Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

Zoals gewoonlijk lees je weer eens niet. Ik heb een grote ruimte van ca 300m2 waar 8 gebintpoten in staan op een regelmatige afstand van 5.5meter.

Hoe je ook past of meet, je komt op ruimtes uit van 30m2 die bijna vierkant zijn. Je wil toch geen boom middenin je woon of slaapkamer? Overigens heb ook nog eens te maken met vloerverwarming en zijn alle vloeren per ruimte gestort na het plaatsen van de wanden. Even een wandje verplaatsen is er niet bij.......
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Zoals gewoonlijk lees je weer eens niet. Ik heb een grote ruimte van ca 300m2 waar 8 gebintpoten in staan op een regelmatige afstand van 5.5meter.

Hoe je ook past of meet, je komt op ruimtes uit van 30m2 die bijna vierkant zijn. Je wil toch geen boom middenin je woon of slaapkamer? Overigens heb ook nog eens te maken met vloerverwarming en zijn alle vloeren per ruimte gestort na het plaatsen van de wanden. Even een wandje verplaatsen is er niet bij.......
Da's gemakkelijk op te lossen met een stuk stalen H balk en twee wanden waarop je deze balk afsteunt, zet zo'n gebintpoot erop en zaag 'm eronder af en klaar is Gerhard.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

In een rijksmonumentale schuur die we in 2009 voor 2 ton gerestaureerd hebben? :think: :think: :think:
_DSC1546.JPG
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Zoals gewoonlijk lees je weer eens niet.
Maak je geen illusies, lezen doe ik juist wél.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
In een rijksmonumentale schuur die we in 2009 voor 2 ton gerestaureerd hebben? :think: :think: :think:
Jij zegt dat 't niet kan, ik geef aan dat 't wel kan, jij maakt dus een keuze, moet je later ook niet gaan mopperen als die keuze consequenties heeft. Vind 't spijtig voor je dat 't kwa akoestiek niet zo goed uitpakt, maar dit had je natuurlijk aan kunnen zien komen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
Zoals gewoonlijk lees je weer eens niet.
Maak je geen illusies, lezen doe ik juist wél.

http://leestrainer.nl/Begrijpend%20leze ... 20en/8.htm
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

Nu lees ik (!) eerder dat dit voor voorlopig is, wat zeur je dan feitelijk? Of wil je gewoon vlot richting de 15.000 reacties?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door wouter »

Je helpt in ieder geval lekker mee Sander :lol:

En verder mag het best inhoudelijk blijven als ik zo tussen de regels door lees :wink:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

wouter schreef:
Je helpt in ieder geval lekker mee Sander :lol:

En verder mag het best inhoudelijk blijven als ik zo tussen de regels door lees :wink:
Ik stap zo in de auto hoor met een kettingzaag en help Gerhard even met 't inkorten van z'n gebintpoot, neem ik gelijk ook een paar ingevroren kippen mee voor de krokodillen :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door wouter »

Gebruik die tijd maar om de zaag uit te pakken die nog op de pallet staat, Gerhard heeft hem al bijna perfect afgesteld werken. Nu jij nog, CNC meneer ;-)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

Dit is tijdelijke woonruimte die beschikbaar moet blijven voor toekomstige calamiteiten of bouwkundig versterken. De indeling is daar als zodanig op ontworpen met de benodigde ruimtes om te kunnen wonen. Als ik iets gebouwd had als luisterruimte had ik andere afmetingen gekozen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

wouter schreef:
Gebruik die tijd maar om de zaag uit te pakken die nog op de pallet staat, Gerhard heeft hem al bijna perfect afgesteld werken. Nu jij nog, CNC meneer ;-)
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

wouter schreef:
Gebruik die tijd maar om de zaag uit te pakken die nog op de pallet staat, Gerhard heeft hem al bijna perfect afgesteld werken. Nu jij nog, CNC meneer ;-)
Ik ben nog druk met m'n luisterkamer, die moet eerst af, daarna de rest.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
wouter schreef:
Je helpt in ieder geval lekker mee Sander :lol:

