Pjotr schreef:Kijk morgen nog eens héél goed als weer helder bentAh!buis schreef:Dit bedoel ik dus.knuisje schreef:Dat is de lichtval, bijna alle fastons links hebben dat. In het echt zijn ze gewoon recht.
Anne
Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Het plaatje laat dan ook wel aan helderheid te wensen.Er is een duidelijk verschil van verkleuring/weerschijn.Pjotr schreef:Kijk morgen nog eens héél goed als weer helder bentAh!buis schreef:Dit bedoel ik dus.knuisje schreef:Dat is de lichtval, bijna alle fastons links hebben dat. In het echt zijn ze gewoon recht.
Anne
Ik heb een tweede van dezelfde afwijking voorzien, geeft duidelijk een ander uitzicht.
Anne
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Heb je nou op de onderste print op jouw uitsnede de weerschijn van een faston aangebracht die op de print erboven niet zit? 
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ja, die Anne zit nu wel echt ongelofelijk mieren te mishandelen
Zit wat te prutsen en te neuzelen over een minuscuul schaduwdetail terwijl die printen toch echt gigantisch verschillend zijn!
(Maar we zeggen lekker niet wat
)
(Maar we zeggen lekker niet wat
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
pappaleo schreef:Heb je nou op de onderste print op jouw uitsnede de weerschijn van een faston aangebracht die op de print erbovennietook zit?
En ze klinken natuurlijk ook allemaal andersPjotr schreef:Ja, die Anne zit nu wel echt ongelofelijk mieren te mishandelen Zit wat te prutsen en te neuzelen over een minuscuul detail terwijl die printen toch echt gigantisch verschillen! Totaal verschillend!
Anne
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Het lijken wel buizen.....Pjotr schreef:Beslist! Je wordt al warmer...........
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Waar dan? (pijltje)Ah!buis schreef:pappaleo schreef:...die op de print erbovennietook zit?
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Het pijltje stond hier al http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=273pappaleo schreef:Waar dan? (pijltje)Ah!buis schreef:pappaleo schreef:...die op de print erbovennietook zit?
Het rare beeld ontstaat door het ontbreken van een zichtbare rand waar de printen tegen elkaar zitten, net of 't aan elkaar zit. Lijntje getrokken, ziet 't er ineens anders uit.
Anne
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Dus het verschil tussen de printen is het ontbreken van een spiegeling? Niet echt relevant, toch?
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Het is net dat niet gereleveerd wordt welke deel van het wazige beeld tot welke print behoort wat verwarring sticht.Een lijntje maakt een wereld van verschil.
Anne
Anne
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Kom op zeg, eerst de originele foto verknippen waarop wel e.e.a. goed te zien is en dan gaan jammeren dat je het overzicht kwijt raakt...
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Een lijntje Coke?Ah!buis schreef:Het is net dat niet gereleveerd wordt welke deel van het wazige beeld tot welke print behoort wat verwarring sticht.
Een lijntje maakt een wereld van verschil.
Anne
Wat ben je allemaal aan het doen Anne?
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ik? ik doe nikshannesie schreef:Een lijntje Coke?Ah!buis schreef:Het is net dat niet gereleveerd wordt welke deel van het wazige beeld tot welke print behoort wat verwarring sticht.
Een lijntje maakt een wereld van verschil.
Anne![]()
Wat ben je allemaal aan het doen Anne?
Vraag me wel af waar je hart vol van is
Anne
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Als Knuizebuis had geweten dat zijn puzzeltje zo'n ophef zou gaan veroorzaken...
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Ik voel mij niet schuldig. Het puzzeltje was al lang opgelost. 
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Zo. Smd oefensetje besteld. Eerste stapje om eindelijk eens te beginnen is gezet. Even oefenen en dan maar eens de BOM bestellen. (post is stiekem vooral even als reminder voor mezelf om het project niet te lang te laten liggen
).
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Vanmiddag de printen van Peter ontvangen!
Dus nu even kijken in welke kastjes ze gestopt gaan worden.......
Het worden 2 kanaals eindbakjes,liefst een beetje compact.
Daarbij komt dus de vraag over indeling van de kast.
Aan een kant lange voedings en signaaldraden.
Wel korte voedingsdraden tussen de printen,voor de rest nog steeds verschillende lengtes in de draden.
Misschien wel de beste optie,alleen is er een klein koelblokje nodig.
Dat is dus allemaal in zo'n kastje te prakken: https://www.modushop.biz/site/index.php ... uct_id=449
Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste in ieder geval.
Dus nu even kijken in welke kastjes ze gestopt gaan worden.......
Het worden 2 kanaals eindbakjes,liefst een beetje compact.
Daarbij komt dus de vraag over indeling van de kast.
Aan een kant lange voedings en signaaldraden.
Wel korte voedingsdraden tussen de printen,voor de rest nog steeds verschillende lengtes in de draden.
Misschien wel de beste optie,alleen is er een klein koelblokje nodig.
Dat is dus allemaal in zo'n kastje te prakken: https://www.modushop.biz/site/index.php ... uct_id=449
Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste in ieder geval.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
De beste opstelling is die waarbij de voedingsverbindingen zo kort mogelijk zijn. Daarbij is de verbinding tussen gelijkrichter en versterker belangrijker dan tussen trafo en gelijkrichter.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
??? Moet je bij Knuisje zijndre schreef:Volgende keer maar gespiegelde printjes.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Je kunt ook de trafo's aan de zijkanten zetten en de voedingen in het midden, zo gunstig mogelijk ten opzichte van de versterkers.
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Trafo's in het midden kan ook prima met de printen achter elkaar zoals op de bovenste foto linker kant. Rechterkant net zo maar dan in zijn geheel 180 graden draaien.
