Hp microserver
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hp microserver
Henkjan/Gerhard/Hans/Robert Jan, zo beter? Kusje er op?ray5150 schreef:Begin je nu ook al machinetaal te brabbelen, Hans. ?
De boel nu grotendeels draaiend, de 2.5 inch op port 1 gezet, de 2 Tb , in RAID1 geformatteerd en gekoppeld aan /storage.
Draait allemaal NFS common en Samba draaien en ook LMS, MPD is ook aan de praat, maar ROON geeft nog niet het gewenste gedrag.
Dat nog maar eens nalopen op de nodige afhankelijkheden/dependencies, maar er is 3.85 Gb werkgeheugen, en dat zou voor ROON wel eens te krap kunnen zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Roon draait hier bij mij probleemloos op een laptop met 4 gig en een Core m. De processing power wordt vooral gebruikt tijden het indexeren van je bestanden. Bij een langzame machine duurt dat gewoon langer.
Maar eens een voedingssplitter bestellen, dan kan ik eens het Sata 5 verhaal uitproberen.
Maar eens een voedingssplitter bestellen, dan kan ik eens het Sata 5 verhaal uitproberen.
Re: Hp microserver
Roon op de Windows PC ook geen probleem, als ik het beneden wilde gebruiken dat moest ik even de rechten omzetten van boven naar beneden, dus 1 server per mail adres/licentie.
Nu dan wel de speler op de NanoPi aan de praat, maar voor de server is het dan net iets anders.
Bij de Media markt staat net een Samsung EVO 750 SSD van 250 Gb in de aanbieding, voor € 69 best aantrekkelijk geprijsd, kost bij Alternate nog € 84. Er komt een nieuw type aan, dus het opruimen begint dan.
Nu dan wel de speler op de NanoPi aan de praat, maar voor de server is het dan net iets anders.
Bij de Media markt staat net een Samsung EVO 750 SSD van 250 Gb in de aanbieding, voor € 69 best aantrekkelijk geprijsd, kost bij Alternate nog € 84. Er komt een nieuw type aan, dus het opruimen begint dan.
Re: Hp microserver
Er zit een Matrox G200 in die zich makkelijk aanpast, het zal je monitor zijn die niet flexibel is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Een bug ontdekt. Als de interne raidcontroller draait en er geen externe scherm op de server is aangesloten gaat ie in de 640-480 mode.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Verbazingwekkend, als er een scherm via VGA is aangesloten ( ook al staat er geen stroom op) gaat ie in de normale resolutie. Trek je de VGA kabel eruit dan heb je 640-480 nadat je opnieuw opstart.

Re: Hp microserver
Lijkt mij eigenlijk normaal. 640x480 is meestal de default mode vanuit de bios of van de kaart zelf. Een OS wat je daarna opstart bepaalt dan later de werkresolutie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
Dan mag je mij even verklaren waarom dit fenomeen zich niet voor doet als de hardware raid niet geactiveerd is. Dit ding heeft een Matrox G200 aan boord en de "hardware" raid gebruikt OOK het fysieke geheugen. Blijkbaar wordt er minder geheugen aan de Matrox toegekend als er geen monitor is aangesloten en de raid is geactiveerd. Het vervelende is dat ilo de 640-480 niet goed schaalt waardoor je een gedeelte van het scherm kwijt bent.
Re: Hp microserver
Als ik dit zo lees is een beetje geheugen bijprikken niet zo'n gek idee, en al zeker niet met mijn idee.
Ik zit er namelijk aan te denken om er ESXi op te zetten (SD kaartje) hieronder virtueel linux voor muziek (op SSD) muziek zelf op een HDD en virtueel 1 x DSM (XPEnology) (op HDD) om de 2 huidige Synology's uit te kunnen zetten en deze server er neer te zetten als vervanger.
Dan zou 4Gb wel heel erg krap worden.
Ik zit er namelijk aan te denken om er ESXi op te zetten (SD kaartje) hieronder virtueel linux voor muziek (op SSD) muziek zelf op een HDD en virtueel 1 x DSM (XPEnology) (op HDD) om de 2 huidige Synology's uit te kunnen zetten en deze server er neer te zetten als vervanger.
Dan zou 4Gb wel heel erg krap worden.
