is dat ze wel nogal directioneel zijn - je merkt verschil tussen de sweetspot en meer off-axis.
Ik vind ze bij sommige muziek niet onderdoen of zelfs beter klinken dan de dali's, maar bij muziek waarbij veel gebeurt over het hele spectrum merk je toch dat zo'n kleine fullrange daar wat meer problemen mee heeft. (Jazz / ackustisch klinkt super, Maurizio M4 mist wat body
Mijn dali's blijven voorlopig in de woonkamer staan - ook omdat Home cinema gebruik wat zwaardere nodig heeft dan een enkele 4" driver.
Maar ooit wil ik voor de woonkamer ook nog wat bouwen... (Ik zag laatst de Tony Gee Fast One en die lijkt me wel interessant
Dit is mijn Needles trouwens, echt leer op de baffle en ral9010 op de zijpanelen.
http://i.imgur.com/SATzh80.webp
Re: cyburg needle
De basis is gelijmd. Ik heb het filter gesoldeerd en de kast gevuld met wol.
Re: cyburg needle
Grappig idd. Mijn Dali's zijn van de wat goefkopere type. Namelijk Concept 6. Ik kan helaas jouw bijlage niet openen, mar ben wel benieuwd naar het leer...
Re: cyburg needle
Ik heb idd bij RuMoh twee setjes meegekregen om thuis te luisteren. Eén met Tangband en de ander met Wafecor. Die laatste vond ik merkbaar beter, voornamelijk in het laag.
Re: cyburg needle
Vervolgens heb ik de andere zijkant gemonteerd... JA, zonder lijm. Eerst even luisteren, maar dat viel best wel tegen.Natuurlijk ook een belabberde kast, zonder bodem en nergens luchtdicht...
Dus dan maar met lijm en weer heel veel tangen...
Dus dan maar met lijm en weer heel veel tangen...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: cyburg needle
evertpap schreef:.... Ik kan helaas jouw bijlage niet openen, mar ben wel benieuwd naar het leer...
Re: cyburg needle
Die zien er erg mooi uit, leuk gedaan met dat leer!
Ik ben verder gegaan met schuren, schuren en schuren...
Maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf!
Ondertussen is er nog een voet gemaakt voor de speaker van het rest materiaal uit de noten plank! Voor de spikes heb ik gaatjes geboord aan de onderzijde en deze voorzien van M6 moertjes.
Het MDF heb ik in een filler gespoten (spuitplamuur) deze teruggeschuurd naar P400 (droog). Na eht spuitplamuur heb ik er hoogglans zwart op gespoten. Gewoon 1K van Spraymax. De volgende dag heb ik de hele speaker in 2K hoogglans gespoten, ook weer van spraymax.
Ik ben verder gegaan met schuren, schuren en schuren...
Ondertussen is er nog een voet gemaakt voor de speaker van het rest materiaal uit de noten plank! Voor de spikes heb ik gaatjes geboord aan de onderzijde en deze voorzien van M6 moertjes.
Het MDF heb ik in een filler gespoten (spuitplamuur) deze teruggeschuurd naar P400 (droog). Na eht spuitplamuur heb ik er hoogglans zwart op gespoten. Gewoon 1K van Spraymax. De volgende dag heb ik de hele speaker in 2K hoogglans gespoten, ook weer van spraymax.
Re: cyburg needle
Dit zijn toch wel erg sjieke speakers zeg.
Hoe meer ik over de needle lees, hoe meer zin ik krijg om ook zoiets (snel, maar wel mooi) in elkaar te zetten.
Ik heb nog een set Jordan JX92s liggen...
Hoe meer ik over de needle lees, hoe meer zin ik krijg om ook zoiets (snel, maar wel mooi) in elkaar te zetten.
Ik heb nog een set Jordan JX92s liggen...
Re: cyburg needle
Ik zal zo even de kosten van de speakers op een rijtje zetten. Maar zoveel geluid voor zo weinig geld... ik vind het super en kan iedereen die er aan denk eens te beginnen met speakerbouw, aanraden om dit te doen. Het is erg leuk, en het resultaat (geluid) gewoon super!
Re: cyburg needle
Zelf was ik in het bezit van:
schroeven, spikes, schuurpapier, schuurmachines, bovenfrees met freesjes en divers handgereedschap.
Bij RumoH krijg je voor die €67,50 de: Wavecor driver, wol, aansluit terminal, kabel, schroefjes en filtermateriaal.
Mocht iemand vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Ik heb erg veel lol beleefd aan het bouwen en nu aan het luisteren!
schroeven, spikes, schuurpapier, schuurmachines, bovenfrees met freesjes en divers handgereedschap.
Bij RumoH krijg je voor die €67,50 de: Wavecor driver, wol, aansluit terminal, kabel, schroefjes en filtermateriaal.
Mocht iemand vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Ik heb erg veel lol beleefd aan het bouwen en nu aan het luisteren!
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: cyburg needle
Dit moet je wel even corrigeren, het gaat om de wavecor FR090, niet de FR070evertpap schreef:Na een paar luistersessies heb ik besloten de speakers te bouwen met de Wavecor FR070WA03
Rudy
Re: cyburg needle
Zie viewtopic.php?f=3&t=24142evertpap schreef:Grappig idd. Mijn Dali's zijn van de wat goefkopere type. Namelijk Concept 6. Ik kan helaas jouw bijlage niet openen, mar ben wel benieuwd naar het leer...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: cyburg needle
Hartstikke leuk gedaan Evert, zeker ook met die grote plaat echt hout, klasse 
Veel plezier gewenst van je mooi speakers
Veel plezier gewenst van je mooi speakers
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
-
ShadeTrenicin
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 10:45
Re: cyburg needle
Ik heb nog nooit iets dergelijks gehoord.
Geeft dat nu nog een beetje stevige bas uit zo,n klein speakertje van 10 cm ?
Is wel erg mooi geworden
Geeft dat nu nog een beetje stevige bas uit zo,n klein speakertje van 10 cm ?
Is wel erg mooi geworden
Re: cyburg needle
Mooi mooi mooi... zwart bling met hout.
Heb ik in de keuken.. brengt me op ideen.. erg mooi gemaakt.
Heb ik in de keuken.. brengt me op ideen.. erg mooi gemaakt.
Re: cyburg needle
Ja deze ga ik ook maar eens in elkaar knutselen! Top resultaat zeg! ben benieuwd hoe ze klinken.
