AMB-LCDuino pre-amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
wdd
Berichten: 103
Lid geworden op: za 19 jun 2010, 18:35
Locatie: Rotselaar (B)

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door wdd »

nickwin schreef:
Hallo,

Ik ben voor m'n pre-amp besturing aan 't zoeken naar een bruikbare uController oplossing en ben gecharmeerd van de LCDuino.
Ik krijg echter foutmeldingen bij het compilen van de Arduino software, hebben hier meer mensen last van ?

CODE: Selecteer alles

lcd1_libs.cpp:36:56: fatal error: WConstants.h: No such file or directory
 #include "WConstants.h"  // all things wiring / arduino
                                                        ^
compilation terminated.
Fout bij compileren.
Heb destijds de software via AMB.org verkregen, maar een lange tijd niets mee gedaan.
Het lijkt alsof ik een library mis.

Grt
Nick
Als je #include "bestandsnaam" gebruikt dan dient dit bestand in dezelfde map te staan als het bestand dat het #include bevat;
Bij #include bestandsnaam zoekt hij in de algemene mappen van je omgeving. Als je het bestand hebt kun je het dus copiëren naar dezelfde map of je vaagt de aanhalingstekens weg.
nickwin
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 22:03
Locatie: Winterswijk

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door nickwin »

Ja, weet ik.
Maar die library wordt al jaren niet gebruikt in de Arduino software. 't Is even zoeken, maar de library kan vervangen worden voor Liquid-Crystal.h.
Moet je alleen wel alle verwijzijzingen aanpassen.

Grt
Nick
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ds23man »

Daarom zei ik ook om de IDE van de AMB site te downloaden. Daar zitten de juiste libraries in.
nickwin
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 22:03
Locatie: Winterswijk

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door nickwin »

Nou, ik heb de oude Arduino IDE gedownload.
En wat staat in de beruchte library ...... ?

CODE: Selecteer alles

#include "wiring.h"
Meer niet ! ](*,)
Hmm, vanavond maar even gauw gaan aanpassen thuis, wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Nee, dit ontwerp is niet gestopt. Maar nadat ik de versterker in een testopstelling had laten horen aan de opdrachtgever kwam deze met de leuke mededeling: geweldig, maar wij willen hem toch maar liever in 1 kast ipv. in 2 aparte kasten. Ze hadden een nieuw meubel gekocht en daar was maar ruimte voor 1. En of ik dat nog kon regelen. Alles kan, maar daar moest ik nog stevig voor puzzelen om alles netjes in een kast te kunnen krijgen. Inmiddels is het meeste freeswerk gedaan, ontelbare gaten getapt en is de opbouw begonnen. Nu maar proberen er een beetje de vaart erin te houden. Dan kan ik eindelijk eens aan iets anders beginnen.
Bijlagen
AAi1927-1329.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Het achterpaneel is binnen. Keurig werk weer van Schaeffer. Mag ook wel voor de prijs. Inmiddels begonnen met de definitieve opbouw. De Soekris en bijbehorende voeding en toebehoren op een schot. De linker volume en ingangen op het tegenoverstaande schot.
Het enige waar ik nog over twijfel is de voeding voor de Ncore's. Omdat er toch weinig ruimte is overweeg ik om ipv. 2x de smps600 te kiezen voor 1 smps1200A400.

Co
Bijlagen
_DSF1338.jpg
_DSF1341.jpg
_DSF1344.jpg
_DSF1347.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ray5150 »

Een lust voor het oog ! =P~ =P~
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
Een lust voor het oog ! =P~ =P~
+ 1, krijg een beetje AVM gevoel bij een dergelijke opzet.
AVM-SD-6.2-HighEnd-Preamplifier-Streaming-DAC-Ovation_2015_silver.jpg
Die kun je van de trap afgooien, doet tie het nog steeds...........!!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Die kun je van de trap afgooien, doet tie het nog steeds...........!!
Denk dat ik die test maar niet doe. :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door John P »

Voor dat je het weet is de trap kapot.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Weer wat vorderingen gemaakt. Alleen nog niet besloten of ik 1 of 2 voedingen ga toepassen voor de ncore's. Nog wat draadjes en alles netjes vastzetten. Verder heb ik alleen nog een frontpaneel en hout voor de zijpanelen nodig.