En verder mag het best inhoudelijk blijven als ik zo tussen de regels door lees :wink:
Ik stap zo in de auto hoor met een kettingzaag en help Gerhard even met 't inkorten van z'n gebintpoot, neem ik gelijk ook een paar ingevroren kippen mee voor de krokodillen :mrgreen:
Komt goed uit, mevrouw uit Amersfoort is eindelijk eens onder de plank gekomen sinds de verhuizing in oktober:
_DSC1791.JPG
En reserveer er dan ook 1 voor ons mannetje in Amersfoort, die heeft ook sinds oktober niet meer gegeten.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Dit is tijdelijke woonruimte die beschikbaar moet blijven voor toekomstige calamiteiten of bouwkundig versterken. De indeling is daar als zodanig op ontworpen met de benodigde ruimtes om te kunnen wonen. Als ik iets gebouwd had als luisterruimte had ik andere afmetingen gekozen.
Nou dan, maak je dan niet druk, accepteren zoals het is en door met belangrijkere zaken.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

Maare, weer terug on topic, hoe staat het met die veredelde stukken folie uit Italië en je prehistorische JBL elektrodynamische omzetters?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
Dit is tijdelijke woonruimte die beschikbaar moet blijven voor toekomstige calamiteiten of bouwkundig versterken. De indeling is daar als zodanig op ontworpen met de benodigde ruimtes om te kunnen wonen. Als ik iets gebouwd had als luisterruimte had ik andere afmetingen gekozen.
Nou dan, maak je dan niet druk, accepteren zoals het is en door met belangrijkere zaken.
Ik maak me helemaal niet druk, maar je kunt in deze praktijksituatie mooi zien dan je een totale bass suck out kunt krijgen met een vierkante ruimte.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
Maare, weer terug on topic, hoe staat het met die veredelde stukken folie uit Italië en je prehistorische JBL elektrodynamische omzetters?
Je mocht wensen dat je deze drivers had.

Eerst de ruimte even op orde.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door wouter »

En dan kun jij nog een andere positie kiezen... ik heb hier een -18dB krater op de luisterpositie, bij 52 Hz... Als het onder de 60 Hz komt wordt wordt het een bizar storende puinbak hier... Heb al tijden geen serieuze speakers meer in de kamer gehad (net afgelopen week weer wat terug gezet).
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
SSassen schreef:
Maare, weer terug on topic, hoe staat het met die veredelde stukken folie uit Italië en je prehistorische JBL elektrodynamische omzetters?
Je mocht wensen dat je deze drivers had.

Eerst de ruimte even op orde.
Oh, maak je geen illusies hoor, als ik ze wilde hebben kocht ik ze morgen, maar ik plaatste een ietwat schertsende opmerking, misschien beter lezen? (houdt Gerhard een spiegel voor).
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

P.s. geef die krokodil even een matras of zo, dit ligt toch niet lekker? Ik zou d'r ook chagerijnig van worden :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

Sander, als je een manische periode hebt, zou je dan zo vriendelijk willen zijn dit af te reageren op je eigen audioforum i.p.v. van hier?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Sander, als je een manische periode hebt, zou je dan zo vriendelijk willen zijn dit af te reageren op je eigen audioforum i.p.v. van hier?
Ik dacht eerlijk jou even door je crisis heen te helpen, want kennelijk zit het je hoog? Dus wilde je toch even met raad en daad bijstaan, maar ik begrijp dat je alles al onder controle hebt?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28477
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
Sander, als je een manische periode hebt, zou je dan zo vriendelijk willen zijn dit af te reageren op je eigen audioforum i.p.v. van hier?
Ik dacht eerlijk jou even door je crisis heen te helpen, want kennelijk zit het je hoog? Dus wilde je toch even met raad en daad bijstaan, maar ik begrijp dat je alles al onder controle hebt?
Ik heb alles onder controle, vandaag weer een variëteit aan DSM scores voorbij zien komen waar een langdurige opname nodig is.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
SSassen schreef:
ds23man schreef:
Sander, als je een manische periode hebt, zou je dan zo vriendelijk willen zijn dit af te reageren op je eigen audioforum i.p.v. van hier?
Ik dacht eerlijk jou even door je crisis heen te helpen, want kennelijk zit het je hoog? Dus wilde je toch even met raad en daad bijstaan, maar ik begrijp dat je alles al onder controle hebt?
Ik heb alles onder controle, vandaag weer een variëteit aan DSM scores voorbij zien komen waar een langdurige opname nodig is.
Je kan altijd bellen/emailen of een PB sturen voor advies waar je naartoe kan voor de dichstbijzijnde behandeling, ik wil je d'r ook best heenbrengen als het moet :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”