Misschien kennen jullie me nog van het Needle project
(http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... e#p1820333)
Ik ben zeer tevreden met deze speakers en vond vooral het zelf bouwen erg leuk. Maar ja, klaar is klaar en dan moet er weer iets nieuws komen. Ik ben al een tijdje aan het kijken om een buizenversterker te maken. Vooral omdat ik het leuk vind om te doen (denk ik), maar ervaring heb ik niet.
Ik heb verschillende sites bekeken met bouwtekeningen, schema's, voorbeelden etc. maar vond de prijs (voor een eerste keer) best wel tegenvallen. Een collega van mij is zelnd ammateur en die kwam met een schema van de "klompenboer".
http://www.klompenboer.nl/Techniek/Sche ... /Index.htm
Dit is een versterken met zendbuizen, maar dat is niet erg, want bij het zenden liggen de frequenties vele malen hoger dan bij audio. De buis zou het dus makkelijk moeten kunnen doen. Ik ben zeer benieuwd naar jullie technisch commentaar op dit schema... (de buizen heb ik al, dus niet te negatief hoor...
Maar het is denk ik een relatief makkelijk schema wat voor een beginner goed te doen is.
kom maar op...
