AFDAC-LB (Low Budget)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

Wie heeft er ervaring/tips met het bestellen van een kast voor de AFDAC-LB? De mijne zit nog in een halfbakken kastje, maar verdient uiteraard een mooi huis. Heeft hifi2000 een kast waar hij goed in past? En zijn er tips inzake wat te bestellen en het gebruik te maken van de front/backpanel dxf bestanden?

Heb dit nog niet eerder bij de hand gehad dus wil beslagen ten ijs komen op 4 Februari in Hengelo ;-)

Stefan
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Zie: klik voor de frontpanel/Schaeffer bestanden
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

knuisje schreef:
Zie: klik voor de frontpanel/Schaeffer bestanden
Yep, die had ik nog 'gebookmarked'. Is er een voorkeur voor een kast bij onze italiaanse vrienden? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten of is t allemaal 'recht-to-recht-aan'?

Stefan
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

ik zou eens moeten kijken naar het kastje dat ik bij hifi2000 besteld heb. Dat was hetzelfde als wat knuisje had. Iets van grofweg 20cm breed en 6-7cm hoog. Daar past alles nét in.
De Schaeffer bestanden waren ook perfect goed. Ik heb bepaalde componenten één mm moeten verplaatsen omdat ze te dicht tegen de rand van de voorplaat kwamen.
Verder gewoon alles er in gooien en spelen maar !
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

Muug schreef:
ik zou eens moeten kijken naar het kastje dat ik bij hifi2000 besteld heb. Dat was hetzelfde als wat knuisje had. Iets van grofweg 20cm breed en 6-7cm hoog. Daar past alles nét in.
De Schaeffer bestanden waren ook perfect goed. Ik heb bepaalde componenten één mm moeten verplaatsen omdat ze te dicht tegen de rand van de voorplaat kwamen.
Verder gewoon alles er in gooien en spelen maar !
Okay. Ik heb mijn eindtrap in een dissipante gebouwd:
DSC_8240-300x300.jpg
DSC_8240-300x300.jpg (8.52 KiB) 2246 keer bekeken
Mijn dwangneurose zegt me dat ik eenzelfde kast moet hebben, maar deze is alleen in 2U te krijgen en dat pas dan weer niet in mn meubel. Voordeel is wel dat ik nog plek genoeg heb dan om andere zaken in te bouwen mocht dat ooit nodig blijken.

Gaat dat overigens, met de schaeffer bestanden? Een bredere kast nemen? Ik zal modushop/hifi2000 eens contacten.

Stefan
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

Dan wordt t deze denk ik:
Screen Shot 2017-01-12 at 12.56.18.png
Is het een probleem dat t frontpanel dan 10mm dik is?

Stefan
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

10mm dik frontpanel ==> de gaten zijn dan natuurlijk ook 10mm diep, dus de display ligt dan 10mm diep, en het kegelvormige gat voor de ir-knop voor je afstandsbediening ook eh
De bestanden van knuisje zijn natuurlijk op maat van dat kleine kastje, dus als je een bredere / hogere kast neemt zal je toch die bestanden moeten aanpassen eh.
Ik zal vanavond eens een foto van het frontje nemen, en ook es in detail kijken welke kast ik genomen heb.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

update : ik zelf even achter m'n eigen posts gezocht in deze topic en alles staat er in eigenlijk. Dit is het kastje dat ik besteld heb, en dat is exact hetzelfde als die van knuisje: GX247
Dus die schaeffer-bestanden slaan op dat frontje met die afmetingen.
Ene Salautom zegt trouwens dat ie zelf een kastje met frontplaat van 10mm heeft. Dus misschien die even contacteren.
Dus ik ga vanavond geen foto's posten dan.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Zie ook hier klik
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Xeres »

Je kunt natuurlijk ook voor "zelfbouw" gaan....
IMG_6592.JPG
...

(de unit aan de onderzijde is de Afdac-LB voor de duidelijkheid...)

Ik heb eerder gebouwd met Hifi2000 / Modushop en dat beviel erg goed maar ik besloot voor geheel zelfbouw te gaan zodat ik versterker (LazyCat First One V1.3) en de Afdac-LB de zelfde look kon meegeven...

