Leveranciers

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leveranciers

Bericht door ds23man »

Wel makkelijk dat je gelijk een nieuwe manchet voor je wasmachine mee kan bestellen met je weerstandjes. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Leveranciers

Bericht door beijert »

Hihi, mijn nieuwe buren..
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Leveranciers

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
particulieren kunnen t Farnell assortiment hier kopen: https://sinuss.nl/
Is inderdaad wel makkelijk voor de "moeilijke" onderdelen.
Nu eens uitvogelen hoe het met de verzendkosten zit...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Barry2001 »

Eur 4,95, gratis verzenden bij bestelling > Eur 40,-.
Samurai
Berichten: 69
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 21:36

Re: Leveranciers

Bericht door Samurai »

Wat een handig al deze links!! +1 super!

http://www.eltim.eu (o.a. Mundorf condensatoren en Talema trafo's) heb deze link van Ray5150 gekregen ooit ;)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Kappa7 »

Jammer
https://winkel.ttelectronics.nl/
Ik kwam hier altijd graag.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Leveranciers

Bericht door Shadow »

Ja die verdwijnen allemaal helaas, maar ik moet zeggen dat ik al 25 jaar m'n spul niet meer in een winkel kan halen...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

Al die winkeltjes waren eigenlijk een soort snoepwinkeltjes. In de goeie dagen als het druk was, trok er maar een paar uur voor uit voor je aan de beurt was :mrgreen: Mahja het gezellige snoep raakt een beetje op.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door OWC »

Ik kom net terug (nouja, sinds een paar weken) uit de VS.

Maar daar kwamen we ineens erachter dat er echt nog een authentieke surplus winkel zo ongeveer om de hoek zat.
Dozen vol met oude hardware en electronica, radio buizen, apparatuur.
Oud mannetje achter de balie, plaatje was helemaal compleet.

Drie keer raden waar mijn schoonpa (gepensioneerde instrumentmaker en mechanicus) en ik vaak de vinden waren :D
(mijn vriendin vind het zelf ook allemaal tof)
https://www.pandtsurplus.com/about

Prijzen waren ook mega schappelijk, dus ook nog een paar mooie dingen gescoord.
Ze hadden daar dozen vol met van die ouderwetse precisie potmeters met lock.
Die dingen zijn hier nergens te vinden.
Daarnaast nog aan 115V variacje gescoord voor nog geen 10 dollar en nog wat hoog vermogen rheostats van 50W voor een dollar :D

Zulke dingen vind je hier in Nederland gewoon echt niet meer.
Jammer wel.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

Klopt, we zijn hier gewoon wat moderner dan in de VS. Dus die surplus is hier ook wat eerder letterlijk uitgestorven. En winkels als T.T. en HEC in Delft waren nou niet echt surplus dan wel dump. Maarreh als je wilt, achter het station in Haarlem zit nog steeds een restant van Display.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Leveranciers

Bericht door ray5150 »

Als ik weer eens in de buurt ben van Radio Twenthe zal ik eens wat foto's nemen van de etalages. (en hier plaatsen natuurlijk)
Ik denk dat zij onderhand een vrij unieke zaak zijn geworden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

Mwah we hebben Baco nog en Blokgolf met veel surplus. Maar Twenthe is wel uniek i.d.d. Al hebben ze ook heel veel niet meer en is de collectie wel meer gemoderniseerd. Dat ouwe spul raakt een keertje op. Gelukkig maar want 220V trafo's zijn vandaag de dag niet zo heel handig meer.
mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: za 26 jul 2014, 19:30

Re: Leveranciers

Bericht door mountainbiker »

Kwam deze tegen. Weet niet of deze leverancier hier bekend is.
https://www.audiophonics.fr
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Leveranciers

Bericht door TTS »

Zeker wel
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Leveranciers

Bericht door Duclaasie »

BTB.de voor buizen en aanverwanten

En zijn er ook mensen met ervaring bij oldsound.it? Die hebben heel veel NOS/NIB buizen
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Leveranciers

Bericht door TTS »

Duclaasie schreef: ma 30 jun 2025, 16:46
BTB
Komen mijn EH kt88 en JJ 803s ook vandaan.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Leveranciers

Bericht door Duclaasie »

Mijn 6s3p ev buisjes ook, prima leverancier bij mijn weten en bieden ook matched pair of quad aan.
Laatst gewijzigd door Duclaasie op wo 02 jul 2025, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Leveranciers

Bericht door Shadow »

Tonefactory is voor het gangbare spul toch wel goedkoper...
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Leveranciers

Bericht door Duclaasie »

Alleen die leveren ook niet alle types. Je ontkomt er soms niet aan om uit diverse bronnen te betrekken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Leveranciers

Bericht door Shadow »

nee klopt, die hebben alleen gangbaar spul, jukebox revival heeft weel eens gekke modellen, maar ebay is ook wel leuk spul te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”