nog een PHONODUDE
Moderator: Beheerdersteam
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
OK, pin 5 ligt aan massa en spoor pin 6 is smaller .
Zowel boven- als onderkant hebben nu een grondlaag.
rest enkel nog versie 1 of versie 2 ?
Zowel boven- als onderkant hebben nu een grondlaag.
rest enkel nog versie 1 of versie 2 ?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
OK, zoals je kan zien heb ik door de nieuwe ontwikkelingen de 6.3V uitgang over van de trafo.Kan ik dit open laten ?
Indien niet , wat is een simpele oplossing?
Indien niet , wat is een simpele oplossing?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Vandaag aan de bekabeling begonnen.
Mijn vraag is nu , kan ik die voeding van Ray uittesten zonder belasting ?
Indien niet , wat is een simpele oplossing zonder eerst aan te sluiten op de printen ?
Mijn vraag is nu , kan ik die voeding van Ray uittesten zonder belasting ?
Indien niet , wat is een simpele oplossing zonder eerst aan te sluiten op de printen ?
Re: nog een PHONODUDE
Moet geen probleem zijn.Per slot, voordat de buizen opwarmen, is ie ook zonder belasting.
Anne
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Bedankt Anne.
Rest mij nog enkel mag die 6.3V van de trafo ongebruikt blijven ?
Rest mij nog enkel mag die 6.3V van de trafo ongebruikt blijven ?
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Eerste test gedaan en gloeispanning werkt, kan ik makkelijk afregelen op 12.6 V.
Maar die RNT400 oscilleert tot en met en zelfs heel goed hoorbaar.
Nochtans die buitenste diodes weggelaten :
Maar die RNT400 oscilleert tot en met en zelfs heel goed hoorbaar.
Nochtans die buitenste diodes weggelaten :
Re: nog een PHONODUDE
Raar, zit toch ergens iets mis.Ray heeft zo'n ding in gebruik (weet 't want hij had een wat te lichte potmeter verbrand) en die gaat goed.
Eerst 's eten (net gebracht, is hier vroeg) dan 's kijken of er een mogelijkheid is tot oscilleren bij deze simpele schakeling.
Anne
Eerst 's eten (net gebracht, is hier vroeg) dan 's kijken of er een mogelijkheid is tot oscilleren bij deze simpele schakeling.
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Ondertussen gevonden, had een diode verkeerd geplaatst
Uitgangsspanning is nu afgeregeld op 320V en B+ is 308V en B++ 307V.
Denk dat dit goed is.
Uitgangsspanning is nu afgeregeld op 320V en B+ is 308V en B++ 307V.
Denk dat dit goed is.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Phonodude werkt
Alleen heb ik 2 problemen :
1 is brom; als er muziek speelt is het bijna onhoorbaar,nu heb ik wel van die afdekkappen besteld, maar worden de buizen dan niet te warm als alles binnen in een kast is gemonteerd.
zien jullie nog problemen die brom kunnen veroorzaken ?
2 de uitgang is nogal redelijk luid , is aangesloten op een versterker en moet die praktisch maar tussen 1/4 en 1/2 opendraaien, kan dit gemakkelijk worden aangepast ?
Alleen heb ik 2 problemen :
1 is brom; als er muziek speelt is het bijna onhoorbaar,nu heb ik wel van die afdekkappen besteld, maar worden de buizen dan niet te warm als alles binnen in een kast is gemonteerd.
zien jullie nog problemen die brom kunnen veroorzaken ?
2 de uitgang is nogal redelijk luid , is aangesloten op een versterker en moet die praktisch maar tussen 1/4 en 1/2 opendraaien, kan dit gemakkelijk worden aangepast ?
Re: nog een PHONODUDE
Die buizen worden niet zo heet.Enkel de gelijkrichter iets meer.ronnydepony schreef:Phonodude werkt![]()
Alleen heb ik 2 problemen :
1 is brom; als er muziek speelt is het bijna onhoorbaar,nu heb ik wel van die afdekkappen besteld, maar worden de buizen dan niet te warm als alles binnen in een kast is gemonteerd.
zien jullie nog problemen die brom kunnen veroorzaken ?
Of die kappen veel verschil zullen maken ? Waar de brom vandaan komt is wat zoekwerk, ziet er zo niet slecht uit.
R15 (12k) overbruggen bijv. Wordt de brom misschien gelijk ook minder.2 de uitgang is nogal redelijk luid , is aangesloten op een versterker en moet die praktisch maar tussen 1/4 en 1/2 opendraaien, kan dit gemakkelijk worden aangepast ?
Anne
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Op de originele voeding zit nog een condensator van 470µF, met de voeding van Ray die ik nu gebruik, moet die er nog bij of niet ?
Re: nog een PHONODUDE
Die voeding vervangt zo te zien het hele Pi-filter (en de diodebuis), dus nee niet nodig. In feite is dat nu de 68uF uitgangselco achter de mosfet. C1 in de eagle file op pagina 1
Re: nog een PHONODUDE
Hoe heb je de aarde aangesloten die van je dt komt?
Ik zie een aardpunt die nu naar de randaarde lijkt tegaan.
Die moet je los maken en naar de 0 van beide printen brengen.
De randaarde met een diode brug aan de 0 hangen van je printen.
Ik zie een aardpunt die nu naar de randaarde lijkt tegaan.
Die moet je los maken en naar de 0 van beide printen brengen.
De randaarde met een diode brug aan de 0 hangen van je printen.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
sorry hoor maar wat die dt is begrijp ik niet.
Daarom een voorbeeld hoe ik alle massa's heb aangesloten : Dus waar ik het verkeerd heb aangesloten laat maar weten
Daarom een voorbeeld hoe ik alle massa's heb aangesloten : Dus waar ik het verkeerd heb aangesloten laat maar weten
Re: nog een PHONODUDE
De dt = draaitafel.
Je hebt nu alles op een centraal aardpunt aangesloten dat moet je wat uitelkaar trekken.
De behuizing en de randaarde kunen goed aanelkaar maar de aarde van je circuit kan je het beste scheiden met een weerstand van 100 ohm of een diode brug.
Verder zou ik de aarde van de voeding niet direct naar je centrale aardpunt laten lopen maar eerst naar je voedingsprinten en dan je versterker printen.
Vervolgens hang je dan het aardpunt van je versterker print aan je centrale aardpunt. Naar dit aardpunt gaat ook de draad die uit je dt komt.
Je hebt nu alles op een centraal aardpunt aangesloten dat moet je wat uitelkaar trekken.
De behuizing en de randaarde kunen goed aanelkaar maar de aarde van je circuit kan je het beste scheiden met een weerstand van 100 ohm of een diode brug.
Verder zou ik de aarde van de voeding niet direct naar je centrale aardpunt laten lopen maar eerst naar je voedingsprinten en dan je versterker printen.
Vervolgens hang je dan het aardpunt van je versterker print aan je centrale aardpunt. Naar dit aardpunt gaat ook de draad die uit je dt komt.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: nog een PHONODUDE
Ik weet het , reeds een old-topic, maar mijn vraag is, bij het originele concept, welke stroom moet die 10Henry spoel kunnen verdragen ?
Re: nog een PHONODUDE
Zo'n dude verbruikt minder dan 2x 5mA.Een smoorspoel voor zeg 15mA is al ruim.ronnydepony schreef:Ik weet het , reeds een old-topic, maar mijn vraag is, bij het originele concept, welke stroom moet die 10Henry spoel kunnen verdragen ?
Een EZ81 die wel 150mA aankan is wel erg overdreven hier.
Anne