Re: Hp microserver
Zit nu niet te mekkeren over een resolutie, dat ding moet gewoon even aangeslingerd worden.ds23man schreef:Dan mag je mij even verklaren waarom dit fenomeen zich niet voor doet als de hardware raid niet geactiveerd is. Dit ding heeft een Matrox G200 aan boord en de "hardware" raid gebruikt OOK het fysieke geheugen. Blijkbaar wordt er minder geheugen aan de Matrox toegekend als er geen monitor is aangesloten en de raid is geactiveerd. Het vervelende is dat ilo de 640-480 niet goed schaalt waardoor je een gedeelte van het scherm kwijt bent.
Als je Webmin hebt geïnstalleerd is alles weer over, je bent gewoon niks gewend.
Re: Hp microserver
Ik heb ook al even zitten kijken, en er is wel een reepje voor te krijgen denk ik, wel even zoeken voor een geschikte kandidaat.rjmulder schreef:Als ik dit zo lees is een beetje geheugen bijprikken niet zo'n gek idee, en al zeker niet met mijn idee.
Ik zit er namelijk aan te denken om er ESXi op te zetten (SD kaartje) hieronder virtueel linux voor muziek (op SSD) muziek zelf op een HDD en virtueel 1 x DSM (XPEnology) (op HDD) om de 2 huidige Synology's uit te kunnen zetten en deze server er neer te zetten als vervanger.
Dan zou 4Gb wel heel erg krap worden.
Edit: jij wilt wel DSM blijven gebruiken?
Re: Hp microserver
Ik vraag mij af of dit dan een goed reepje geheugen is.
Corsair is meen ik wel een betrouwbaar stukje hardware.
Corsair is meen ik wel een betrouwbaar stukje hardware.
Re: Hp microserver
Hoi Hans,
Het is een HP server. Meestal moet daar geheugen in met parity (CL1). Zou ff goed in de handleiding kijken of op de site van HP. Moet even zoeken, misschien heb ik er nog wat reepjes van liggen. Weet alleen niet of dat DDR3-1300 of DDR3-1600 is.
Corsair, Kingston, het maakt weinig uit. Heb met beide nog nooit problemen gehad.
Het is een HP server. Meestal moet daar geheugen in met parity (CL1). Zou ff goed in de handleiding kijken of op de site van HP. Moet even zoeken, misschien heb ik er nog wat reepjes van liggen. Weet alleen niet of dat DDR3-1300 of DDR3-1600 is.
Corsair, Kingston, het maakt weinig uit. Heb met beide nog nooit problemen gehad.
Re: Hp microserver
De Cas Latency staat juist niet zo expliciet aangegeven, de snelheid en voltage wel.
Ik neen wel een foto van het bestaande reepje en kan bij Alternate eens kijken, als ik er weer in de buurt ben.
Voorlopig staat de oude server (100 Mb netwerk) de muziek al over te pompen, hij is al bij de D.
Ik neen wel een foto van het bestaande reepje en kan bij Alternate eens kijken, als ik er weer in de buurt ben.
Voorlopig staat de oude server (100 Mb netwerk) de muziek al over te pompen, hij is al bij de D.
Re: Hp microserver
Nee ik bedoel parity. Dat is wat anders. Servers en workstations willen dat soms. Normale consumer PC's meestal juist weer niet. Mijn PC is is een Z400 workstation en daar moet echt geheugen in met parity bit anders vertikt ie het.
Re: Hp microserver
Uit de manual:
Memory Type HPE SmartMemory DDR3 Unbuffered (UDIMM) DIMM Slots Available 2 Standard 4GB (1 x 4GB) PC3L-12800E DDR3 UDIMM Maximum 16GB (2 x 8GB) PC3-12800E DDR3 UDIMM
NOTE: HPE memory from previous generation servers are not fully compatible with the HPE ProLiant MicroServer Gen8.
HP nummer wat ik vond 669322-B21
Memory Type HPE SmartMemory DDR3 Unbuffered (UDIMM) DIMM Slots Available 2 Standard 4GB (1 x 4GB) PC3L-12800E DDR3 UDIMM Maximum 16GB (2 x 8GB) PC3-12800E DDR3 UDIMM
NOTE: HPE memory from previous generation servers are not fully compatible with the HPE ProLiant MicroServer Gen8.
HP nummer wat ik vond 669322-B21
