Gevraagd advies over een mediaspeler

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door ds23man »

Wat ik uit verhaal begrijp is het Pre Order, niet Pre release. Het is de definitieve versie die nog maar beperkt beschikbaar komt.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Barry2001 »

Hoe je het ook noemen wilt, pre order doe ik ook niet aan, doe al lang zonder dus eventjes wachten kan er ook nog wel bij :relax: Maar dit moet 'm wel gaan worden.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Gerrit »

Barry2001 schreef:
Hoe je het ook noemen wilt, pre order doe ik ook niet aan, doe al lang zonder dus eventjes wachten kan er ook nog wel bij :relax: Maar dit moet 'm wel gaan worden.
Toch mooi dat je de BDP103 nog hebt kunnen annuleren, stel je voor dat die geleverd wordt en dan zie je dat er een nieuwe aankomt.
Ben benieuwd wat de specificaties zijn en of er ook een 205 variant komt.

Gerrit
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Barry2001 »

Weet ik niet Gerrit, ik heb het in de aankondigingen nergens gezien in elk geval, maar wie weet. Ik wilde die BDP-103 bestellen en kreeg bericht dat íe niet op voorraad was, of ik wilde wachten of annuleren. Ik heb toen geannuleerd en zag toevallig eigenlijk dat de UDP-203 aangekondigd was. Ik heb een werkende situatie thuis dus besloot toen te wachten.

Het is allemaal een beetje hype, je kunt de europese variant blijkbaar in Frankrijk bestellen, komt er nog btw overheen, is het me allemaal niet waard :mrgreen: zo'n early adopter ben ik ook niet. Denk dat íe in januari wel ergens in NL te koop is.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door John P »

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Barry2001 »

Ok, die staat er ook nog niet zo lang dan :mrgreen: Bedankt voor de link.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door cool »

Interessant nieuws die 203...
Nog een link :
http://www.bigpicturebigsound.com/oppo- ... erge.shtml
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Gerrit »

cool schreef:
Interessant nieuws die 203...
Nog een link :
http://www.bigpicturebigsound.com/oppo- ... erge.shtml
Interessant dat Oppo geen streaming clients meer inbouwt:
So you may be thinking... with all these features, is there anything the OPPO can't do? And the answer is yes: it doesn't do Netflix. Or Vudu or Amazon Prime or any other streaming service. Instead, the player includes a UHD 4K-compatible HDMI input.
Lijkt me een goed beslissing. Toen ik nog Netflix had heb ik wel de client op de Oppo gebruikt maar dan stelde ik eerst op de computer een lijst op. De bediening van Netflix was niet geïntegreerd in de tablet remote voor de Oppo en met de gewone afstandsbediening blijft het toch behelpen.

Gerrit
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Barry2001 »

En dan weet je weer waarom je geen early adopter wilt zijn, op de diverse fora wordt melding gemaakt van haperend beeld / geluid met de Oppo UDP-203. Zal vast opgelost kunnen worden met een firmware update, maar dit wil je niet op je super-duper media player. Of mediaplayer is het eigenlijk niet echt, je BR player. Even afwachten hoe dit zich verder ontwikkeld.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Kappa7 »

Voor zo ver ik weet zou het met de oude oppo mogelijk zijn om DVD audio te kunnen rippen.
Of dat met de 203 ook kan weet ik niet maar het zou voor mij een overweging zijn om toch voor de 103 te gaan.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Barry2001 »

Als ik nu een andere mediaplayer koop moet 'ie zeker UHD / 4k kunnen, de 103 kan dat niet, anders schiet ik er niet veel mee op.
Met stijgende verbazing lees ik oa op HTforum dat 'ie massaal gekocht wordt, de nieuwe 203 dus. Ding is gewoon niet af, zijn echt nog forse problemen. Vertrouwen op Oppo dat het met een firmware update wel goed komt? Misschien, zit daar toch wat anders in.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door ray5150 »

Kappa7 schreef:
Voor zo ver ik weet zou het met de oude oppo mogelijk zijn om DVD audio te kunnen rippen.
Of dat met de 203 ook kan weet ik niet maar het zou voor mij een overweging zijn om toch voor de 103 te gaan.
Er zijn genoeg programma's om dat vrij simpel op de PC te kunnen doen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Kappa7 »

Owh hoe dan??
Ik ken eigenlijk alleen een PS2 die dat met oude software nog kan op de oppo na dan.
En dan wek graag de DSD audio laag en niet de PCM laag dat kan elk programma op de pc wel.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door ray5150 »

Elk programma ?
Lijkt me anders verdomd moeilijk om dat met een tekstverwerker te moeten doen...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Kappa7 »

Ik ben erg benieuwd naar welke programma's wel DSD audio kunnen rippen Ray
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Kappa7 »

ray5150 schreef:
Elk programma ?
Lijkt me anders verdomd moeilijk om dat met een tekstverwerker te moeten doen...
Blad muziek :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door ray5150 »

Ik heb geen idee. Je kwam in eerste instantie aan met dvd-audio. Een DSD layer is voor zover ik weet een heel ander verhaal.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door hannesie »

Volgens mij is het DVD formaat 24/88, en het 1bits SACD formaat alleen met de PS3 te rippen
Gebruikersavatar
wdd
Berichten: 103
Lid geworden op: za 19 jun 2010, 18:35
Locatie: Rotselaar (B)

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door wdd »

Als je de moed hebt om alle pagina's te lezen dan staat hier beschreven hoe je de sacd layer kunt rippen met o.a. een OPPO
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Gevraagd advies over een mediaspeler

Bericht door Kappa7 »

Die pagina zocht ik al, bedankt.
Plaats reactie