Indeling pre amp
Moderator: Beheerdersteam
Indeling pre amp
Hallo,
Ik ben aan het stoeien met de indeling van mijn voorversterker. Het wordt een vrij compacte behuizing van 255mm breed, 300mm diep en 80mm hoog.
Het lastige is dat de dcb1hotrod gekoeld moet worden waardoor er in de kast een heatsink komt. Verder komt er de RelaiXed passive volumeregeling en een riaa trap met voeding in. De volumeregelingprint zou ik nog kunnen delen in een losse voedingsprint en de uiteindelijke volumeregeling.
Op de foto staat maar 1 riaa trap, dit moeten er 2 worden maar die kan ik boven elkaar zetten.
Oh ja er moet ook nog een trafo voor de riaa in.
Wie heeft er tips zodat ik straks geen last heb van rare bijgeluiden?
Ik ben aan het stoeien met de indeling van mijn voorversterker. Het wordt een vrij compacte behuizing van 255mm breed, 300mm diep en 80mm hoog.
Het lastige is dat de dcb1hotrod gekoeld moet worden waardoor er in de kast een heatsink komt. Verder komt er de RelaiXed passive volumeregeling en een riaa trap met voeding in. De volumeregelingprint zou ik nog kunnen delen in een losse voedingsprint en de uiteindelijke volumeregeling.
Op de foto staat maar 1 riaa trap, dit moeten er 2 worden maar die kan ik boven elkaar zetten.
Oh ja er moet ook nog een trafo voor de riaa in.
Wie heeft er tips zodat ik straks geen last heb van rare bijgeluiden?
Re: Indeling pre amp
Dat dacht ik wel maar dat verkleinen kreeg ik op de telefoon niet voor elkaar. Dus toch maar even de laptop gepakt.
Re: Indeling pre amp
Een fatsonlijke voeding gebruiken ?Joost1975 schreef:Wie heeft er tips zodat ik straks geen last heb van rare bijgeluiden?
En ook één voeding voor alles ipv voor elk ding weer een trafo+aanhang.
Anne
Re: Indeling pre amp
Wat al helpt is de behuizing als koellichaam gebruiken.
Voordeel is dat je dan de warmte aan de buitenkant kwijtraakt en niet in de kast.
Als je de salas niet te hoog instelt is dat geen enkel probleem.
Verder zou ik de voeding in een aparte behuizing zetten.
Daar dan ook de gelijkrichter plaatsen en de eerste elco bank.
Daarna kan je die dan ook van je print laten vervallen.
Voordeel is dat je dan de warmte aan de buitenkant kwijtraakt en niet in de kast.
Als je de salas niet te hoog instelt is dat geen enkel probleem.
Verder zou ik de voeding in een aparte behuizing zetten.
Daar dan ook de gelijkrichter plaatsen en de eerste elco bank.
Daarna kan je die dan ook van je print laten vervallen.
Re: Indeling pre amp
Om de voeding in een losse behuizing te plaatsen is een oplossing waar ik ook aan heb gedacht.....maar dat viel hier in huis niet goed. Nog een kastje op het dressoir.
En ik vind €120,-voor nog een extra behuizing ook wel prijzig worden.
En ik vind €120,-voor nog een extra behuizing ook wel prijzig worden.
Re: Indeling pre amp
Tja zo een kastje hoef je natuurlijk niet in het zicht te plaatsen en dan voldoet een kastje van een paar tientjes ook prima.
Re: Indeling pre amp
Maak even een (wat grotere) foto van de bodemplaat en PCB's met waar je de aansluitingen wilt gaan plaatsen.
Dan kan "men" wat beter een advies geven.
Wat is trouwens de bedoeling met dat die eindtrap half buitenboord moet komen ?
Dan kan "men" wat beter een advies geven.
Wat is trouwens de bedoeling met dat die eindtrap half buitenboord moet komen ?
Re: Indeling pre amp
Da's geen eindtrapray5150 schreef:Wat is trouwens de bedoeling met dat die eindtrap half buitenboord moet komen ?
Kan je beter helemaal buiten zwieren
Anne
Re: Indeling pre amp
Toch wel fijn die opbouwende kritiek.Ah!buis schreef:Da's geen eindtrapray5150 schreef:Wat is trouwens de bedoeling met dat die eindtrap half buitenboord moet komen ?, maar het Salas-kacheltje
![]()
Kan je beter helemaal buiten zwieren![]()
Anne
Kan je echt wat mee.
Re: Indeling pre amp
Wacht even, het gaat uiteindelijk om een van Eindhoven passive attenuator en een RIAA voorversterkertje.