R.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Mooi hoor met dat hout aan de zijkanten. =D>
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Xeres »

Dank je, ik ben er ook erg wijs mee..
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

Muug schreef:
update : ik zelf even achter m'n eigen posts gezocht in deze topic en alles staat er in eigenlijk. Dit is het kastje dat ik besteld heb, en dat is exact hetzelfde als die van knuisje: GX247
Dus die schaeffer-bestanden slaan op dat frontje met die afmetingen.
Ene Salautom zegt trouwens dat ie zelf een kastje met frontplaat van 10mm heeft. Dus misschien die even contacteren.
Dus ik ga vanavond geen foto's posten dan.
Welke volume-knop past er bij de AFDAC-LB? Ik wil gelijk alles even goed bestellen. Even uitdokteren hoe ik dat allemaal doe op die site van hifi2000. Dit soort dingen gaan bij mij altijd hopeloos mis ](*,)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Zolang hij maar geschikt is voor een asje van 6mm kun je een willekeurige nemen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door ray5150 »

Op Ebay vind je ook een uitgebreide collectie knoppen :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Muug »

ik speel 'm nog steeds zonder mooi knop :oops:
ik had een mooie op het oog, maar de verzendkosten waren ongeveer 15 euro, drie keer zoveel als de knop ging kosten. Moest ik effe van kotsen.
Ah, zonder knop gaat het ook.
Maar het is natuurlijk mooier mét.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door Kappa7 »

ray5150 schreef:
Op Ebay vind je ook een uitgebreide collectie knoppen :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
+1 en vaak nog gratis verzenden ook.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door ronnydepony »

Op Ebay vind je ook een uitgebreide collectie knoppen :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
+1 en net twee stuks besteld :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door ray5150 »

Muug schreef:
ik speel 'm nog steeds zonder mooi knop :oops:
ik had een mooie op het oog, maar de verzendkosten waren ongeveer 15 euro, drie keer zoveel als de knop ging kosten. Moest ik effe van kotsen.
Ah, zonder knop gaat het ook.
Maar het is natuurlijk mooier mét.
Tsja, dat is toch iets dat je jezelf aandoet...
Als ik iets zoek op Ebay, is het eerste dat ik aanklik bij de zoek resultaten. "Free international shipping".
Dat de keuze dan misschien ietsjes kleiner word. soit.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

Thanks all; Ik dacht dat de volumeknop verzonken in t front zou liggen, maar zo te lezen is dat niet zo. Dat betekent dat ik mn huidige volume-knop kan gebruiken. Scheelt weer :-)

Stefan
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

Grrr....mn dwangneurose zit weer in de weg. Ik wil de AFDAC-LB in een net kastje hebben, maar dit kastje moet eigenlijk hetzelfde zijn (qua breedte en dikte frontpanel) zoals mijn Holton Amp. Echter, de bestaande tekeningen zijn natuurlijk niet toereikend hiervoor en van 3d design software heb ik echt 0,0 verstand. Ik krijg er zelfs uitslag van :rofl:

Om eea toch netjes in een brede kast te krijgen (met name t freeswerk dan), wil ik toch een poging gaan wagen. Om toch een 10mm frontplaat te gebruiken, heb ik bedacht dat ik aan de achterkant van t front een vlak laat uitfrezen van 7mm diep, zodat er een vlak ontstaat van 3mm dik, waar ik dan t LCD display etc netjes achter kan monteren zodat het toch smoelt.

Ik ga hier eens even mee pielen...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door ray5150 »

Knuisje had destijds toch een mapje met kan en klare frees bestanden op Google Docs aangemaakt ?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

ray5150 schreef:
Knuisje had destijds toch een mapje met kan en klare frees bestanden op Google Docs aangemaakt ?
Zeker! Ik ben even met de italianen aan t overleggen of ze deze kunnen gebruiken om op een 45cm breed frontpanel te frezen. Ik wil de afdac graag in een breder chassis, staat netjes met mn amp.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door knuisje »

Je kunt de oppervlakte van de controllerprint inderdaad 7mm laten uitfrezen. Kost wel een paar centen. :wink:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: AFDAC-LB (Low Budget)

Bericht door satefan »

knuisje schreef:
Je kunt de oppervlakte van de controllerprint inderdaad 7mm laten uitfrezen. Kost wel een paar centen. :wink:
Ach, daar krijgen we dan wel iets moois voor terug. En op de rekening levert t ook niets op tegenwoordig. De AFDAC is t dubbel en dwars waard :-). Nu ik er over nadenk, is het een soort emotionele rente :think:

Stefan
Plaats reactie