TV

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

Je praat peop Gerhard, je eerste link gaat over Samsung dat stopt met OLED productie, Samsung, dus niet LG. Je tweede link gaat over LG dat stopt met curved TVs, prima keuze van LG.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Valt wel mee hoor, alleen weten de fabrikanten zelf niet wat ze willen:

https://nl.hardware.info/nieuws/45080/s ... en-in-2017

Probleem met oled blijft nog steeds de productiekosten en daarmee kleine verkoopaantallen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TV

Bericht door ray5150 »

Heel eigenaardig. we zijn wel toe aan een nieuwe slaapkamer tv, zeg maar een centimeter of 60 a 70. en niet te duur. er is geen haast bij.
De oude doet het nog, maar begint wat kuren te krijgen. is dan ook al meer dan 10 jaar oud. (CRT)
Nu waren we vanmiddag in een winkelcentrum in Rijswijk alwaar ook een Mediamarkt zat, dus even kijken daar. misschien kom je iets leuks tegen.
De kleine modellen stonden helemaal achterin de winkel in een donker hoekje. een model of 10, van die 10 stonden er maar 2 of 3 aan. :-s
Nog vreemder was dat bij het merendeel van de TV's geen kaartje of sticker met de prijzen of specificaties stond... #-o
Echt, het was niet mogelijk om het geheel nóg onaantrekkelijker te presenteren dan het er nu bij stond...
Nee, ik ben ook niet aan een verkoper gaan vragen. de lust tot kopen was al direct weggezakt....

Des te merkwaardiger als je naar de modellen van pak 'm beet 2 a 3000 euro kijkt, die staan mooi uitgelicht, op een eigen display soms, grote kaart erbij met de prijzen en spec's. groter kon het contrast niet zijn.

Volgende week maar eens even bij de BCC op de Oude Haagweg kijken, daar ben ik in het verleden altijd prettig geholpen.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: TV

Bericht door beijert »

Voor een slaapkamer zou ik toch echt geen kleine televisie nemen gezien de kijk afstand.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TV

Bericht door ray5150 »

En wat is dan mijn kijkafstand ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Ik neem aan dat je niet in een bedstee slaapt, dus minimaal 2m.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TV

Bericht door ray5150 »

Nee, een Auping.

Het huidige TV'tje is iets van 45 cm in diameter, dus 60 cm is al een stuk groter... :D
en de afstand is iets minder dan twee meter, hij staat niet aan het voeteneind, maar bij de zijkant van het bed.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TV

Bericht door SSassen »

Kijkafstand is een achterhaald concept, da's bekend toch heren?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: TV

Bericht door beijert »

Als je hem recht boven het voeteneinde hangt zit je al gauw op een 82cm tv maar nu is zo'n kleine inderdaad mooi zat. Met dvd spelertje er in of zo..
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
Kijkafstand is een achterhaald concept, da's bekend toch heren?
is toch gewoon een meetbare eigenschap, geen concept?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TV

Bericht door ray5150 »

Dar is een simpele rekensom voor, weet ik niet zo uit mijn hoofd.
Maar de uitkomst is dat 9 van de 10 mensen een veel te grote tv hebben staan. :mrgreen:

(maar goed, voor mijzelf kan zo'n ding ook niet groot genoeg zijn. :lol: )
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
Kijkafstand is een achterhaald concept, da's bekend toch heren?
Luisterafstand ook:
pl.jpg
:lol:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: TV

Bericht door beijert »

Nee hoor, valt mee.

Vroeger zat iedereen te turen. Voor een woonkamer met een kijkafstand van 3,5 meter zit je al op 117cm.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: TV

Bericht door Arno »

Ga voor minimaal 55" en koop er een Soundframe bij! ;)

https://www.homecinemamagazine.nl/2016/ ... oundframe/
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TV

Bericht door Pjotr »

beijert schreef:
Vroeger zat iedereen te turen. Voor een woonkamer met een kijkafstand van 3,5 meter zit je al op 117cm.
Ach wel nee. Zo groot waren de beeldschermen van TV's helemaal niet. 20" was al vrij fors en kijkafstand ergens tussen de 2m en 3m. Niemand had daar problemen mee hoor in de jaren '60. De formaten zijn juist met de platte schermen de pan uit gaan vliegen en nu weet men niet beter. Heet gewoon gewenning.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: TV

Bericht door beijert »

Groter was onbetaalbaar voor de massa en de televisie niet te plaatsen. Dat waren "problemen" die nu zijn opgelost.

Die 117cm is gewoon volgens het kijkafstand tabelletje,.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: TV

Bericht door Pjotr »

beijert schreef:
Die 117cm is gewoon volgens het kijkafstand tabelletje,.
Van het ministerie van kijkbehoeften ofzo? :twisted: :lol: Daar zijn gewoon geen explicite regels voor.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: TV

Bericht door beijert »

Nee, dat is getest met een paneltje. Dat wat mensen over het algemeen als prettig ervaren.

Terwijl de tv's goedkoper zijn geworden en het beeld beter is er niets gewijzigd aan de maat van de televisies die verkocht worden.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Kappa7 »

Wat ik wel een punt vind voor een groter scherm is dat de menu's dan beter leesbaar zijn.
Ik zit hier nu met een 32" tv op 3.5 M en danzij de menus echt slecht leesbaar.
Een paar slagen groter is dan wel handig.
Voor gewoon tv kijken is die 32" eigenlijk wel groot genoeg.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TV

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef:
Wat ik wel een punt vind voor een groter scherm is dat de menu's dan beter leesbaar zijn.
Ik zit hier nu met een 32" tv op 3.5 M en danzij de menus echt slecht leesbaar.
Een paar slagen groter is dan wel handig.
Voor gewoon tv kijken is die 32" eigenlijk wel groot genoeg.
+1

Ik heb een 32" full hd sony van 8 jaar oud, die heeft na het opstarten wat zwarte lijnen, verdwijnen vanzelf, maar het einde nadert. Nu is een volgende full hd in 32" bijna onvindbaar :think:
Qua formaat ben ik blij met deze, maar de volgende wordt bijna verplicht 40" of groter...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Hier anders 9 stuks:

http://www.plasma-discounter.nl/categor ... ie:Full-HD

Maar je kan beter een 40" pakken en dan in 4K.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Kappa7 »

Most ik mijn tv moeten vervangen dan zou ik waarschijnlijk voor deze Philips gaan.
http://www.plasma-discounter.nl/product ... s6101.html
Inderdaad wel voor 4K maar dan wel de laagst geprijsde die ik kan vinden.
Dan kom ik op 43" uit de 40" modellen vind ik dan al weer snel te veel geld worden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TV

Bericht door ds23man »

Dat snap ik dan weer niet, maakt Panasonic een mooi toestel met alles erop en eraan. Ingebouwde opname functie, maar waarom dan geen klepje waarachter je een 2,5" schijfje kan plaatsen. Nou bungelt er weer een losse usb schijf achter de kast. :boos: :boos:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: TV

Bericht door Kappa7 »

Is er dan iets op TV wat de moeite waard is om op te nemen.??
Het meest interessante (nieuws ) kan je toch gewoon op uitzending gemist zien.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: TV

Bericht door knuisje »

In die artikelen staat dat Samsung stopt met oled en LG met curved oled. LG gaat gewoon door met plat en groot oled. :rock:

edit: ds23man heeft de links naar artikelen verwijderd
Laatst gewijzigd door knuisje op zo 04 dec 2016, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie