je onderschat jezelf, gewoon beter je best doends23man schreef:Onverwoestbare constructie.
HBM 600-A Formaatzaag
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Ik denk dat dit te maken heeft met dat (op wereldniveau gezien) het Nederlandse taalgebied heel erg klein is.Arno schreef:Schrale troost; Bij een 5-assige Biesse Rover CNC-freesmachine van 150.000 euro zitten soortgelijke gare handleidingen. Automatisch vertaald vanuit het Italiaans naar Suomi, en via Swahili terug naar Nederlands.ds23man schreef:Nee, is wel een essentieel onderdeel. Wat is die gebruiksaanwijzing ruk zeg, ook qua drukkwaliteit. Lijkt wel of ie van een stencilmachine is gelopen.
Met andere woorden; gewoon zelf wat proberen dus.
Zeg maar 25 miljoen mensen, inclusief Vlaanderen, dat staat voor een Chinese of Amerikaanse fabrikant gelijk aan een land als Ivoorkust of Zaïre.
Dus is het goed laten vertalen van een tekst in hun optiek weggegooid geld.
( Het Swahili wordt trouwens door 2 x zoveel mensen gesproken als het Nederlands, dit ter vergelijking. )
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Eerste zaagtest gedaan, het wachten was even op een verloop voor mijn garagestofzuiger.
Op de roltafel is haaks 89,9 graden, niet slecht voor een eerste grove instelling met de digitale zwaaihaak.
Op de roltafel is haaks 89,9 graden, niet slecht voor een eerste grove instelling met de digitale zwaaihaak.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: HBM 600-A Formaatzaag
En dan is zo'n formaatzaag toch verdomde handig als wat beukenhouten dorpels op maat moet maken:
Verbeterpunten ? Ja:
Aanslag staat niet helemaal haaks op de geleider:
0 graden aanslag op de roltafel maken:
Stang van de materiaalklem zit straks in de weg voor de Wixeley digital fence readout:
Maar dat is allemaal naar mijn eigen smaak aan te passen.
Mijn afzuiger met 3 motoren:
Verbeterpunten ? Ja:
Aanslag staat niet helemaal haaks op de geleider:
0 graden aanslag op de roltafel maken:
Stang van de materiaalklem zit straks in de weg voor de Wixeley digital fence readout:
Maar dat is allemaal naar mijn eigen smaak aan te passen.
Mijn afzuiger met 3 motoren:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Dan wordt de hoes weer stoffig.......dre schreef:Je mag wel eens en hoes voor de auto kopen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Dus je staat te zagen in dezelfde ruimte als waar de auto's staan kerel
Wat een armoe 
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Ach hij hij moet nu ook al in de schuur gaan wonen.
Sort van multifunctionele ruimte.
Sort van multifunctionele ruimte.
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Barry2001 schreef:Dus je staat te zagen in dezelfde ruimte als waar de auto's staan kerelWat een armoe
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: HBM 600-A Formaatzaag
De stof die op de Audi ligt is nog afkomstig van de bouw van de woonruimte. Ding is geschorst, dus wat maakt het uit. 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Wat ik me altijd afvraag bij deze machine: hoe bevalt nou het verschuiven van je hout over de zaagmachine? Bij vrijwel alle formaatzagen ligt het hout op volledig op de roltafel. Zeker kleinere stukjes duw je hier met de dwarsgeleider langs de zaag
Vandaag heb ik mijn formaatzaag naar zolder gebracht, na 2 jaar onder de carport buiten te hebben laten staan. Voor stofafzuiging lijkt me deze een goede/betaalbare optie, wellicht heeft iemand hier daarover nog een mening. Het lijkt me dat een het uitblazen van fijnstof niet wenselijk is, ik zoek daarvoor een oplossing...
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... nstallatie
Vandaag heb ik mijn formaatzaag naar zolder gebracht, na 2 jaar onder de carport buiten te hebben laten staan. Voor stofafzuiging lijkt me deze een goede/betaalbare optie, wellicht heeft iemand hier daarover nog een mening. Het lijkt me dat een het uitblazen van fijnstof niet wenselijk is, ik zoek daarvoor een oplossing...
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... nstallatie
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Nou dat is nog niet het ergste wat ik zie. Roest op een ds23Barry2001 schreef:Dus je staat te zagen in dezelfde ruimte als waar de auto's staan kerelWat een armoe
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Ik heb als stofafzuiging zo'n ding aangeschaft(ebay) Op een houtenvat geschroefd met een simpele huis stofzuiger. Zuigslang van 50mm eraan. Werkt echt geweldigwouter schreef:Wat ik me altijd afvraag bij deze machine: hoe bevalt nou het verschuiven van je hout over de zaagmachine? Bij vrijwel alle formaatzagen ligt het hout op volledig op de roltafel. Zeker kleinere stukjes duw je hier met de dwarsgeleider langs de zaag![]()
Vandaag heb ik mijn formaatzaag naar zolder gebracht, na 2 jaar onder de carport buiten te hebben laten staan. Voor stofafzuiging lijkt me deze een goede/betaalbare optie, wellicht heeft iemand hier daarover nog een mening. Het lijkt me dat een het uitblazen van fijnstof niet wenselijk is, ik zoek daarvoor een oplossing...
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... nstallatie
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: HBM 600-A Formaatzaag
De roltafel zit 22cm van het zaagblad, dus 30cm stukken is wel te doen. Als je smaller wil, kun je de geleider aan de andere kant gebruiken of een offerplaat op de roltafel leggen. Belangrijkste van een roltafel is dat je altijd zuiver haaks kan zagen, ook al is je plaat niet haaks. ( en dat komt vaker voor dan je denkt).wouter schreef:Wat ik me altijd afvraag bij deze machine: hoe bevalt nou het verschuiven van je hout over de zaagmachine? Bij vrijwel alle formaatzagen ligt het hout op volledig op de roltafel. Zeker kleinere stukjes duw je hier met de dwarsgeleider langs de zaag![]()
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Kerst komt eraan, tijd van verzoening, Gerhard butst z'n naam om naar Sander 
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Barry2001 schreef:Kerst komt eraan, tijd van verzoening, Gerhard butst z'n naam om naar Sander
hier heb ik hem vandaan, ik heb gebruik gemaakt van een houtenbak voor de stofopvang, een stevige plastic emmer heb ik ook geprobeerd maar die zoog gelijk vacuüm. Wat ik ook wel eens gezien heb is de optie om een 60liet stalen vat te nemen, als het vat maar 100% luchtdicht is.
Hieronder mijn creatie.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Wat is er mis met de prijs?sander1238 schreef:
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Pfffpappaleo schreef:Wat is er mis met de prijs?sander1238 schreef:
Sanderzegt.jpg
![]()

