Fantomas

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Fantomas

Bericht door ds23man »

Ik heb zeker stereoplaatsing, alleen komt het wel overdreven overal en nergens vandaan. Overigens is het geluidsbeeld overal in de ruimte hetzelfde conform het systeem van Leo. Dus mag ik aannemen dat mijn systeem klopt. Dit is geen hogere wiskunde, wat denk je wat ik in het verleden voor experimentele opstelling heb gebruikt als PA technicus?

Maar om even op patenten terug te komen, Leo zijn omgebouwde Kef driver en ook die nieuwe van Peerless zijn een flagrante inbreuk op het patent van Reckhorn.
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Fantomas

Bericht door just-sounds »

Als ik het goed lees dan is het patent van Leo er langer
https://www.google.com/patents/US805043 ... YQ6AEIIzAB
Dat gaat niet direct over de speaker maar wel over het systeem.
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Fantomas

Bericht door just-sounds »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Fantomas

Bericht door Henkjan »

Hoe klinken die.dagobert gefilderde units eigenlijk als je ze gewoon stereo (1 paar dus) beluistert? Als iemand een gewone 2weg zou voorstellen met zo'n filter dan is de verwachting niet echt hifi zeg maar.....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Fantomas

Bericht door ds23man »

In normale opstelling klinken ze gewoon goed en dat filter is gewoon correct.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Fantomas

Bericht door ds23man »

Ik heb nog wat bloemkolen in de aanbieding:
_DSC1722.JPG
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Fantomas

Bericht door Zweitse »

Helaas, mijn plank is vol
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Fantomas

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Fantomas

Bericht door Zweitse »

Laat ik het dan anders zeggen, de zolder staat al vol en de portemonnee is leeg
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Fantomas

Bericht door John P »

Daar is op zich best een leuk surround setje van te maken. Ik meen dat Reckhorn ook van die "vergietjes" verkoopt om ze aan het oog te onttrekken. Ik ben al voorzien maar wat kost dat?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Fantomas

Bericht door richard »

Nog een vaag rondstralertje:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Fantomas

Bericht door Ivo »

Hahaha, is dat een soort dipoolconstructie voor de breedbander?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Fantomas

Bericht door wouter »

Maar eh? Nu al in de verkoop?

Het gepatenteerde effect is nog niet geevenaard toch?
Dat het ongelovelijk groots en diffuus zou spelen was geen bouw voor nodig. Juist de verbazingwekkende eigenschappen die paradoxaal met de ontwerptoepassing zijn was wat onderwerp van onderzoek was. Bijv de mate waarin het lyngdorf systeem ingrijpt. Waarom dan nu al stoppen?
Of neem je de beschreven luisterervaring van degene die het systeem van Leo met een korrel zout, of de gekozen opname?

Heb ik het verkeerd of is het systeem niet meer dan op een bepaalde manier gepositioneerde coax omnipolen?
Een dsp filtering beschouw ik als crossover en eq. Tenzij er ook andere (lyngdorf) achtige trucs worden uitgehaald, maar dat lees in ik project Fantomas niet terug. En bloomline is daarin ook wat vaag...

Ik vind dit project echt een mooi initiatief, dat moet ik nog even benadrukken!!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Fantomas

Bericht door Pjotr »

Denk dat je hier wel e.o.a. jeugdhonk blij mee kan maken als PA of boven de bar. Doe je ook nog wat aan het goede doel :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Fantomas

Bericht door hannesie »

Als ik dan in de weerspiegelende ondergrond kijk, zie ik ook nog een soort subje lijkt het, leuk dingetje.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Fantomas

Bericht door Kappa7 »

wouter schreef:
Maar eh? Nu al in de verkoop?

Het gepatenteerde effect is nog niet geevenaard toch?
Dat het ongelovelijk groots en diffuus zou spelen was geen bouw voor nodig. Juist de verbazingwekkende eigenschappen die paradoxaal met de ontwerptoepassing zijn was wat onderwerp van onderzoek was. Bijv de mate waarin het lyngdorf systeem ingrijpt. Waarom dan nu al stoppen?
Of neem je de beschreven luisterervaring van degene die het systeem van Leo met een korrel zout, of de gekozen opname?

Heb ik het verkeerd of is het systeem niet meer dan op een bepaalde manier gepositioneerde coax omnipolen?
Een dsp filtering beschouw ik als crossover en eq. Tenzij er ook andere (lyngdorf) achtige trucs worden uitgehaald, maar dat lees in ik project Fantomas niet terug. En bloomline is daarin ook wat vaag...

Ik vind dit project echt een mooi initiatief, dat moet ik nog even benadrukken!!
De Lyngdorf corrigeert enkel de ruimte en en laag. De Lyngdorf doet niets met het effect.
Ik heb het systeem ook zonder Lyngdorf gehoord en dan merk je dat voornamelijk de bas minder aanwezig is maar het ruimtelijke effect blijft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”