Leveranciers
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Leveranciers
Wel makkelijk dat je gelijk een nieuwe manchet voor je wasmachine mee kan bestellen met je weerstandjes.

Re: Leveranciers
Is inderdaad wel makkelijk voor de "moeilijke" onderdelen.Henkjan schreef:particulieren kunnen t Farnell assortiment hier kopen: https://sinuss.nl/
Nu eens uitvogelen hoe het met de verzendkosten zit...
Re: Leveranciers
Wat een handig al deze links!! +1 super!
http://www.eltim.eu (o.a. Mundorf condensatoren en Talema trafo's) heb deze link van Ray5150 gekregen ooit
http://www.eltim.eu (o.a. Mundorf condensatoren en Talema trafo's) heb deze link van Ray5150 gekregen ooit
Re: Leveranciers
Ja die verdwijnen allemaal helaas, maar ik moet zeggen dat ik al 25 jaar m'n spul niet meer in een winkel kan halen...
Re: Leveranciers
Al die winkeltjes waren eigenlijk een soort snoepwinkeltjes. In de goeie dagen als het druk was, trok er maar een paar uur voor uit voor je aan de beurt was
Mahja het gezellige snoep raakt een beetje op.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Leveranciers
Ik kom net terug (nouja, sinds een paar weken) uit de VS.
Maar daar kwamen we ineens erachter dat er echt nog een authentieke surplus winkel zo ongeveer om de hoek zat.
Dozen vol met oude hardware en electronica, radio buizen, apparatuur.
Oud mannetje achter de balie, plaatje was helemaal compleet.
Drie keer raden waar mijn schoonpa (gepensioneerde instrumentmaker en mechanicus) en ik vaak de vinden waren
(mijn vriendin vind het zelf ook allemaal tof)
https://www.pandtsurplus.com/about
Prijzen waren ook mega schappelijk, dus ook nog een paar mooie dingen gescoord.
Ze hadden daar dozen vol met van die ouderwetse precisie potmeters met lock.
Die dingen zijn hier nergens te vinden.
Daarnaast nog aan 115V variacje gescoord voor nog geen 10 dollar en nog wat hoog vermogen rheostats van 50W voor een dollar
Zulke dingen vind je hier in Nederland gewoon echt niet meer.
Jammer wel.
Maar daar kwamen we ineens erachter dat er echt nog een authentieke surplus winkel zo ongeveer om de hoek zat.
Dozen vol met oude hardware en electronica, radio buizen, apparatuur.
Oud mannetje achter de balie, plaatje was helemaal compleet.
Drie keer raden waar mijn schoonpa (gepensioneerde instrumentmaker en mechanicus) en ik vaak de vinden waren
(mijn vriendin vind het zelf ook allemaal tof)
https://www.pandtsurplus.com/about
Prijzen waren ook mega schappelijk, dus ook nog een paar mooie dingen gescoord.
Ze hadden daar dozen vol met van die ouderwetse precisie potmeters met lock.
Die dingen zijn hier nergens te vinden.
Daarnaast nog aan 115V variacje gescoord voor nog geen 10 dollar en nog wat hoog vermogen rheostats van 50W voor een dollar
Zulke dingen vind je hier in Nederland gewoon echt niet meer.
Jammer wel.
Re: Leveranciers
Klopt, we zijn hier gewoon wat moderner dan in de VS. Dus die surplus is hier ook wat eerder letterlijk uitgestorven. En winkels als T.T. en HEC in Delft waren nou niet echt surplus dan wel dump. Maarreh als je wilt, achter het station in Haarlem zit nog steeds een restant van Display.
Re: Leveranciers
Als ik weer eens in de buurt ben van Radio Twenthe zal ik eens wat foto's nemen van de etalages. (en hier plaatsen natuurlijk)
Ik denk dat zij onderhand een vrij unieke zaak zijn geworden.
Ik denk dat zij onderhand een vrij unieke zaak zijn geworden.
Re: Leveranciers
Mwah we hebben Baco nog en Blokgolf met veel surplus. Maar Twenthe is wel uniek i.d.d. Al hebben ze ook heel veel niet meer en is de collectie wel meer gemoderniseerd. Dat ouwe spul raakt een keertje op. Gelukkig maar want 220V trafo's zijn vandaag de dag niet zo heel handig meer.
-
mountainbiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: za 26 jul 2014, 19:30
Re: Leveranciers
Kwam deze tegen. Weet niet of deze leverancier hier bekend is.
https://www.audiophonics.fr
https://www.audiophonics.fr
Re: Leveranciers
BTB.de voor buizen en aanverwanten
En zijn er ook mensen met ervaring bij oldsound.it? Die hebben heel veel NOS/NIB buizen
En zijn er ook mensen met ervaring bij oldsound.it? Die hebben heel veel NOS/NIB buizen
Re: Leveranciers
Alleen die leveren ook niet alle types. Je ontkomt er soms niet aan om uit diverse bronnen te betrekken.
Re: Leveranciers
nee klopt, die hebben alleen gangbaar spul, jukebox revival heeft weel eens gekke modellen, maar ebay is ook wel leuk spul te vinden.
