TV
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: TV
Valt wel mee hoor, alleen weten de fabrikanten zelf niet wat ze willen:
https://nl.hardware.info/nieuws/45080/s ... en-in-2017
Probleem met oled blijft nog steeds de productiekosten en daarmee kleine verkoopaantallen.
https://nl.hardware.info/nieuws/45080/s ... en-in-2017
Probleem met oled blijft nog steeds de productiekosten en daarmee kleine verkoopaantallen.
Re: TV
Heel eigenaardig. we zijn wel toe aan een nieuwe slaapkamer tv, zeg maar een centimeter of 60 a 70. en niet te duur. er is geen haast bij.
De oude doet het nog, maar begint wat kuren te krijgen. is dan ook al meer dan 10 jaar oud. (CRT)
Nu waren we vanmiddag in een winkelcentrum in Rijswijk alwaar ook een Mediamarkt zat, dus even kijken daar. misschien kom je iets leuks tegen.
De kleine modellen stonden helemaal achterin de winkel in een donker hoekje. een model of 10, van die 10 stonden er maar 2 of 3 aan.
Nog vreemder was dat bij het merendeel van de TV's geen kaartje of sticker met de prijzen of specificaties stond...
Echt, het was niet mogelijk om het geheel nóg onaantrekkelijker te presenteren dan het er nu bij stond...
Nee, ik ben ook niet aan een verkoper gaan vragen. de lust tot kopen was al direct weggezakt....
Des te merkwaardiger als je naar de modellen van pak 'm beet 2 a 3000 euro kijkt, die staan mooi uitgelicht, op een eigen display soms, grote kaart erbij met de prijzen en spec's. groter kon het contrast niet zijn.
Volgende week maar eens even bij de BCC op de Oude Haagweg kijken, daar ben ik in het verleden altijd prettig geholpen.
De oude doet het nog, maar begint wat kuren te krijgen. is dan ook al meer dan 10 jaar oud. (CRT)
Nu waren we vanmiddag in een winkelcentrum in Rijswijk alwaar ook een Mediamarkt zat, dus even kijken daar. misschien kom je iets leuks tegen.
De kleine modellen stonden helemaal achterin de winkel in een donker hoekje. een model of 10, van die 10 stonden er maar 2 of 3 aan.
Nog vreemder was dat bij het merendeel van de TV's geen kaartje of sticker met de prijzen of specificaties stond...
Echt, het was niet mogelijk om het geheel nóg onaantrekkelijker te presenteren dan het er nu bij stond...
Nee, ik ben ook niet aan een verkoper gaan vragen. de lust tot kopen was al direct weggezakt....
Des te merkwaardiger als je naar de modellen van pak 'm beet 2 a 3000 euro kijkt, die staan mooi uitgelicht, op een eigen display soms, grote kaart erbij met de prijzen en spec's. groter kon het contrast niet zijn.
Volgende week maar eens even bij de BCC op de Oude Haagweg kijken, daar ben ik in het verleden altijd prettig geholpen.
Re: TV
Ach wel nee. Zo groot waren de beeldschermen van TV's helemaal niet. 20" was al vrij fors en kijkafstand ergens tussen de 2m en 3m. Niemand had daar problemen mee hoor in de jaren '60. De formaten zijn juist met de platte schermen de pan uit gaan vliegen en nu weet men niet beter. Heet gewoon gewenning.beijert schreef:Vroeger zat iedereen te turen. Voor een woonkamer met een kijkafstand van 3,5 meter zit je al op 117cm.
Re: TV
+1Kappa7 schreef:Wat ik wel een punt vind voor een groter scherm is dat de menu's dan beter leesbaar zijn.
Ik zit hier nu met een 32" tv op 3.5 M en danzij de menus echt slecht leesbaar.
Een paar slagen groter is dan wel handig.
Voor gewoon tv kijken is die 32" eigenlijk wel groot genoeg.
Ik heb een 32" full hd sony van 8 jaar oud, die heeft na het opstarten wat zwarte lijnen, verdwijnen vanzelf, maar het einde nadert. Nu is een volgende full hd in 32" bijna onvindbaar
Qua formaat ben ik blij met deze, maar de volgende wordt bijna verplicht 40" of groter...
Re: TV
Most ik mijn tv moeten vervangen dan zou ik waarschijnlijk voor deze Philips gaan.
http://www.plasma-discounter.nl/product ... s6101.html
Inderdaad wel voor 4K maar dan wel de laagst geprijsde die ik kan vinden.
Dan kom ik op 43" uit de 40" modellen vind ik dan al weer snel te veel geld worden.
http://www.plasma-discounter.nl/product ... s6101.html
Inderdaad wel voor 4K maar dan wel de laagst geprijsde die ik kan vinden.
Dan kom ik op 43" uit de 40" modellen vind ik dan al weer snel te veel geld worden.