Wat gaat dat gebruiken aan stroom ? een paar 100 mA op z'n hoogst lijkt me.
Waarom dan een transformator van zo op het oog een kleine 100 VA, en een joekel van een voeding ?
Kan aan mij liggen, maar de verhouding ligt geloof ik een beetje scheef.

Wat gaat dat gebruiken aan stroom ? een paar 100 mA op z'n hoogst lijkt me.
Waarom dan een transformator van zo op het oog een kleine 100 VA, en een joekel van een voeding ?
Kan aan mij liggen, maar de verhouding ligt geloof ik een beetje scheef.
Re: Indeling pre amp
Je bent in je lijstje de dcb1 in hotrod style vergeten.
http://www.diyaudio.com/forums/blogs/te ... -dcb1.html
Een dingetje waar meneer buis een soort van allergie voor voor heeft.
Niet de b1 opzich maar wel weer het geval met de salas shunts.
http://www.diyaudio.com/forums/blogs/te ... -dcb1.html
Een dingetje waar meneer buis een soort van allergie voor voor heeft.
Niet de b1 opzich maar wel weer het geval met de salas shunts.
Re: Indeling pre amp
Hè jammer, heb ik 't weer niet goed gezegdKappa7 schreef:Toch wel fijn die opbouwende kritiek.Ah!buis schreef:Da's geen eindtrapray5150 schreef:Wat is trouwens de bedoeling met dat die eindtrap half buitenboord moet komen ?, maar het Salas-kacheltje
![]()
Kan je beter helemaal buiten zwieren![]()
Anne
Kan je echt wat mee.
Het was helemaal niet als opbouwend bedoeld
Kan haast niet wachten op de volgende gelegenheid, toch nog ergens goed voor
Joost1975 schreef:Eigenlijk heel simpel, die heb ik nog 1 liggen.
Een steen erover ?
Anne
Re: Indeling pre amp
Ik zal van het weekend een betere foto maken waar alles beter zichtbaar op is.
De dcb1 hotrod heeft een voeding nodig van tussen de 50-100VA. Zeker als je de "hotrodfunctie" gaat gebruiken mag de voeding wat zwaarder zijn. Ik heb er nu weerstanden van 5R inzitten waardoor de stroom 600mA bedraagt.
Op het printje van Jos zit al een voeding voor de volume regeling. Alleen voor de Riaa moet er nog een trafo in.
De dcb1 komt in elk geval aan 1 van de buitenzijdes te zitten zodat ik gebruik kan maken van de heatsink aan de buitenzijde.
Voor de rest heb ik de componenten gewoon op de bodem gelegd om te kijken of het allemaal wel zou passen in de behuizing. De behuizing is dezelfde, het oog wil tenslotte ook wat, kleine (255x300) behuizing (mini dissipante van Modu) als die van mijn eindversterker. De volumeprint is te delen in 2 stukken zodat de voeding en volumeregeling te scheiden zijn van elkaar.
Aan de voorzijde komt de encoder en een oled display te zitten. Aan de achterzijde komt dan een iec een 4 tal ingangen en uiteraard de uitgangen welke naar de eindversterker gaan. Maar de plaats van al deze in- en uitgangen bepaal ik pas als ik weet waar alle componenten komen te zitten in de behuizing.
De dcb1 hotrod heeft een voeding nodig van tussen de 50-100VA. Zeker als je de "hotrodfunctie" gaat gebruiken mag de voeding wat zwaarder zijn. Ik heb er nu weerstanden van 5R inzitten waardoor de stroom 600mA bedraagt.
Op het printje van Jos zit al een voeding voor de volume regeling. Alleen voor de Riaa moet er nog een trafo in.
De dcb1 komt in elk geval aan 1 van de buitenzijdes te zitten zodat ik gebruik kan maken van de heatsink aan de buitenzijde.
Voor de rest heb ik de componenten gewoon op de bodem gelegd om te kijken of het allemaal wel zou passen in de behuizing. De behuizing is dezelfde, het oog wil tenslotte ook wat, kleine (255x300) behuizing (mini dissipante van Modu) als die van mijn eindversterker. De volumeprint is te delen in 2 stukken zodat de voeding en volumeregeling te scheiden zijn van elkaar.
Aan de voorzijde komt de encoder en een oled display te zitten. Aan de achterzijde komt dan een iec een 4 tal ingangen en uiteraard de uitgangen welke naar de eindversterker gaan. Maar de plaats van al deze in- en uitgangen bepaal ik pas als ik weet waar alle componenten komen te zitten in de behuizing.
