bas focal m180 schreef:
arjank schreef:
Gezien ik een tweeweg ga maken heb ik geen sperkring/zuigkring netwerkje nodig. Heb de AD12100 al eens met een correctienetwerkje in z'n eentje geprobeerd, niet verkeerd wat je daar mee kunt bereiken.
De whizzer van de AD12100/M8 ga ik weghalen met de hoop de oplopende curve vanaf 1.3khz weg te krijgen, zou in ieder geval flink moeten helpen om de filtering rond 1.3khz zo glad mogelijk te laten verlopen. Yep, het overname punt wordt 1.3khz, dit kan prima met de AD0160 aan die 8" hoorn

1.3khz is volgens mij niet ''alleen'' de whizzer maar de unit zelf.
Jammer dat je de tweet zo vroeg erin laat komen, het domein van deze grote breedbanders is juist het laag tot ver in het midden gebied.
Dat ie niet linear is jammer, dat ie bundelt helaas, het zei 'm allemaal vergeven.
Dat er in het hoog een en ander te verbeteren is door aanvulling met een tweet ben ik het mee eens.
Aanvullen met een tweet zoals bartarie boven de 10khz gaf bij mij echt problemen.
Bas, ik begrijp je standpunt, echter, ik wil het maximum uit de AD12100/M8 en de AD0160 halen. Dit betekent dat de AD12100/M8 niet al te ver door gaat lopen, je zou kunnen zeggen dat dit jammer is maar deze 12" heeft ook zijn kwaliteiten in het laag en mid. Ik stond met name te kijken van het lichtvoetige en gedetailleerde karakter in het laag (in die 70liter basreflex kast afgestemd op 38hz). De AD0160 in combinatie met die 8"hoorn is gewoon helemaal te gek, zeker als het overname punt wat lager wordt gekozen. De overgang naar de 12" is op die manier een stuk beter.
Dit gaat gewoon een super combi worden die denk ik erg lekker gaat klinken met een kleine buizen amp.