Hp microserver

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

hannesie
Contacteer:

Re: Hp microserver

Bericht door hannesie »

Welkom in de club.............!
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Ben even de tel kwijt? :think: Zitten we nu op 4?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

HJ ds HP RJ
ray5150

Bericht door ray5150 »

Begin je nu ook al machinetaal te brabbelen, Hans. ? :lol:
Laatst gewijzigd door ray5150 op zo 23 okt 2016, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Dat doet ie sinds het zijn trepanatie........ :lol:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
Begin je nu ook al machinetaal te brabbelen, Hans. ? :lol:
Henkjan/Gerhard/Hans/Robert Jan, zo beter? Kusje er op?

De boel nu grotendeels draaiend, de 2.5 inch op port 1 gezet, de 2 Tb , in RAID1 geformatteerd en gekoppeld aan /storage.
Draait allemaal NFS common en Samba draaien en ook LMS, MPD is ook aan de praat, maar ROON geeft nog niet het gewenste gedrag.

Dat nog maar eens nalopen op de nodige afhankelijkheden/dependencies, maar er is 3.85 Gb werkgeheugen, en dat zou voor ROON wel eens te krap kunnen zijn.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Roon draait hier bij mij probleemloos op een laptop met 4 gig en een Core m. De processing power wordt vooral gebruikt tijden het indexeren van je bestanden. Bij een langzame machine duurt dat gewoon langer.

Maar eens een voedingssplitter bestellen, dan kan ik eens het Sata 5 verhaal uitproberen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Roon op de Windows PC ook geen probleem, als ik het beneden wilde gebruiken dat moest ik even de rechten omzetten van boven naar beneden, dus 1 server per mail adres/licentie.
Nu dan wel de speler op de NanoPi aan de praat, maar voor de server is het dan net iets anders.

Bij de Media markt staat net een Samsung EVO 750 SSD van 250 Gb in de aanbieding, voor € 69 best aantrekkelijk geprijsd, kost bij Alternate nog € 84. Er komt een nieuw type aan, dus het opruimen begint dan. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Boot nu van de Sata5 poort, alleen heb ik nu een 640x480 beeld........... :think: :think:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Je hebt DOS opgestart :shock: :lol:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Denk dat er sprake is van shared memory, maar eens in de bios duiken.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Er zit een Matrox G200 in die zich makkelijk aanpast, het zal je monitor zijn die niet flexibel is.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Het is ilo die zich niet aanpast.......
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl:

Een bug ontdekt. Als de interne raidcontroller draait en er geen externe scherm op de server is aangesloten gaat ie in de 640-480 mode. :shock:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Verbazingwekkend, als er een scherm via VGA is aangesloten ( ook al staat er geen stroom op) gaat ie in de normale resolutie. Trek je de VGA kabel eruit dan heb je 640-480 nadat je opnieuw opstart. :think: :think: :think: :think:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Lijkt mij eigenlijk normaal. 640x480 is meestal de default mode vanuit de bios of van de kaart zelf. Een OS wat je daarna opstart bepaalt dan later de werkresolutie.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Dan mag je mij even verklaren waarom dit fenomeen zich niet voor doet als de hardware raid niet geactiveerd is. Dit ding heeft een Matrox G200 aan boord en de "hardware" raid gebruikt OOK het fysieke geheugen. Blijkbaar wordt er minder geheugen aan de Matrox toegekend als er geen monitor is aangesloten en de raid is geactiveerd. Het vervelende is dat ilo de 640-480 niet goed schaalt waardoor je een gedeelte van het scherm kwijt bent.
rjmulder
Contacteer:

Bericht door rjmulder »

Als ik dit zo lees is een beetje geheugen bijprikken niet zo'n gek idee, en al zeker niet met mijn idee.

Ik zit er namelijk aan te denken om er ESXi op te zetten (SD kaartje) hieronder virtueel linux voor muziek (op SSD) muziek zelf op een HDD en virtueel 1 x DSM (XPEnology) (op HDD) om de 2 huidige Synology's uit te kunnen zetten en deze server er neer te zetten als vervanger.

Dan zou 4Gb wel heel erg krap worden.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Dan mag je mij even verklaren waarom dit fenomeen zich niet voor doet als de hardware raid niet geactiveerd is. Dit ding heeft een Matrox G200 aan boord en de "hardware" raid gebruikt OOK het fysieke geheugen. Blijkbaar wordt er minder geheugen aan de Matrox toegekend als er geen monitor is aangesloten en de raid is geactiveerd. Het vervelende is dat ilo de 640-480 niet goed schaalt waardoor je een gedeelte van het scherm kwijt bent.
Zit nu niet te mekkeren over een resolutie, dat ding moet gewoon even aangeslingerd worden.
Als je Webmin hebt geïnstalleerd is alles weer over, je bent gewoon niks gewend. :rofl:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

rjmulder schreef:
Als ik dit zo lees is een beetje geheugen bijprikken niet zo'n gek idee, en al zeker niet met mijn idee.

Ik zit er namelijk aan te denken om er ESXi op te zetten (SD kaartje) hieronder virtueel linux voor muziek (op SSD) muziek zelf op een HDD en virtueel 1 x DSM (XPEnology) (op HDD) om de 2 huidige Synology's uit te kunnen zetten en deze server er neer te zetten als vervanger.

Dan zou 4Gb wel heel erg krap worden.
Ik heb ook al even zitten kijken, en er is wel een reepje voor te krijgen denk ik, wel even zoeken voor een geschikte kandidaat. :shock:

Edit: jij wilt wel DSM blijven gebruiken?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Ik vraag mij af of dit dan een goed reepje geheugen is.
Corsair is meen ik wel een betrouwbaar stukje hardware.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hoi Hans,

Het is een HP server. Meestal moet daar geheugen in met parity (CL1). Zou ff goed in de handleiding kijken of op de site van HP. Moet even zoeken, misschien heb ik er nog wat reepjes van liggen. Weet alleen niet of dat DDR3-1300 of DDR3-1600 is.

Corsair, Kingston, het maakt weinig uit. Heb met beide nog nooit problemen gehad.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

De Cas Latency staat juist niet zo expliciet aangegeven, de snelheid en voltage wel.
Ik neen wel een foto van het bestaande reepje en kan bij Alternate eens kijken, als ik er weer in de buurt ben.
Voorlopig staat de oude server (100 Mb netwerk) de muziek al over te pompen, hij is al bij de D. :kwijl:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Nee ik bedoel parity. Dat is wat anders. Servers en workstations willen dat soms. Normale consumer PC's meestal juist weer niet. Mijn PC is is een Z400 workstation en daar moet echt geheugen in met parity bit anders vertikt ie het.
cool

Bericht door cool »

Uit de manual:
Memory Type HPE SmartMemory DDR3 Unbuffered (UDIMM) DIMM Slots Available 2 Standard 4GB (1 x 4GB) PC3L-12800E DDR3 UDIMM Maximum 16GB (2 x 8GB) PC3-12800E DDR3 UDIMM
NOTE: HPE memory from previous generation servers are not fully compatible with the HPE ProLiant MicroServer Gen8.
HP nummer wat ik vond 669322-B21
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”