Co
Bijlagen
_DSF1349.jpg
_DSF1350.jpg
_DSF1353.jpg
_DSF1359.jpg
_DSF1362.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Kappa7 »

=D> =D> =D>
Dat ziet er erg profi uit.
Mooi hoor.
Je kunt natuurlijk de zijkanten aluminium houden en het front van hout.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door knuisje »

Mooi zeg! =P~ =D>
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Bedankt voor de complimenten en dan is hij nog niet eens af. :)

Heeft iemand een idee waar deze boutjes in het zwart te krijgen zijn?

Co
Bijlagen
_DSF1369.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door democles »

Wordt mooi Co :goedzo:

Niet dezelfde maar wel zwart,M3?

https://www.eoo-bv.nl/bout-moer-m3-m35/ ... zwart.html

op ebay

http://www.ebay.de/itm/HPI-Z082-FLAT-HE ... OSw8vZXNPn~"

In Nederland,kijk eens bij modelbouw winkels.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Bedankt, die op eBay zijn prima, precies wat ik zoek. Modelbouwwinkels vragen ook de hoofdprijs voor een paar boutjes. Kruiskop vind ik gewoon niet zo mooi staan bovenop. En 1x uitschieten en de kop is lelijk, of erger nog de kast.

Co
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Kappa7 »

Ik heb ze hier vandaan.
http://www.tme.eu/nl/katalog/mechanisch ... %3A9104%3B
Ik Heb overigens nog wat M3x12 liggen.
Als je er maar een paar nodig hebt dan kan ik er wel een aantal missen.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Kappa7 schreef:
Ik heb ze hier vandaan.
http://www.tme.eu/nl/katalog/mechanisch ... %3A9104%3B
Ik Heb overigens nog wat M3x12 liggen.
Als je er maar een paar nodig hebt dan kan ik er wel een aantal missen.
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb er wel wat meer dan een paar nodig. Ik ga ze wel bestellen bij tme. Goede tip, dank! :yeah:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Het frontpaneel is binnen, dus nu kan de echte afbouw beginnen. Nog wat kabeltjes verleggen, venstertje maken, zijpanelen fineren en dan de zaak dichtschroeven.

Co
Bijlagen
i2017, afbouw-1658.jpg
i2017, afbouw-1662.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Kappa7 »

Mooie frontplaat
Zier er eigenlijk allemaal wel erg goed uit.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ray5150 »

Dit is toch niet leuk meer ? ik word er gewoon depressief van.
Is net of je maat zegt dat ie een nieuwe vriendin heeft, en dan een foto van Doutzen laat zien.... =P~
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Henkjan »

cve schreef:
Het frontpaneel is binnen,...
maar 8 maanden wachten :mrgreen: maar wel de moeite waard, echt mooi hoor. Co-mplimenten :bakkie:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Henkjan schreef:
cve schreef:
Het frontpaneel is binnen,...
maar 8 maanden wachten :mrgreen: maar wel de moeite waard, echt mooi hoor. Co-mplimenten :bakkie:
Het moet natuurlijk niet op werken gaan lijken. :lol: De hobby komt soms een beetje achteraan in de rij, helaas.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
Dit is toch niet leuk meer ? ik word er gewoon depressief van.
Is net of je maat zegt dat ie een nieuwe vriendin heeft, en dan een foto van Doutzen laat zien.... =P~
Ik ben het helemaal met je eens, het blijft tobben met die Co.

Co öperatie is dan wel geslaagd, maar geeft jaloerse blikken, niet goed, en Co is Great Again. Co first. :sure: :goeie: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door John P »

Let's build a wall around Co. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Plaats reactie